decembra 29, 2011

Rozhovor s Richelle Mead o Bloodlines sérii

Richelle Mead napísala sériu Vampire Academy – príbeh o dvoch nadprirodzených najlepších priateľkách. Sériu minulý rok uzatvorila kniha Last Sacrifice. Bloodlines je tzv. voľné pokračovanie alebo spin-off séria. Richelle v rozhovore prezradila o tejto sérii pár informácií-
- Čo charakteristické pre Vampire Academy zostane zachované v spin-off sérii Bloodlines?
Richelle- V podstate zostávame v tom istom paranormálnom svete, takže tam budú tie isté bytosti a tie isté pravidlá, ktoré už poznáme z prvej série – rovnako ako mnoho tých istých postáv. A hoci sa rozprávačka svojím štýlom od Rose odlišuje, vela vecí, ktoré čitatelia z mojich príbehov poznajú, tam zostávajú: humor, množstvo emócii a príšerného napätia.
- Môžete nám aspoň naznačiť, ktoré z doteraz vedlajších postáv sa v Bloodlines objavia ako hlavný protagonisti?
Richelle: Viac než naznačiť! Je mi potešením oznámiť, že Alchymistka Sydney bude naším lídrom a rozprávačom, sprevádzaná Jill, Adrianom a Eddiem.
- Okrem Rose, ktoré ďalšie postavy z Vampire Academy dostanú v novej sérii svoje cameo?
Richelle: Uvidíme Dimitriho – čo mnohých ludí poteší, tým som si istá. A tiež sa dočkáme návštevy od niekoho, kto sa prekvapivo stal oblúbencom fanúšikov: Abe Mazur, Rosin pochybný ale milujúci otec.
- Na akých nových výskumoch, ktoré sa odlišujú od tých pre Vampire Academy, ste pre spin-off sériu pracovali?
Richelle: Musela som toho mnoho vypátrať o stredovekých Alchymistoch, rovnako ako o užívateloch mágie z toho obdobia. Väčšina vecí, ktoré Sydneyiny ludia robia, boli komplete vymyslené pre Vampire Academy, ale teraz, keď sa zavŕtavame hlbšie do jej minulosti, je dôležité spresniť organizáciu Alchymistov a ukázať, čím skutočne sú. Zbožňujem brať skutočný folklór a mytológiu a potom ich vylepšovať. Presne takto vznikli upíri tejto série.
- Aké spisovatelské výzvy, ktorým ste v pôvodnej sérii nemusela čeliť, očakávate s príchodom spin-off série?
Richelle: S Vampire Academy som vytvárala úplne nový svet. Nebol v tom žiadny precedens alebo pozadie, ktorým by som sa musela trápiť. Bloodlines je komplikované, pretože musí byť napojené na pôvodnú sériu a dodržiavať istú dôslednosť. Na druhej strane ide v podstate o nový projekt a ja sa musím zoznámiť s novým rozprávačom po prvýkrát po piatich rokoch – čo je dosť zložité. Je to balansovanie medzi starým a novým.
- Aké rady môžete dať spisovatelom, ktorí dostali za úlohu napísať spin-off?
Richelle: Toto je pre mňa stále nové, takže si nie som istá, či moje rady budú tie najlepšie! Pravdepodobne by som povedala len to, čo je podstatné pre každé písanie: rozprávajte príbeh, z ktorého ste nadšený. Spin-off vás viaže k istým pravidlám, ale kým ste s ním spokojný a nesnažíte sa niečomu príliš prispôsobovať, písanie sa poddá.
- Čo odporúčate čítať mladým spisovatelom?
Richelle: Všetko. O písaní som sa zrejme naučila viac pri čítaní kníh dobrých autorov než z hodín. Čítajte všetko, čo sa vám dostane do rúk, klaďte dôraz na písanie. Toto je skutočne úžasná doba, pretože tam vonku je množstvo ohromných YA kníh. Tento žáner nebol tak velký (alebo tak kvalitný) v časoch, keď som vyrastala.
- Okrem Bloodlines, na čom ďalšom pracujete?
Richelle: Moje dve série pre dospelých, Georgina Kincaid a Dark Swan sa chýlia ku koncu, takže som zaneprázdnená ich uzatváraním. Vampire Academy a Dark Swan tiež už tento rok vychádzajú ako grafické novely, takže je fascinujúce sledovať, ako sa tieto projekty rozvíjajú.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...