januára 21, 2012

O tom, ako sa nedá každému vyhovieť....


Čítala som si jeden odkaz od Cassandry Clare, ktorý písala na Tumblr, a tak som sa nad tým zamyslela a páčilo sa mi to, až som sa rozhodla, že chcem aby sme to mali s Munkiki na blogu.
A aby som tu nedávala nejaké bludy, tak som pre istotu poprosila našu kamošku Janku (alias Diablika), aby nám to preložila. Touto cestou sa jej chcem veľmi poďakovať...:-D Je to len taký výcuc, ale je tam to podstatné. Originál si môžete prečítať TU.
________________________________________________________________________
Cassandra Clare o filmovom projekte ku knihe "City of Bones"
Každý deň mám veľa otázok a pripomienok vo svojom inboxe, otázky k filmu, ku kastingom, k novinkám o filmoch a opäť ku kastingom. Tak som sa rozhodla povedať k tomu niekoľko vecí.
Keď ste autorom kníh, film je to, čo zlomí vaše srdce. Nie je veľa kníh, ktoré majú tú možnosť byť sfilmované, a na tie, ktorým sa podarí filmové spracovanie, sa vždy nejaká časť ľudí hnevá. Keď sa kniha stane trhákom, samozrejme to zvýši jej šance na sfilmovanie a to sa bavíme o kopách predaných v miliónoch. Je veľa populárnych sérií, ktoré sa nesfilmujú, a je veľa kníh, o ktorých nikto nepočul a filmujú sa. Filmy sú natáčané podľa kníh niekedy takým spôsobom, že sa absolútne nepodobajú, a potom sú filmy, ktoré sú predlohám veľmi verné.
Obchodujete s niečím, čo sa skladá z trilión filmových častí, a tak vypadá niekedy produkcia v štýle štart-stop (natáčajú, teraz zasa nie, a teraz áno a teraz opäť nie).
Niektoré filmy prídu na trh veľmi rýchlo, ako napr. nový Spiderman alebo Hunger Games, a tak si ľudia myslia, že je to takto normálne, ale nie je.
To sú len očakávania.
S Holly Blackovou (najpredávanejšia autorka súčasných fantasy-románov pre dospievajúcich a deti) sa priatelím od roku 2002, odkedy jej knihy – Spiderwick – boli vybrané na sfilmovanie. Film mal premiéru v roku 2008, čo je veľmi rýchlo, no roky medzi tým boli naplnené stop-štart produkciou, nespočetným množstvom rôznych scenárov a nápadov, obdobiami, keď sa dialo veľmi veľa a naťahovaním, keď sa nedialo nič. To je normálne.
Takže nebudem každému vravieť "upokojte sa! Film bude!" , keďže nemám viac informácií ako vy, ako som vždy tvrdila na svojej stránke. Kniha sa spracováva do filmového projektu, ale film ešte nedostal zelenú. To ale neznamená, že sa nič nedeje. Dejú sa veci mimo scény, o ktorých som bola požiadaná nehovoriť, a verte mi, nikto nebude so zatajeným dychom sledovať, či už bol schválený rozpočet a podobné veci, o ktorých nič neviem, pretože som asi päťdesiata v tomto tzv. potravinovom reťazci aby som niečo zistila.
O čo sa najviac čitatelia zaujímajú je kasting, a ten určite nebude skôr, ako film nedostane zelenú. A keď sa to stane, sľubujem, že vám o tom poviem. Nemám dôvod si novinky o kastingu nechávať pre seba. Je veľa stránok, ktoré toto všetko sledujú a vedia vždy viac ako ja.
Rovnako ako IMDb (filmová databáza), pretože pokiaľ nie je film schválený, dá sa táto databáza editovať. Ja to nedokážem korigovať a väčšinou ani IMDb nevenujem pozornosť. Jediný detail, ktorý sa tam dá nájsť, je ten, či je film v "pre-produkcii" alebo sa "už produkuje", a preto sú informácie o kastingu na mojej stránke presné.
Na blogu sa ma pýtali ako môžem ovplyvniť výber hercov. V podstate nemôžem. Netušila som, že Lily bola vybratá, dokedy som si to sama neprečítala, a vedela som, že Jamie bol jedným z favoritov na rolu Jacea (to som takisto zistila z novín). Nevedela som o tom, až pokiaľ ho nevybrali.
