apríla 26, 2012

Jedna a dosť!!!

Nad týmto problémom som uvažovala už nejakú dobu, ale nijak extra som to neriešila, až dnes. Že neviete, o čom meliem? Tak ja začnem pekne od začiatku. Dávnejšie, keď som čítala Výnimočnú od Kristin Cashore v českom jazyku, som si následne chcela prečítať Ohnivú, tiež v češtine a v tú chvíľu som dočítala. Narazila som na menší problém. V češtine je vydaný len prvý diel. Našťastie u nás, sú vydané oba diely. A tu sa konečne dostávam k jadru veci.
Prečo vydavateľstvo, ktoré vydá prvý diel nejakej série, nepokračuje aj ostatnými knihami? Keď sa už raz rozhodnem vydávať SÉRIU, musím rátať s tým, že to bude viac, než len jedna kniha. Ako to máme chápať mi čitatelia, keď si kúpime nejakú knihu, ktorá ma pokračovanie a tešíte sa naň až si ho prečítate a po asi dvojročnej prestávke si uvedomíte, že ešte stále to nevyšlo, vtedy vám začne blikať kontrolka, že asi niečo nie je v poriadku. A to sa zrovna stalo mne.
Pred nejakou dobou, som si všimla, že v Čechách už vyšlo Proroctvo sestier 2 a u nás stále nič. Tak som napísala do vydavateľstva a opýtala som sa, kde je problém. Zhodou okolností, toto vydavateľstvo vydalo aj iné dva tituly, ku ktorým postrádam pokračovania. A to Meg Cabotová - Nenásytná 2 a Gayle Formanová - Ak zostanem 2. No a neuveríte čo mi napísali.
Meg Cabotova – zatial neplanujeme dalsie diely, ale casom mozno. Nove serie tiez zatial nie.
Michella Zink – zial, bude k dispozicii len cesky predklad druhej knihy od vydavatelstva Euromedia
Ak zostanem – druhy diel zial tiez neplanjeme vydat.
Toto je skopírovaný originál mailu!


Čo mám k tomu dodať? Vraj je k dispozícií český preklad! WTF?! To že sa nechystá Ak zostanem 2, mi až tak neprekáža, lebo to na seba nenadväzuje, ale tú Meg Cabotovú, by veru mohli. Či aj to si mám počkať na našich českých susedov? No nič, na záver len toľko, idem si ja objednať Strážkyně brány v češtine. A asi  sa začnem pri kupovaní novej knihy pýtať, či plánujú aj pokračovanie, aby som vedela, či sa mi to vôbec oplatí kupovať.


To je odo mňa na dnes všetko a veľmi rada si prečítam vaše názory a skúsenosti s týmto problémom.


Zdraví Munkiki ;D

6 komentárov:

  1. No ja takto čakám na Špeciálov (Oškliví 3)už od minulého roka, pričom stále posúvajú dátum vydania. Odpoveď z vydavateľstva znela: "Knihu evidujeme v edičnom pláne, ale jeho vydanie nie je ešte známe. Vzhľadom na množstvo rozpracovaných titulov, dostávajú prednosť iné knihy, konkrétne také, ktoré majú vyšší PREDAJNÝ POTENCIÁL!!!!" A čo ma najviac dorazilo bola nasledovná veta: "Situácia sa možno zmení, po uvedení filmu do kín, bohužiaľ, informácie o tom, kedy sa tak stane, sa nám nepodarilo získať, na stránke IMDb sú len všeobecné informácie" WTF?!!!
    Anndy

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naprosto souhlasím! Takovéhle informace mě vždycky dokážou pěkně naštvat. Nedávno jsme se dozvěděli, že už u nás nebudou vydávat Jezdce časem, čímž mě vážně naštvali, o Ošklivých už ani nemluvím, dostala jsem stejný email. Vy se máte, že máte alespoň Ohnivou, ale my nic. A vůbec jsme navíc nesehnali kontakt do nakladatelství, skoro to vypadá, jako by vůbec neexistovalo. :D

    P. S. Třetí díl Proroctví sester u nás vychází někdy v červnu ;))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ak sa kniha nepredáva, nie je žiaden div, že vydavateľstvo sa rozhodlo nevydávať ďalej... oni chcú v prvom prípade zarábať :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Súhlasím s Coccinelle, ale na druhej strane, myslím, že záleží aj od vydavateľstva, či sa nejaká kniha bude dobre predávať, alebo nie. A hlavne od jej propagácie. Ja by som napr. strašne chcela, aby vydali pokračovania knihy Medený jazdec (Paullina Simons) a písala som ohľadom nej aj do vydavateľstva. Odpísali mi, že neplánujú vydať ďalšie diely kvôli tomu, že ten prvý sa pomaly predával. Jasné, ale zamysleli sa nad tým, prečo to tak bolo? Asi nie. Proste kniha môže byť akokoľvek dobrá, ak nemá dobrú reklamu, tak ju zaregistruje málo čitateľov. Takto to bolo spočiatku aj so Zlodejkou kníh od Markusa Zusaka. Keď vyšla, takmer nikto ju neregistroval, no čím viac pribúdali na ňu kladné recenzie, tým viac sa dostávala do povedomia čitateľov a teraz je už vypredaná. Takže si myslím, že hlavný problém spočíva práve v zlej (alebo takmer žiadnej) propagácii niektorých kníh. Hlavne, že na mňa všade "vykukujú" reklamy na rôzne upírske ságy, anjelov, teraz už aj víly, Evitovky atď. Tým nechcem povedať, že takýto žáner nemám rada. Mám, ale myslím, že by mali dať šancu aj iným knihám.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jó, nevydávání dalších dílů mě dost mrzí. Například u té Výjimečné mě i docela dost štve, že se u nás ten druhý díl nevydal, protože ten první je skvělý. Zkoušela jsem si nedávno najít ten druhý díl ve slovenštině, že bych si ho objednala, ale asi jsem měla smůlu a prostě jsem nenarazila na stránky, kde by to ještě měli na skladu. :/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Súhlas, rozhodne to naštve, ale tak čo sa dá robiť.:/ Aspoň, že mám ešte vždy možnosť čítať to v aj.
    Ale teda Coccinelle má pravda, bohužiaľ.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...