apríla 11, 2012

Dokonalý pár - Ally Condie

Prečo som si vybrala práve túto knihu?
Mala som ju už dlho na svojom wish-liste, a keď teda konečne vyšla aj u nás, proste som si ju kúpila. Jeden z dôvodov bolo aj to, že je to dystopické dielo a zatiaľ ani jedna kniha  takého žánru ma ešte nesklamala.  A samozrejme ma veľmi zaujala anotácia...
Definuj knihu dvoma slovami.
(NE)dokonalý svet (okej, viem, že som úplne ale úplne neoriginálna, ale ten samotný slovenský názov knihy to vystihuje. Predsa len je to u mňa SVET, namiesto páru... neskôr vysvetlím)
Definuj knihu jedným slovom.
Sebapoznanie (v hlave mám tých slov určite viac, ale myslím, že sebapoznanie prevláda zo všetkých najviac...:-)
S akou postavou by som sa stotožnila, prípadne kým by som chcela byť alebo naopak nechcela byť.
Priznám sa, nechcela by som byť absolútne nikým... Celá  tá spoločnosť, ktorá sa snaží aby bolo všetko dokonalé (čo je neprirodzené a určite aj nemožné), bola pre mňa strašne umelá.  Neviem si predstaviť, žiť vo svete, kde je všetko nalinkované, a kde ľudia robia všetko podľa vopred stanovených pravidiel  bez akýchkoľvek vonkajších emócií.  A bez nich to nie je život ale iba prežívanie.
... Takže, ee, ďakujem ale neprosím
Jedno negatívum.
Veľké negatívum pri tejto knihe bol pre mňa fakt, že to bolo dystopické dielo a na jeho začiatku som očakávala určitý druh rebélie. Určité náznaky tu boli ale koľkokrát to boli len nevyslovené myšlienky v Cassiinej (hlavná hrdinka) hlave. Chýbalo mi tam také nejaké veľké BUM! Ako keď sa odpáli dynamit a v jednej sekunde sa všetko pokašle. Ale nič neprichádzalo a zrazu som už čítala poďakovanie...WTF???
Nič viac okrem tohto mi v knihe neprekážalo, ale dosť to ovplyvnilo môj celkový dojem z príbehu.
Jedno pozitívum.
Kniha sa mi ťažko čítala, a preto sa mi o nej ešte ťažšie píše. Nie je to preto, lebo by ma nebavila ale bola veľmi emocionálna a človek sa pri jej čítaní musel zamýšľať nad tým, aké má vlastne šťastie, že nežije rovnako! Cassia, hlavná hrdinka, žila v takom svete od narodenia a nikdy nepoznala niečo iné, takže jej vlastne ani nemalo čo chýbať... Mala milujúcich rodičov, skvelých  priateľov, v škole vynikala a život jednoducho išiel tak ako mal. Až raz... jedna drobná chybyčka, výkyv z dokonalosti a semienko pochybnosti začalo klíčiť. A že z toho vznikla poriadna burina... :-)
V knihe sa mi páčili vzťahy medzi jednotlivými postavami. A nie som konkrétna, pretože boli všetky zaujímavé. Či už išlo o rodinu a priateľov, alebo o úplne cudzích ľudí.
Ale aby som sa držala osnovy – jedno pozitívum: sledovanie ako sa vyvíja Cassiina postava, jej osobnosť a charakter. Lebo nech sa stane čokoľvek a žijete v akomkoľvek svete, ľudská prirodzenosť si vždy nájde svoju cestu. Páčilo sa mi ako objavovala (pre nás) maličkosti, a ako sa z nich vedela úprimne tešiť. Začala prehodnocovať svoje zabehnuté priority  a spoznala iný význam slova láska, o akom doposiaľ vedela.  Jednoducho začala žiť!
Moje hodnotenie.
Čarovné 3*, viac sa mi vykúzliť nedá... Zatiaľ najslabšie, čo som čítala z tohto žánru. Ale celkovo to bol veľmi pekný príbeh, a som naozaj zvedavá na jeho pokračovanie. Verím, že tam tá rebélia a vzdor bude v oveľa väčšej forme.

- Anndy -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...