mája 31, 2013

RC: Krásna katastrofa (Jamie McGuireová)

Anotácia: JE TO KAMARÁTSTVO S NEPLÁNOVANÝMI DÔSLEDKAMI, KRÁTKODOBÉ VZPLANUTIE ALEBO LÁSKA? 

ABBY ABERNATHYOVÁ začína navštevovať vysokú školu ďaleko od svojho rodného mesta, aby zabudla na minulosť. Uteká pred rodinou, ktorá jej vinou alkoholu a hazardných hier urobila zo života peklo, a usiluje sa byt príkladnou študentkou. 

TRAVIS MADDOX má prezývku Besný pes a na štúdium si zarába ilegálnymi pästnými súbojmi – samozrejme, bez rukavíc. Má povesť najväčšieho zvodcu žien na univerzite. Je to presne ten typ, akému by sa Abby mala zďaleka vyhnúť, ak nechce spadnúť do pasce svojho starého života. 

TRAVIS A ABBY sa navzájom priťahujú, ale presviedčajú okolie aj jeden druhého, že z ich priateľstva nikdy nevznikne milenecký vzťah. Potom však Abby prehrá stávku, a tak musí mesiac bývať s Travisom v jeho byte. Vášeň sa už nedá maskovať priateľstvom.


Malé upozornenie: Môžu sa tu vyskytnúť jemné spoilery, ale nie je to nič závažné a nič čo by ste predom netušili.

Krásna katastrofa. Výstižný názov. Kniha bola naozaj katastrofa (v tom dobrom slova zmysle). Nerozumiem ako je možné, aby ma niekto rozčuľoval tak, ako to dokázali Abby a Travis a pritom ich mať rada. 

Tento príbeh už poznáme všetci, len je zakaždým inak upravený. Zdanlivo nevinné dievčatko sa bezhlavo  zaľúbi do gaunera. Tvária sa, že sú len kamaráti, pritom všetci dobre vedia, že sú všetko, len nie kamaráti. Nechcú si to priznať a nakoniec aj tak skončia spolu. Aké nečakané. Krásna katastrofa, je tiež jednou z milióna variant toho otrepaného príbehu, ale predsa je úplne iná. Ja som tomu spočiatku neverila, ale uvedomila som si to, až keď som dočítavala poslednú stranu a zistila som, že sú tri hodiny ráno a celý deň som nič nerobila len čítala. Keď musíš, tak musíš :D Čo vám budem hovoriť, určite to poznáte.

Kniha ma prekvapila jednou zaujímavou vecou. Pri čítaní som mala pocit, akoby som čítala viac rozličných príbehov v jednom a zakaždým sa menili hlavní hrdinovia.
Príbeh prvý. Začiatok knihy super. Ona bola samé tajomstvo, on zas sexi bad boy. Všetky tie odmietania, zvádzania, flirtovanie a dvojzmyselné narážky, ma nútili sa bez prestania usmievať ako zamilovaný puberťák. Keby som mala napísať všetky prívlastky, ktorými som obdarovala Abby, keď stále Travisa nepochopiteľne odmietala, tak by som musela tento článok označiť ako mládeži neprístupným. Strašne ma rozčuľovala. Keď začala chodiť s niekym iným, len aby si niečo dokázala...ako som  ju len preklínala. Keď mi začínalo byť jasné, že už sa čochvíľa dajú dokopy a mne ostávalo ešte 2/3 knihy, som sa najprv zhrozila, že čo sa tam bude ešte diať, ale na druhej strane som bola rada, že to ešte nekončí a vtedy nastal ten zlom.
Príbeh druhý. Boli spolu, rozišli sa. Spolu, rozišli sa. Hotová telenovela. Horšie to však bolo so správaním tých dvoch. S Abby sa stalo dievča, čo už má čo-to  za sebou a Travis,...kde sa podel, dopekla, ten arogantný sebavedomý chalan, čo z vás bez mihnutia oka vymláti dušu?! Namiesto toho sa tam objavil Travis - psychopat a blázon. Nepáčilo sa mi ako odrazu zmäkol. Tak, najprv každú babu odkopol a teraz môže Rómea strčiť do kapsy. Keby je len zamilovaný, ale z neho šiel strach. Na tom čo dokazoval, nebolo nič romantické. Správal sa, akoby mu Abby patrila alebo čo. Naopak, teraz som sa  čudovala, prečo ho tá baba chce? Keď bol normálny ho odmietala a teraz, keď je z neho cvok, tak ho "žerie"? Divné. Potom to prišlo opäť.
Príbeh tretí. Tu sa stáva z milostného príbehu akčňák.  Záchrana rodiny, Abbyina minulosť, mafia, kasína, boj o život. Napätie od výmyslu sveta. Najzaujímavejšie je, že vo väčšine prípadov je tým hrdinom Abby a nie Travis. Už to konečne začalo vypadať, že sa veci dali do normálu a hlavne, tí dvaja si to trocha upratali v hlave, príde totálne nepochopiteľný koniec. Ako vážne? Takto to autorka zakončila? Povedzte mi,  že to je len nejaká chyba v preklade. Uverila by som asi hocičomu, ale nie, že 19 roční urobia niečo takéto. To bolo moc.

A teraz, príde tá najväčšia katastrofa zo všetkých...MNE SA TO PÁČILO! Väčšinu knihy som bola rozčúlená alebo zhrozená, a predsa ma to dostalo a nedokázala som knihu pustiť z rúk. Bavilo ma, že tam bol konečne reálne opísaný život vysokoškolákov a mladých ľudí vôbec - sex, alkohol, atď. Trošku mi prekážalo, že z Travisa spravila autorka nepremožiteľného Herkulesa, ale odpustím jej to za jeho super rodinu. Jeho bratia tam boli len chvíľu, ale aj tak ich zbožňujem. America (to meno ma zabíja :D) a Shep, totálne správňacká dvojka. Veľmi prirodzený a realistický párik. Hneď som si ich obľúbila a dobre vypĺňali príbeh.

Celkový dojem super, ale nie je to na 5* hviezdičiek. Nedokážem odpustiť, že z Travisa bola citová troska a veľmi mi to pokazilo môj dojem z neho. Tak moc som sa pokúšala si ho zamilovať, ale on mi to jednoducho neumožňoval. Čo ma najviac zarazilo, bol koniec. Ten si mohla autorka odpustiť. :-/

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri. Knihu Krásna katastrofa si môžete zakúpim TU.

3 komentáre:

  1. S touto knihou pořád nevím jestli se do ní pustit nebo ne..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kludne sa do nej pusti. Dobre sa to čítalo, aj keď som mala občas chuť knihu vyhodiť von oknom alebo spáliť, v konečnom dôsledku som sa nevedela od toho odtrhnúť. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Túto knižku sa chystám už čítať 8)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...