februára 05, 2012

Recenzia: Perfect Chemistry (Simone Elkeles)


Anotácia 
(voľný preklad)
Keď Brittany Ellis vojde do triedy na hodinu chémie v prvý deň jej posledného ročníka, nemá tušenie, že jej starostlivo vytvorený “dokonalý“ život sa odhalí pred jej očami. Je nútená byť laboratórnou partnerkou na projekte s Alexom Fuentesom, členom gangu z opačnej strany mesta. Ohrozí jej všetko, na čom doteraz tak tvrdo pracovala – jej bezchybnú reputáciu, vzťah s jej priateľom a tajomstvo, že jej domáci život nie je vôbec perfektný. Alex je zlý chlapec, ktorý to o sebe vie. Takže, keď uzatvorí stávku s  priateľmi, že naláka Brittany do jeho života, myslí si, že nejde o nič. Ale čoskoro si uvedomí, že Brittany je skutočná osoba so skutočnými problémami, a zrazu stávka vzniknutá kvôli jeho arogancii sa premení v niečo omnoho väčšie.
Vo vášnivom príbehu o hľadaní pod povrchom, Simone Elkeles zbúra stereotypy a bariéry, ktoré udržujú Brittany a Alexa od seba. 

Môj názor
Poviete si - ...taký otrepaný príbeh o chudobnom chlapcovi a bohatej dievčine, ktorí sa nemôžu vystáť, ale čuduj sa svet, nakoniec sa veľká nenávisť premení v lásku na život a smrť, ďakujem, neprosím...už toho je dosť...  Môžem Vám s čistým svedomím povedať, že by ste urobili obrovskú chybu. Pripravili by ste sa totiž o jednu  z najúžasnejších verzií takejto love-story. Priznám sa, po knihe som siahla kvôli jej obálke, pretože po všetkých “inkarceronoch“ a “sapphiqueoch“ som mala chuť na poriadnu šálku romantiky so všetkým, čo k tomu patrí. A namiesto šálky som dostala hneď velikánsky krígel!
Autorka príbehu, Simone Elkeles, svojím skvelým zmyslom a citom pre písanie, urobila z obohraného príbehu niečo jedinečné.

Alex Fuentes, sexy “latino-boy“ a študent strednej školy je členom miestneho gangu. Jeho členstvo zaisťuje jeho rodine ochranu, ale cena za túto bezpečnosť je vysoká. Robí špinavú prácu pre svojho bossa Hectora, ktorá spočíva vo vymáhaní nesplatených dlhov a násilia s tým spojeným. Medzi priateľmi má rešpekt a ich “bieli spolužiaci“ sa im radšej vyhýbajú.
To platí aj pre Brittany Ellisovú, študentku z bohatej rodiny, ktorá má na škole vytvorený outfit dokonalej osoby. Má okolo seba kamarátky, ktoré ju kamkoľvek poslušne nasledujú a priateľa, ktorý do jej perfektnej tabuľky skvele zapadá. Ale ani v jej živote nie je nič také ako sa javí navonok. Aj keď je v škole hviezdou, doma, kde ju čaká hysterická matka s vytvoreným obrazom poslušnej dcéry a postihnutá sestra na vozíku, ktorá komunikuje pomocou nezrozumiteľných slabík a nevie sa sama najesť ani obliecť, sa pretvárka končí.
    Vďaka odlišnosti rás sú na škole vytvorené dve skupiny, deti zo severnej strany a deti z južnej, a tieto bariéry majú veľmi silné múry.  Alex a Brittany začnú tieto múry – tehličku po tehličke – postupne búrať. Aj keď je stávka medzi Alexom a jeho priateľmi iba odrazovým mostíkom ich začínajúceho vzťahu, náhle vzrastie do obrovských rozmerov a vytvorí niečo veľmi krásne a čisté. Pretože si nakoniec aj tak uvedomia, že napriek všetkým odlišnostiam, vo svojej podstate a konečnom dôsledku, sú rovnakí. Pod hrubou vrstvou  pretvárky sa skrýva ich každodenný súboj so sebou samým.

