mája 06, 2013

RC: Nebezpečně krásny (Melissa Marrová)

Anotácia: Strhující a temný pohádkový příběh o dívce, která má zachránit říši víl a elfů a stát se jejich královnou.

Málokdo z obyvatel Huntsdalu tuší, že existuje ještě jiný svět, svět elfů a víl. Svět plný tajemství a nebezpečí, který je smrtelníkům zapovězený.
Aislinn vidí víly od narození, ale nikdy netušila, že ve světě éterických bytostí, před nimiž celý život utíká, bude muset sehrát zásadní roli. Vše se pro ni změní v okamžiku, kdy se setká s Keenanem, letním králem. Ten v ní spatří svou královnu, kterou marně hledá již tisíc let. S její pomocí má zachránit svět letních elfů i lidí před zlovůlí kruté zimní královny. Najde v sobě Aislinn dostatek odvahy, aby podstoupila osudovou zkoušku? Bude ochotná riskovat vlastní život, aby pomohla nebezpečně krásnému elfovi, kterého ani nezná?


Zaujímavá a svojim spôsobom zvláštna kniha. Vyvolávala vo mne veľa protichodných emócií. Po celú dobu čítania som vlastne nevedela, či ma kniha baví alebo nie a konečný výsledok prekvapil aj mňa samotnú.


Fakt, že ide o knihu, kde sú ústrednou témou víly, mi dáva signál, aby som knihu brala tak trocha s rezervou. Mám skúsenosti, že kde sa vyskytujú víly, tá kniha je príliš rozprávková. Inak to pri vílach ani nejde. Preto to nikdy neberiem ako extra kvalitné čítanie, ale iba ako oddychové, nenáročné čítanie na skrátenie chvíľ.
V tomto prípade to tak bolo aj nebolo.

Bolo to v prípade príbehu.
Dievča, so schopnosťou vidieť bytosti, ktoré nik iný nevidí. Ako inak, aj tu bol osud celej ríše víl len na jednej osobe a "šokujúco", to bola hlavná hrdinka Aislinn. Ako ju má zachrániť? Jedinou možnosťou je vydať sa za letného, super sexi kráľa, Keenana a stať sa kráľovnou, ktorá bude vládnuť všetkým vílam. Och, aký krutý osud. ;) Naoko to znie ako klišé, ktoré sme už mali miliónkrát možnosť čítať. V podstate áno, ale nájde sa tam pár drobností, ktoré sa mierne vymykajú z normy.
Nech to akokoľvek dobre znie, stať sa kráľovnou a mať po boku najsexi chlapa o akom sa vám ani nesnilo, Aislinn to vôbec nezaujíma. Ani v najmenšom. Ona túži ostať obyčajné dievča a tráviť svoj voľný čas so svojim "najlepším kamarátom",  Sethom. V tomto prípade, status kamarát je dosť nepresný a každému je jasné, že sa to čochvíľa môže zmeniť.
Čo sa ale nezmenilo ani v tejto knihe, bolo spoločenstvo víl. Ich svet je zatiaľ v každej knihe, ktorú som o vílach čítala, rovnaký. Sem - tam, s nejakou malou vychytávkou. Zimný vs. Letný dvor-kráľ. Plus, ešte jeden nezávislý kráľ-dvor.Väčšinou ide o Temného kráľa-dvor.
Víly sú už spravidla krásne, ale zlé.Táto nemennosť je fajn, lebo sa nemusíme príliš zapodievať spoznávaním prostredia a hneď sa naplno venovať príbehu.

Trocha som v knihe postrádala krajinu víl. Všetko sa to odohrávalo v ľudskom svete a nebolo tam veľa priestoru pre fantáziu. Víl tam bolo veľa a všetky druhy od výmyslu sveta, ale akosi mi nesedelo, keď som si ich mala predstaviť ako sa prechádzajú neviditeľné po uliciach a robia si z ľudí žarty.
Autorka sa snažila v tomto diele klásť dôraz na krutosť víl, ale ku mne sa táto myšlienka nedostalo. Protivné, to možno áno, ale krutosť si predstavujem inak. Možno, keby tam je viac akcie a napínavých scén, bolo by to o inom. Väčšina knihy bola postavená len na rozhovoroch a menilo sa iba, kto sa s kým bavil a prostredie, kde sa bavili. Inak, žiadne boje, či riešenie záhad sa nekonalo. Na konci sa menší pokus o trochu akcie objavil, ale len taký light ;)
Najväčšou záhadou, alebo skôr nezmyslom, bol samotný letný kráľ Keenan. Opisovaný bol ako super sexi a že mu žiadna dievčina neodolá a pritom sa správal úplne nemožne. Čakala by som, že muž ako on, čo sa po svete potuluje už nejaké tie storočia, sa naučil ako zvádzať a zaujať ženu. namiesto toho sa správal ako slizký úchyl a čakal, že mu Aislinn ihneď padne k nohám. Ani sa nečudujem, že jej bol Seth prednejší. Skôr sa čudujem ostatným, ktoré mu na to skočili. Ja byť na mieste Aislinn a prenasleduje ma takýto chlap, dám si naňho vystaviť súdny príkaz nepribližovania sa.

Prípad pohodového čítanie sa nedostavil.
Čakala som nenáročné čítanie, ktoré mi pôjde samo, kedy sa nemusím nad ničím pozastavovať a príliš premýšľať. Nedočkala som sa. Dejová línia sama o sebe nebola nijak náročná, v tomto prípade som mala problém skôr s textom. Možno to bude tým, že kniha je v češtine, i keď obvykle nemávam problém s češtinou, práve naopak, veľa ráz radšej vyhľadávam české vydania.
Miestami som sa strácala v deji, mala som problémy v priamej reči, keď som si často plietla, kto čo povedal. Dosť ma to zdržovalo a odradzovalo od čítania. Ťažko sa mi posudzuje, či je to chyba prekladu, keď nie je čeština môj rodný jazyk, alebo to je len môj osobný problém. Nech je to akokoľvek, rušilo ma to a ovplyvnilo to môj celkový názor na knihu.


Cez to všetko rušivé, som mala po prečítaní dobrý pocit a určite sa pustím aj do pokračovania, keď bude vydané. Hodnotím to 4* hviezdičkami, aj keď je to trocha nadhodnotené, ale ak to porovnám s inými knihami, ktoré radím do tejto rozprávkovej kategórie pre menej náročných, bola jedna z tých lepších. Ak sa vám páčila séria Krídla, Nebezpečne krásný vás tiež určite osloví.

Ak máte o knihu záujem, môžete si ju zakúpiť v internetovom kníhkupectve ABC knihy.

2 komentáre:

  1. Túto knihu veľmi chcem! Tá obálka a téma ma hneď zaujali, takže moc dúfam, že sa k nej čoskoro dostanem 8)
    Pekná recenzia 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ;).... myslím, že tebe by sa kniha asi páčila, takže smelo do toho :)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...