marca 01, 2012

Knižná zoznamka...

Knižnú zoznamku sme založili preto, aby sme vám priblížili niektoré knižné série ktoré nie sú YA, alebo sú menej známejšie. Z týmto nápadom prišla moja kolegynka Anndy, za čo som na ňu veľmi hrdá :)
Ešte nevieme presne ako často to sem budeme pridávať, ale určite časom tomu dáme nejakú pravidelnosť. Isté je, že sa môžete tešiť na zaujímavé články.

Pre dnešok som si vybrala sériu Krevní Pouta od Tanye Huff. Je to viacmenej staršia séria a určite ju mnoho z vás pozná, ale ja osobne som o nej nevidela veľa článkov, preto som sa rozhodla, že vám ju trochu pripomeniem.

Je to príbeh o bývalej policajtke a teraz súkromnej detektívke Vicki Nelsonovej, ktorá sa náhodou ocitne na mieste záhadnej vraždy. Vicki, ako inak sa pustí do pátrania a samozrejme ten záhadný prípad nebude také ľahké vyšetriť, pretože sa za ním skrýva niečo viac, niečo tajomné, ktoré je mimo ľudské sily. Pátranie ju zavedie až k spisovateľovi grafických románov a zároveň 450 ročnom upírovi menom Henry Fitzroy, z ktorého sa stane jej partner vo vyšetrovaní a ako tu už býva zvykom, aj niečo viac.
Nebude tu chýbať ani milostný trojuholník medzi Henrym, Vicki a jej bývalým partnerom od polície detektívom Mikeom Cellucim, z ktorým má už dávno pretrvávajúci vzťah.

Vicki sa mi zapáčila, lebo to nie je žiadna naivka a nenechá si od nikoho rozkazovať čo má robiť. Vždy si ide za svojím. Ako v  profesionálnom živote, tak aj v milostnom. V každej knihe sa nájde zo všetkého niečo. Napätie, láska, humor ale aj smútok.
Určite doporučujem prečítať tým, čo čítali sériu o Anite Blake od Laurell K. Hamilton. Mimochodom o Anite Blake tiež chystám článok do Knižnej zoznamky.

Táto séria má 6 dielov a v každom sa budú musieť oni traja zaoberať inými temnými silami. Od démonov, cez vlkolakov, až k tisícky ročným múmiám.
Upíri a iné nadprirodzené bytosti sú tu opisované klasicky, takže milovníci klasiky ako bol Drákula, si prídu na svoje. Tu nenájdu žiadne nadprirodzene krásne trblietajúce sa bytosti.
Ak ste čítali celý tento článok iste vám už došlo, že sa tu nejedná o žiadnu YA sériu o zmätených pubertiakoch . Určite by som nedoporučovala túto sériu mladším čitateľom ako 16-17 rokov, pretože sa tu vyskytuje dosť pikantných scén. Aj keď mi to pripadá smiešne, pretože v dnešnej dobe už mnoho 15 ročných majú viac skúseností ako 30 ročný. :-)

V Čechách Krevní pouta vyšli už komplet všetky diely a u nás sú dostupné v každom väčšom kníhkupectve, alebo cez internetové kníhkupectvá.
Pre tých čo majú radi aj filmové spracovania kníh, mám tiež skvelú správu. Na námet série Krevních pout bol natočený seriál Blood Ties. Bohužiaľ je len v originále.

Ja osobne som čítala len štyri knihy a musím povedať, že tri z nich sa mi páčili a určite si prečítam aj posledné dve. Seriál ma už tak nezaujal. Videla som asi 10 dielov a potom som ho prestala pozerať. Ale nechcem nikoho odhovárať, to je len môj osobný názor.

Zoznam všetkých dielov a ich anotácie nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...