V knihe som doslova hltala každé slovo. Príbeh je písaný striedavo z Brittaninho a z Alexovho pohľadu, takže po mnohých ženských pochodových myšlienkach som mala možnosť nahliadnuť aj do mužskej mysle, ktorá v tomto prípade, naozaj stojí za to..:-D Jedinečné dialógy, sprevádzané neobaleným tvrdým humorom ma nútili obracať strany veľmi rýchlym tempom, a každá z nich vo mne zanechala množstvo emócií. Situácie, pri ktorých som dostávala záchvaty smiechu sa striedali s tými, keď som žmýkala vreckovku od sĺz.
Bola to pre mňa nádherná citová jazda, z ktorej mi vstávali chĺpky na koži a neskutočná radosť z čítania ma dlho nenechala zaspať. Nechala som sa vtiahnuť do prúdu silných emócií, ktoré sprevádza tvrdá realita. A keďže sa v dnešnom svete deje toľko hnusných vecí,  prečo by sme si nemohli občas nasadiť ružové okuliare??..:) Tak si nájdite chvíľku a sami uvidíte, že si s knihou vytvoríte tú správnu “perfektnú chémiu“.

Perfekt Chemistry nie je u nás, ani v Čechách vydané, a ani sa jeho vydanie momentálne neplánuje. Moja angličtina je trochu vyššie nad bodom mrazu, čoho som sa spočiatku bála, ale  dá sa to naozaj ľahko preložiť, a keď si to sem tam hodíte do googlu-prekladača :), pôjde to ako po masle. A tá námaha stojí skutočne za to. Voľné pokračovanie s názvom “Rules of Attraction“ , ktoré vypráva o príbehu Alexovho mladšieho brata Carlosa si teda určite nenechám ujsť.
Preto dávam knihe - z pochopiteľných vyššie uvedených dôvodov- plný počet!..:-)

Pár hlášok z knihy:

One of the things that makes me who I am is the loyalty I have to people I hold close to my heart
Jedna z vecí, ktorá ma činí tým, kým som, je moja lojalita k ľuďom, ktorých si držím blízko pri srdci.

“And where's Enrique?“
"He, uh, left," I say nervously. "I think I scared him away."
"You? I don't think so."
"I showed him what I was wearing under my coat."
Alex's eyebrows shoot up.

“A kde je Enrique?“
“On, uh, odišiel“ - povedala som nervózne.“Myslím, že som ho vydesila“
“Ty? To si nemyslím.“
“Ukázala som mu, čo mám oblečené pod kabátom.“
 - Alexove obočie vystrelilo hore.

“[about her offer of a Swedish massage]
Alex: “You're not Swedish.“
Brittany: “Yeah, well, neither are you. So if I do it wrong you'll never know the difference.”

                                                                           (O jej ponuke na švédsku masáž)
                                                                           Alex: “Ty nie si švédka.“
                                                                           Brittany: “No, veď ani ty. Takže keď budem robiť  
                                                                                          niečo zle, nepoznáš ten rozdiel.“

"What if I said we'd make a great couple?"
"I'd say you were an idiot."

                                                             "Čo keby som povedal, že by sme tvorili perfektný pár?"
                                                             "Povedala by som, že si idiot."

“I want to know how to make this girl laugh. I want to know what makes her cry. I want to know what it feels like to have her look at me as if I’m her knight in shinning armor”

                                                  "Chcem vedieť, ako toto dievča rozosmiať. Chcem vedieť, čo ju  
                                                   rozplače. Chcem vedieť, aký je to pocit, keď sa na mňa pozrie,    
                                                   akoby som bol jej rytier v žiarivej zbroji"


-Anndy-

1 komentár:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...