marca 31, 2012

Recenzia: Akadémia temna - Spolok vyvolených ( Gabriella Poole )

Spolok vyvolených je prvý diel z novej a dlho očakávanej série Akadémia temna, ktorá sa nedávno objavila na policiach všetkých slovenských aj českých kníhkupectiev.

Anotácia: Darkova akadémia nie je obyčajná škola. Cassie Bellová je sirota, no práve jej sa podarilo získať štipendium na tejto elitnej škole. Aké zlovestné tajomstvá ukrývajú bohatí a krásni Vyvolení, spolok študentov, ktorí fakticky riadia školu? Kto je tajomný cudzinec, ktorý sa v noci potuluje po chodbách? A čo sa skutočne stalo pred rokom, keď tu za záhadných okolností zomrela študentka? Vedieť málo je nebezpečné, no vedieť príliš môže zabiť.


Ako už aj z názvu vyplýva,  bude to temný a tajomný príbeh, ktorý sa bude odohrávať medzi múrmi Darkovej akadémie.
Cassie si ihneď po príchode na novú školu všimne, že tam nezapadá. Všade okolo nej sú detská, ktoré sú krásne a oblečené v najdrahších modeloch svetových návrhárov. Ani ona sa za svoj vzhľad nemusí hanbiť, ale je jej jasné, že väčšina z tých detí tu nie je na štipendiu a určite ich rodiny patria medzi bohatú smotánku.
Platí to najmä o skupinke študentov, ktorí si vravia Vyvolení, ako sa Cassie dozvedela od jej novej spolubývajúcej Isabelli. 
Cassie si začína všímať, že pred Vyvolenými majú rešpekt nie len ostatní študenti, ale aj samotní učitelia, až na zakladateľa akadémie, Darka.
Kto sú tí Vyvolení? A prečo všetko, čo s nimi súvisí je zahalené niečim tajomným?
Spolok Vyvolených však nie je jediným tajomným, čo táto škola ponúka. Cassie, sa od svojej spolubývajúcej dozvie, že minulý semester sa tam našlo telo jednej študentky a nikto nevie, čo sa stalo a ako dievča zomrelo.
Čo akadémia skrýva? Majú s tým niečo spoločné Vyvolení?
Cassie sa na to pokúsi prísť a nebude na to sama.

Príbeh sa začína pomaly. Len samí záhadní študenti a mnoho tajomstiev. To sa ale od novej série dá čakať. Až za polovicou knihy sa začne naozaj niečo diať a pomaly, ale isto sa bude objasňovať, kto a čo sú vlastne Vyvolení. Ja som mala od začiatku jeden typ a nakoniec sa ukázalo, že som sa mýlila. Bolo to príjemné prekvapenie, že som opäť po dlhej dobe nevedela, o aké bytosti ide a všetko som sa dozvedala spolu s hlavnou hrdinkou Cassie.
Keď konečne Cassie odhalila ich tajomstvo, zarazilo ma pár vecí. Zistila, že Vyvolení nie sú tak úplne ľudia a vôbec ju to nešokovalo a to isté sa stalo, aj keď to povedala spolubývajúcej a ešte jednému chlapcovi, ktorý jej pomáhal.

Naopak od pomalého začiatku knihy, mi koniec prišiel dosť rýchly. Ani som si poriadne nestihla uvedomiť, čo sa to tam celé deje a už bol koniec. 
Pre tých, ktorí máte radi milostné príbehy, v tejto knihe toho nebolo veľa. Bol tu trochu načrtnutý milostný trojuholník a pusy sme sa dočkali až na úplnom konci. Ale nezúfajte. Mám silné tušenie, že v ďalšom pokračovaní, toho bude určite viac.

Námet príbehu sa mi naozaj pozdával a verím tomu, že táto séria nás ešte milo prekvapí. Aj autorkin štýl písania sa mi páčil a kniha sa mi dobre čítala. Určite na tom mal zásluhu aj dobrý slovenský preklad vydavateľstva FRAGMENT. Ešte chcem pochváliť vydavateľstvo, že zachovalo originálnu obálku knihy, ktorá je podľa mňa skvelá. 

Moje hodnotenie:
Celkovo sa mi kniha páčila a teším sa na ostatné diely. Myslím, že určite stojí za pozornosť. Pre zopár nedostatkov dávam 3* a verím, že ostatné diely už budú lepšie, pretože príbeh na to má.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT.

Munkiki -

1 komentár:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...