januára 10, 2015

Recenzia: SELEKCIA - Kiera Cass

Táto kniha je ako droga. Jej účinky sú okamžité a že ste závislý, zistíte až o 4. ráno, keď otáčate poslednú stranu. Je to veľmi agresívna droga, pretože ak nedostanete hneď druhú dávku, môže to mať zle psychické následky. Abstinenčné príznaky po prečítaní, sú tiež veľmi nepríjemné :D

Príznaky:
Prvé štádium je najhoršie. Príbeh je jemný, ničím zvlášť nevyniká, ale nevedomky sa vám dostáva pod kožu. Nenechajte sa oklamať svojimi pocitmi typu "Čo na tej knihe všetci vidia?" To sú iba vedľajšie účinky, ktoré vás majú zmiasť. V prvej fáze sa zoznamujeme s hlavnou hrdinkou Americou a s prostredím v ktorom žije. Je silná, inteligentná a odhodlaná bojovať o svoju lásku Aspena. America si vás získa svojím prirodzeným postojom. Žiadne prehnané reakcie nad ktorými budete krútiť hlavou. Zato Aspen, ten ma vedel priviesť do varu. Na jednej strane milý, starostlivý a milujúci, ale na druhej strane boli tieto vlastnosti až vyhrotené. Na prvý pohľad sa zdalo že chce byť nesebecký a dopriať každému aby bol šťastný, pritom ale myslel len na seba, aby si mohol sám pred sebou obhájiť, že nezlyhal. Aj napriek tomu rozumiem Americe, prečo sa do neho zamilovala.

Druhé štádium už pociťujete, ale ste natoľko pohltený drogou, že príznaky ignorujete. Začína sa Selekcia. Konečne prichádza spomínaná noblesa a kráľovský život. America sa dostane do Selekcie, čo je vlastne podivná verzia reality show Nevesty pre milionára. Až na to, že víťazka získa princa a korunu.
Ani v tejto časti sa neodohrá obrovská dráma, ale tým, že to má rýchly spád a príjemné momenty, ktoré sa dobre čítajú, nie je možné sa od knihy odtrhnúť. Ja osobne som si užívala momenty, keď bola America v spoločnosti princa Maxona. Z ich spoločných chvíľ vznikli niektoré celkom vtipné momenty. Páčilo sa mi ako ma vedela America vždy prekvapiť. Či už išlo o jej správanie alebo to čo hovorila. Nikdy som nevedela, čo z nej nakoniec vypadne. Nečudujem sa, že si Maxona získala. Ani to, že aj on očaril ju. Narozdiel od Aspena, som hneď vedela, že Maxona zbožňujem. Navonok pôsobil sebavedomo a autoritatívne, ako mu to predpisy prikazovali, ale pritom to bol jemne nesmelý a rozvážny mladý muž, ktorý vie čo chce a čo je jeho povinnosť.

Tretie štádium už je konečné a nie je z neho cesty späť. Už si aj uvedomujete, že je niečo zlé, keď ste 3 hodiny nezmenili svoju čitateľskú polohu, ale je vám to totálne jedno.
Na hrad začnú podivné útoky rebelov, ktoré sú čím ďalej častejšie. A prichádza vážna otázka, o čo vlastne rebelom ide? Maxon má svoje teórie a spolu s Americou sa na to snažia prísť. Okrem rebelov sa objavia aj iné nečakané udalosti, ktoré odhodlanú Americu vyvedú z rovnováhy. Vážne začne prehodnocovať svoj život a svoje priority. Taktiež sa zmení aj dobrý vzťah medzi ňou a Maxonom. Všetko sa začína meniť, Selekcia vrcholí a ja sa idem zblázniť, pretože otáčam poslednú stranu. Hodiny ukazujú 4 hodiny ráno, oči mám kompletne unavené, ale jediné čo ma trápi je, kde zoženiem teraz pokračovanie.

Viem, že drogy sú zlé, ale túto vám schvaľujem. Je naozaj príjemná až na tie vedľajšie účinky, ale tie sa čoskoro stratia. Knihu si užijete a dá sa pri nej aj pobaviť. Nie je to vyslovene dobrodružná kniha, kde sa streda jedna akcia za druhou, ale príjemné pohodové čítanie, ktoré vás neruší a zaujme. Presne ako sa vraví, niekedy je menej viac, a v tomto prípade to fungovalo. Väčšinou dávam prednosť knihám s väčšou drámou, ale toto ma dostalo. Na druhý diel sa vážne teším, a nie len preto, že ma prvý bavil, ale hlavne preto, lebo mám podozrenie, že sa dočkám viac mojej obľúbenej akcie. Ale aby som nebola stále len dobrá, uvítala by som v knihe trochu viac rivality medzi dievčatami. Predsa len, bolo ich tam 35 a bojovali o princa. Dievčatá vedia byť kruté aj pre menšie veci. Mali to zakázané v pravidlách, viem, ale vždy sa dajú nájsť nejaké cestičky, a práve tie by mohli byť zaujímavé.,

Ak ste knihu nečítali, určite tak urobte. Dala som knihe 4* na GR, ale je to skôr 4,5*. Plný počet to nie je, pretože som sa tento rok rozhodla, že budem prísnejšia a 5 budem dávať len TOP knihám. Možno práve Elita, druhé pokračovanie Selekcie, získa tých 5. Mimochodom, tá vychádza koncom apríla - začiatkom mája. Už aby to bolo. :D

Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media. Ak ju doma ešte nemáte, rýchlo to napravte a kúpte si ju TU.

V minulom roku bol pokus o natočenie knihy do seriálovej podoby, ale neprešlo to. Škoda. Môžeme si pozrieť aspoň malú ukážku, ako to mohlo vypadať.

Anotácia: Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.

2 komentáre:

  1. Skvelá recenzia, páči sa mi jej štýl podľa "drogových štádií" a ja mám na knihu podobný názor. Už aby som mala tú krásnu Elitu! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ani neviem čo ma to napadlo. :D Závidím, že si to ešte nečítala. Bolo to dobré. ;)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...