Videla som jeho konkurz, ako aj mnohých iných na túto rolu, a Jamie bol široko – ďaleko najlepší.
A či ma rozčúlilo, že ľudia z toho nie sú šťastní? Samozrejme, že spokojní by boli všetci ľudia len v ideálnom svete. Ale každá úspešná kniha, ktorá bola sfilmovaná, mala svojich neprajníkov, ktorým sa nepáčili vybraní herci. Nikdy nezabudnem na to, koľko ľudí nenávidelo hercov na Harryho Pottera, taký  Tom Felton, chudák, a to mal vtedy iba jedenásť rokov. A potom keď vybrali Siriusa a Remusa, to bol ďalší príval zlosti. Ľuďom sa nepáčili herci z Twilightu, Hunger Games, a takisto boli zúriví ohladne výberu Elijaha Wooda, ktorý mal hrať postavu, ktorej malo byť päťdesiat.
A všetci vieme ako sa to otočilo.
Ľudia zmenili názor, keď uvideli prvé obrázky. Napr. Jennifer ako Katniss, Elijaha ako Froda.
To je to, čo zastaví nenávisť. Potom samozrejme herecké výkony vo filme, ale väčšinou sú to obrázky. A ako vieme, obrázky Jamieho a Lily ešte nie sú, takže predpokladám, že potom sa to všetko ukľudní.
Odpoveď na otázku, či je výber definitívny znie – ÁNO, JE!!! Teda, je s nimi podpísaný kontrakt. Ale samozrejme sa stávajú veci, ako napríklad pri výbere Stuarta Townsenda na rolu Aragona v Pánovi Prsteňov. Kedy letel na Nový Zéland, bol tam pár dní, nefungovalo to, tak ho prepustili a nahradili ho Viggom Mortensenom.
Nedokážem predvídať budúcnosť, ale faktom je, že momentálne sú Lily a Jamie, budúcou Clary a Jaceom. Preto neblogujem, nefavorizujem a nesledujem "fan-arty" ohľadne iných hercov, zvlášť, čo sa týka  Alexa Pettyfera, hoci proti nemu nič osobné nemám, po telefóne je veľmi milý, ale nerozumiem, prečo ľudia snívajú o niekom, kto tú rolu ani nechcel. Je celkom zábavné vidieť ho dozrievať v reálnom živote a porovnať to s obrázkami, ktoré ho vykreslujú ako Jacea, a ktoré boli spravené niekedy v roku 2009.
Prestala som sledovať blog, twitter a ostatné veci ohľadne Jamieho Campbella Bowera, lebo tam boli skutočne veľmi negatívne a zákerné ohlasy na Mesto z kostí. Nemyslím, že moji fanúšikovia sú zákerní, a tak som to prestala sledovať. Rešpektujem aj to, že ľudia majú právo povedať nahlas, že sa im vybraní herci neľúbia. Jamie je populárny herec, talentovaný a dobre vyzerajúci, veľmi milý a má oprávnene veľa fanúšikov. Tí, ktorí mu píšu negatívne ohlasy sa pravdepodobne ani tak nestarajú o neho a o jeho rolu ako Jacea, a je im to jedno, že takéto slová sú niekedy, ako keď si bezstarostne kráčate ulicou a niekto vás do tváre udrie "rybou".
A to nehovorím ako autor, ale jednoducho ako užívateľ internetu. Povedzte, čo si myslíte, ale pred tým, než to zverejníte, trochu porozmýšľajte!!!!
Každopádne, ja nemám v kastingu žiadne slovo, ale som s ním spokojná, a takisto som potešená scenárom. Dúfam, že veci sa pohnú a medzičasom máte samozrejme slobodnú vôľu myslieť  a povedať, čo chcete. Ale akokoľvek sa vám bude zdať napríklad aj Nemo-klaun očkatý, ako dobrý výber na Jacea, nebudem sa k tomu vyjadrovať. Viem, že sa o toto všetko zaujímate, a skutočne si to cením, ale ja viem naozaj iba toľko, čo vy.  Samozrejme sa môžeme vždy baviť o knihách, ako o jedinej veci, do ktorej mám čo vyprávať....:-D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...