augusta 04, 2012

Knižná zoznamka...


Augustová knižná zoznamka sa bude niesť v znamení young adult série od spisovateľky C.C. Hunter, a jej názov je Údolí stínů. Vo vydavateľstve BARONET zatiaľ vyšli dve knihy z celkových piatich a to – Zrozena o půlnoci a Vzkříšena za úsvitu.  Už z názvu je vám asi jasné, že sa jedná o fantasy žáner, a keď sa domnievate, že tu ide o naše obľúbené príšerky s ostrými špicatými zúbkami, tak sa nemýlite :D Áno, upíry sa tu vyskytujú v pomerne veľkom množstve, ale nejde len o nich, nájdete tu totižto aj iné nadprirodzené bytosti ako vlkodlakov, víly, nymfy, čarodejnice a takzvaní měnivci (pri tom poslednom druhu som nechala český názov, pretože do slovenčiny by som to preložila ako meniči, a to mi príde dosť divné...:D).
Hlavná hrdinka Kylie, je za trest  poslaná do tábora Údolí stínů, kde sa začne to pravé orechové.
Ak si pod pojmom tábor, predstavujete bandu skákajúcich natešených detí, ktoré si užívajú letné prázdniny rôznymi súťažami v skákaní vo vreciach a pretekmi vo vode na člnkoch, tak sa poriadne mýlite. Tento tábor je určený pre všetky možné nadprirodzené bytosti, ktoré môžu byť konečne aspoň tu sami sebou.  Kylie patrí medzi skupinu deciek, ktoré prišli na toto miesto po prvý krát v živote a ešte nevedia, že sa ocitli v prostredí, kde je bežné, že si niekto sem tam logne liter krvi alebo je počas splnu trošičku zarastenejší, a rovnako je pre nich novinkou, že oplývajú podobnými nadprirodzenými schopnosťami.

Táto série nie je až taká známa vo fantasy sfére ale určite stojí za povšimnutie. Jej čítanie je nenáročné,  oddychové a príjemne na rozptýlenie.  Nečakajte preto žiadny  dych-berúci dej a srdcervúcu romancu. Skôr sa jedná o (samozrejme) nepochopených tínedžerov, ktorí prežívajú svoje prvé skutočné priateľstvá, lásky a "útrapy mládí"...
Čím ma séria prekvapila???
1. Hlavná hrdinka NIE JE hlupučká naivka, ktorá má komplexy sama zo seba ako to býva pri väčšine násťročných ženských postavách typu - SOM OUTSIDER, pri stole zásadne sedím sama.  
2. Moment, keď zistila, že nadprirodzené bytosti nie sú iba v knížkach a filmoch, ale skutočne existujú a aj ona je jednou z nich, bola úprimne šokovaná a naozaj naozaj dlhý čas nechcela uznať tento fakt pravdivým.  Čo sa mi rátalo, pretože to pôsobilo ako prirodzená reakcia na niečo ťažko uveriteľné.
3. Nie prekvapilo ale skôr potešilo, a to jednoduchý štýl písania. Aj keď sa v knihe toho dejovo moc neudialo, čítala sa dobre a pri určitých pasážach som sa naozaj pobavila.
4. Veľké množstvo vedľajších postáv pôsobilo skôr osviežujúco ako chaoticky.

Čo by som jej vytkla???
1. Na jednej strane bola Kylie strašne zvedavá a nedočkavá, na všetky otázky sa chcela hneď dozvedieť odpovede, ale potom ma vedeli rozčúliť chvíle, keď vypínala telefón, aby sa vyhla rozhovoru s dotyčným, ktorý určite nechcel hovoriť iba o počasí, a rovnako keď  odkladala dôležité listy do šuplíka „na potom“, pretože zrovna v danej chvíli sa nemala chuť dozvedieť ich obsah (v ktorom sa dotyčný tiež určite nezmieňoval o počasí!!!). Veď, keď raz človek zvedavý a nedočkavý, tak to platí pre všetko, nie?!
2. Program, ktorý mali naplánovaný v tábore, nebol akosi súmerný s časom, ktorý dejovo ubiehal v knihe (no, neviem, či ste ma pochopili...lebo keby neviem, o čom točím, tak by som tú vetu asi ani ja nepochopila L) Chcela som len povedať, že na (príklad) 20. strane – príchod do tábora, zoznámenie sa s ostatnými... 30 strana – párty pri jazere... 40 strana – návštevný rodičovský deň po troch týždňoch...čo??? a čo sa dialo tie dva týždne??? Chýbajú mi strany???  - asi tak som to myslela :D
ALE! Celkovo je séria veľmi podarená a stojí za prečítanie. A ešte by som chcela podotknúť jeden fakt, a to, že netuším prečo sa vydavateľstvo Baronet rozhodlo pre takú obálku k prvému dielu, pretože to človeka dosť mýli, pretože ak sa jedná o hlavnú hrdinku na jej obale, tak to je dosť od veci... :D 

- Anndy -

3 komentáre:

  1. Momentálně čtu ten druhý díl a moc se mi to líbí ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj mne sa to páčilo.. ono je to celkom neznáma vec ale naozaj dobrá!!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prvému dielu sa chystám dať šancu a toto ma rozhodne v tom povzbudilo.:)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...