septembra 07, 2012

Knižná zoznamka...


Pri rozhodovaní, akú knižnú sériu vám predstavím tento raz, som sa poriadne zapotila. Čo, nebolo ešte toľko omieľané z každých strán a stojí to naozaj za prečítanie? A tak som sa rozhodla pre najjednoduchšie riešenie. Prečo nenapísať o tom, čo práve čítam?
Neskôr ma napadlo, že táto séria je preložená len v češtine a presne to som nechcela. Ako ste si mohli všimnúť, tak väčšina sérií z knižnej zoznamky, sú v českom jazyku a tak som chcela predstaviť aj niečo od našich vydavateľstiev. Ale čo. Treba lákať mladých čitateľov, aby čítali niečo aj v cudzom jazyku. Znie to smiešne, cudzí jazyk v spojení z češtinou, ale je to tak. Mnoho mladých česky nerozumie a bohužiaľ je to aj naopak. A preto, česká knižná séria MODDRÁ KREV od Melissy de la Cruz.

Priznám sa, že prvý diel ma nechytil tak, ako som očakávala, možno to bolo aj tým, že som ho čítala v období, keď bol ten veľký upírsky booooom a už bolo na mňa tých upírov asi naozaj moc. Po prvom diely som si dala dlhšiu pauzu, než som sa pustila do druhého dielu a oplatilo sa. Druhý diel, úplne napravil a zmenil môj názor na sériu. Teraz čítam tretí, ktorý mi to zlepšenie len potvrdzuje.

Určite poznáte prostredie manhattanskej smotánky. Je už o tom nejeden film, či seriál. Potom si viete predstaviť, kde sa bude odohrávať dej Modrej krvi. Až na to, že tie bohaté rodiny a ich rozmaznané detičky sú upíri. Upíri, ktorí určujú trendy a vládnu nič netušiacim ľudom na celom Manhattane.

V každom svete bohatých, sa sem tam objaví niekto, bez tučných bankových kont, z prostého ľudu, alebo z dávno skrachovaných rodín. Ani tu to nebude iné. Ako sa tomuto nezvanému hosťovi ubrániť? Intrigy, podrazy, a iné svinstvá to istia. Bez toho to ani nejde.
Predstavte si, že sa k tomuto všetkému pridá nesmrteľnosť, nadprirodzené schopnosti a tisícročia vedomostí z predchádzajúcich životov. Na to by už nestačila ani Blair Waldorfová (Gossip Girl) ;)

Už len toto samo o sebe, by stačilo na námet desať dielnej série, ale tu to nieje všetko. K upratovaniu bordelu medzi sebou a svojou pýchou, pribudnú ešte ďalšie nečakané a omnoho horšie veci, ktoré nenechajú kludne spávať žiadneho manhattanského modrokrvného. Čo už by mohlo kradnúť spánok nechutne bohatým, nesmrteľným bytostiam, ktoré majú všetko? Verte, či neverte, niečo predsa existuje. A oni si to rýchlo uvedomia, keď sa nájde pár mŕtvých tiel. A nie tak hoc akých, ale modrokrvných. Kto, alebo čo, je tá bytosť, ktorá dokáže zabiť nesmrteľných?

Tak, čo? Môže byť? Ak ste fanúšikom vražednej krásy a nechutného bohatstva spojeného s bojom o prežitie, ste na správnej adrese.

Séria Modrá krev má zatiaľ šesť častí a štyri z nich sú vydané aj v Českej republike. Ak patríte k tým, čo dobre nerozumejú českému jazyku, nie je to problém, lebo kniha je písaná pomerne jednoduchým štýlom.
Čo je hlavné, kniha sa dá ľahko objednať v internetových kníhkupectvách, alebo vo väčších kníhkupectvách so širším sortimentom.


1 komentár:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...