novembra 20, 2013

RC: KRVAVÁ CESTA (Moira Young)

Anotácia: Saba žije u Stříbrného jezera – pustiny zpustošené neustálými písečnými bouřemi – kde se její rodina snaží přežít a neustále naráží na pozůstatky dávno zaniklé civilizace Padlých. Když čtyři tajemní jezdci unesou její milované dvojče Lugha a zabijí jejího otce, Saba se vypraví osvobodit bratra a pomstít otce. Cestou potkává pestrou společnost dobrodruhů, pašeráků a samozřejmě i Jacka, úžasného a nesmírně drzého kluka. Saba během svého putování zjistí, že není slabou a bezbrannou dívkou, ale naopak skvělým bojovníkem, který má schopnost změnit deformovanou společnost zevnitř…
Krvavá cesta je román plný akce, napětí a dobrodružství.
Román, který vás uhrane.


Krvavá cesta bola jedno obrovské prekvapenie. Zbožňujem ten pocit, keď niečo podceňujete a ono vám to potom vyrazí dych. Pri tejto knihe sa mi to po dlhej dobe stalo. 
Ani neviem z akého dôvodu som nemala od knihy žiadne očakávania a myslela som si, že to nebude nič extra. Taká som rada, že som sa mýlila. Už po prvých stranách som vedela, že si knihu zamilujem.

Najviac zo všetkého mi sadol štýl, akým bola kniha napísaná. Jednoduchý, žiadne zbytočné prifarbené opisy. Vety boli stručné, ale výstižné a vôbec nevadilo, že tam chýbali kvetnaté opisy, pretože autorka precízne volila slová, a tak sa ma každá veta dotkla omnoho viac, akoby som sa mala zamýšľať nad množstvom metafor a podobných srandičiek.
Tento jednoduchý štýl písania výborne dopĺňal dej, ktorý bol naopak viac než bohatý.

Mohlo by sa zdať, že Saba, obyčajné dievča, ktoré celý život vyrastalo len so svojou rodinou a okrem nich poznala ešte tak dvoch ľudí, nemá toho veľa čo ponúknuť, ale netreba robiť unáhlené závery. Saba bola neobyčajná hlavná hrdinka. Dokázala vo mne vyvolať toľko emócií, ako už dlho žiadna postava nie. Na začiatku bola milujúca dcéra a oddaná sestra, potom panovačná potvora, neskôr nastúpila dravá šelma čo ide cez mŕtvoly (doslovne), aby toho nebolo málo, spoznali sme aj arogantnú mrchu a nakoniec nás zahrnulo láskou milé a obetavé dievča, ktoré túži zlepšiť svet.
Jej cesta za záchranou brata bola naozaj náročná a popretkávaná kvantom prekážok. Našťastie na to nebude sama a cestou spozná pár skvelých ľudí. Dokonca v týchto zúfalých chvíľach nájde človeka, ktorý jej bude viac, než len priateľom.
Doba v akej sa dej odohrával bola veľmi zaujímavá. To nezvyčajné prostredie a chovanie ľudí ma dokázalo tak pohltiť, že som miestami zabudla aký druh knihy čítam a mala som pocit, akoby som čítala klasické fantasy, s úplne vymysleným svetom. Do reality, že čítam dystopický príbeh, ma sem-tam vrátili len ojedinelé pripomienky, keď sa v deji objavili trosky budov, či rôzne veci po Padlých, ako tam bolo dnešné ľudstvo nazvané.


Veľkú radosť mi spravil koniec knihy. Okrem toho, že sa príbeh ako taký ukončil, i keď viem, že bude pokračovanie, tak to neostalo otvorené a aspoň nemusím zúfalo čakať čo bude ďalej. Ale pozor, to neznamená, že sa na pokračovanie neteším. Teším a ešte ako. Radosť mi urobilo to, že sa autorka nebála obetovať pár svojich postáv a urobiť tak príbeh viac dramatickejší a napínavejší. Viem, že je to smutné, keď v knihe zomrie dobrá a obľúbená postava, ale uznajte, že to má šmrnc. V knihách, ktoré som čítala naposledy, som práve toto postrádala a som rada, že tu som sa dočkala.

Čo viac ku knihe dodať? Nič lebo sa budem len opakovať. Bolo to super, a kto ste ju ešte nečítali, MUSÍTE SI JU PREČÍTAŤ. Ja sa zatiaľ budem tešiť na pokračovanie. Strašne som zvedavá, čo sa ešte vyvinie z Nera. Mám také podozrenie, že to nebude len tak nejaká vrana. ;)


Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media. Zakúpiť si ju môžete priamo TU.



2 komentáre:

  1. Skvělá recenze! Knížku si moc ráda přečtu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem :) Určite si prečítaj, je to skvelá kniha. Ja už netrpezlivo čakám na druhý diel, ktorý by mi mal čoskoro doraziť domov. ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...