mája 31, 2014

RC: Prvá strieborná kniha snov (Kerstin Gier)

Anotácia: Liv Silberovej sa po presťahovaní do nového mesta sníva podivný sen, v ktorom stretne štyroch chalanov zo svojej novej školy. Pozoruje ich pri temnom magickom rituáli, až sa náhodou ocitá priamo uprostred obradu. Chalani si ju druhý deň pamätajú zo sna a aj Liv sa od tejto chvíle začnú snívať zvláštne sny, ktoré sa zdajú byť také skutočné...

Autorku Kerstin Gier, určite netreba predstavovať. Má na svedomí úžasnú sériu Drahokamy, ktorá je aj sfilmovaná. Prekvapujúco je ten film aj naozaj dobrý. Druhý diel Saphirblau bude mať premiéru v auguste a už sa naň teším.

Teraz vydavateľstvo CooBoo prišlo s jej novou sériou Silber. Než sa pustím k samotnej knihe, musím venovať pár slov k obálke.
Aj tento raz sa pri prebale knihy naozaj vyznamenali. Ako aj v minulej sérií, aj tu obálku zdobia rôzne bláznivé postavičky. Možno to môže pôsobiť infantilne, ale podľa mňa sú dokonalé. A nie len prebal knihy je super, ale aj obal pod ním. Pochopíte, až keď uvidíte. Pekný obal nie je až tak nezvyčajný na knihe, ale tu si dali záležať aj na vnútornom dizajne. Niektoré strany sú zdobené ornamentami a kvetinami, ktoré môžete vidieť aj na obrázku vyššie po jeho bokoch.

Na túto knihu som sa strašne tešila. Mala som od nej veľké očakávania. S radosťou vám môžem oznámiť, že sa moje očakávania aj splnili. Už teraz mi je jasné, že pod čo sa podpíše Kerstin Gier, je zaručená kvalita.
Táto žena má neskutočný talent, vtiahnuť vás do deja už od prvej strany. Ešte poriadne ani nepoznáte ako sa hlavné postavy volajú a už máte pocit, že ich dobre poznáte.
Mne sa často stáva, ak je v knihe viac postáv hneď od začiatku, že sa mi začnú mýliť. V prípade Gierovských kníh som takýto problém nemala. Jej postavy sú jedinečné a všetky majú vlastnú osobnosť. Dokonca si zapamätáte aj tie, ktoré sa tam len sem-tam mihnú. Nechcem tým ale povedať, že si všetky hneď obľúbite. Tie milé určite, ale tie čo majú byť protivné, protivné aj sú. A koho nemajú mať čitatelia radi, verte mi, ani ho radi mať nebudú.
Jedinú osobu, ktorú som akosi nevedela zaradiť, bola mama Liv. Podľa mňa bola úplne šialená. Chápem, že sa matka poteší ak jej dieťa zapadne do partie a je obľúbené, ale posielať svoju 15 ročnú dcéru na večierky, kde je plno alkoholu s tým, že dobre sa zabav, a potom sa čudovať keď príde domov o jedenástej večer, že prečo tak skoro. Neviem, možno som divná, ale toto mi normálne nepríde.

Liv je mladučká, má len 15 rokov, ale vôbec tak nepôsobila. Bola vtipná a pohotová. Nebola žiaden outsider, ale ani hviezda školy. Proste, úplne obyčajné dievča až na to, že mala veľmi živé sny. Ale k tomu sa ešte dostanem.
Čo by to bolo za knihu pre mládež, keby tam nie je ľúbostný príbeh. V tomto príbehu sa vyskytlo hneď niekoľko adeptov, ktorí by mohli Liv rozpáliť srdiečko. A to nie len tak hocaký, ale hneď 4 najúžasnejší chalani na škole. Dlho nebolo jasné, ktorého z nich si Liv nakoniec získa, ale s jej výberom absolútne súhlasím.
Títo chlapci spĺňajú v príbehu aj inú funkciu, než len zvádzanie dievčenských sŕdc. Zaplietli sa do niečoho vážnejšieho, čo sa im vymklo z rúk. Navštevovanie sa v snoch a ich ovládanie nie je až taká zábava, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Práve Liv ma byť tá, ktorá im má pomôcť vyhrabať sa z toho, a tak ju chalani zasvätia do svojej snovej "hry". Kto mohol tušiť, že z neškodnej hry sa nakoniec stane ich nočná mora?

Okrem hlavnej dejovej línie, sa tam nachádza malé rozptýlenie v podobe školskej "super drbny", ktorá na svojom blogu uverejňuje všetky horúce pikošky. Nik a nič jej neunikne. Kto to je? To samozrejme nikto netuší. Áno, presne ako v tom americkom seriály.
Ale teraz na školu prišla Liv, veľká fanúšička Sherlocka Holmsa, so svojou malou sestrou, budúcou nádejnou detektívkou, ktoré sa rozhodli, že odhalia pravú identitu tohto zákerného blogera.
Táto zápletka sa môže zdať zbytočná, ale mne sa to páčilo a sama som zvedavá. kto je autorom blogu. V knihe je veľa dôležitých záhad a hádaniek, ktoré treba rozlúsknuť a ja túto radím medzi ne. Na prvý pohľad sa to môže zdať nepodstatné, ale mám podozrenie, že Gierová s tým má ešte niečo v pláne.

Gierovské knihy sa čítajú samé. Má to na svedomí pútavý a dobre spracovaný dej. Čo mám však najradšej na knihách od tejto autorky ja, je jej zmysel pre humor. Mám rada, keď je v knihe vtip. Vždy to dobre odľahčí a osvieži atmosféru aj vo vážnejších knihách.
Séria drahokamy sa mi páčila o niečo málo viac. Bolo v nej trochu viac akcie, čo mám rada, ale nepochybujem o tom, že v druhom pokračovaní Prvej striebornej knihy snov sa to napraví a kvalitou sa vyrovná svojej predchodkyni. Svedčí o tom aj koniec knihy. Dalo by sa čakať, že na každom konci vždy niečo končí, tu však všetko ešte len začína.

Čo viac k tomu dodať? Kerstin Gierová opäť nesklamala a priniesla ďalšiu skvelú sériu. Ja som viac než spokojná a netrpezlivo čakám na druhý diel. Určite si ju prečítajte a uvidíte, že neoľutujete.


 Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media. Kúpiť si ju môžete TU.

6 komentárov:

  1. Tuhle knížku si chci vážně přečíst, protože mě Drahokamy neskutečně oslovily.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to potom neváhaj už ani chvíľu. ;)

      Odstrániť
  2. Úžasná obálka a premýšľam, že by som po knihe siahla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak už nepremýšľaj a choď do toho ;) Knihy od Gierovej proste zbožňujem. :D

      Odstrániť
  3. Ja už sa na ňu tak veľmi teším! :) :)^^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ti verím, aj ja som sa na ňu tešila.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...