januára 23, 2012

Uper East Side trochu inak...

Mesto New York, svetoznáme značky, preslávené miesta, ulice, podniky a inštitúcie...a v neposlednom rade upíry!!! Toto všetko nájdete v diele s názvom Modrá krev, ktorej autorka je Melissa de la CruzSchuyler Van Alenová je pätnásťročné dievča. Hoci pochádza zo slávnej a kedysi bohatej rodiny, väčšina jej rovesníkov ňou opovrhuje a doma s ňou žije len prísna babička. Ku všetkému sa teraz u nej a niekoľkých ďalších spolužiakov z prestížnej newyorskej strednej školy začínajú objavovať podivné príznaky - modrajúce žily na rukách, náhle vízie z minulosti a chuť na surové mäso. Keď je za záhadných okolností zavraždená šestnásťročná  Aggie,  Schuyler a ostatní sa dozvedajú desivú pravdu - nie sú tak úplne ľudia ...
Chcela by som vám vopred povedať, že to, čo píšem nie je recenzia, ale len moje stručné pocity vyjadrené čierne na bielom....(v našom prípade – čierne na marhuľovom...:-)
Ak sa pozriem na knihu zo všeobecného hľadiska, môžem povedať, že bola dobrá...Ale u mňa dobrý znamená  FAJN. Ako fajn obed – ale na stole by nezaškodila soľnička, korenička, sójová omáčka a všetky tie dochucovadlá, ktoré vám na stôl nosia v reštikách.  Ale ako sa hovorí: „Sto ľudí, sto chutí...“
Hlavné postavy, ktorých tam bolo hneď niekoľko, by som viac okorenila, dala im nejakú hĺbku. Na môj vkus boli málo vypracované a chaoticky sa prelínali jedna cez druhú. Čo ma naopak prekvapilo, bol opis prostredia. Ja opisy v knihách až tak nemusím...ale v tomto príbehu to bolo to najvýraznejšie, čo ma zaujalo a utkvelo mi v pamäti. Ale hlavná myšlienka príbehu je zaujímavá, a keby sa ju autorke podarilo širšie rozvinúť v ďalších dieloch, dám tejto sérii určite druhú šancu.
Takže to vidím len na dve hviezdičky a uvidím, či mi po druhom diely bude Melissa de la Cruz zdobiť poličku...:-D

-Anndy-

3 komentáre:

  1. ja by som ti odporučila nezavrhnúť túto sériu, pretože je od knihy ku knihe lepšia, jednotka je taký priemer, dvojka o čosi lepšie a trojka je skvelá, ja mám doma už šiesty diel a neviem sa dočkať kedy sa na to vrhnem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nie...určite nezavrhnem..:-D Pre mňa celá tá kniha bola ako jeden veľký prológ k niečomu, čo sa ešte len začne...takže si určite najbližšie prečítam dvojku...:-D

      Odstrániť
    2. super :) som zvedavá čo na nu povieš/poviete, pretože BB je jedna z mojich najoblúbenejších upírskych ság :) Melissa prišla s niečím novým čo som predtým nečítala, preto má u mna jedno obrovské plus :)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...