januára 07, 2012

Recenzia: VÁHANIE (Maggie Stiefvater)


 Tak, táto kniha mi dala vážne zabrať. A ešte stále mám z nej zmiešané pocity. Zo začiatku, som silno rozmýšľala, či tú knihu neodložím a nezačnem čítať niečo iné a niekedy si ju dočítam. Neodložila som ju, len z dvoch dôvodov. Prvý -  nerada nechávam knihu nedočítanú a druhý - (ten hlavný dôvod) ISABEL a COLE.
Čo sa týka Sama a Grace...To sú pre mňa tie zmiešané pocity. Vždy, keď som čítala kapitolu z pohľadu Sama, alebo Grace, hľadala som dopredu, kedy už bude kapitola Cole, alebo Isabel. Samozrejme, ak 
máte radi ten typ, dobrých chlapcov, samá romantika a citlivosť, tak určite si prídete na svoje. To je celý Sam. Pre mňa nuda. Naopak od Sama, ktorý vás zahŕňa nepretržite svojimi pocitmi a sebaľútosťou, vás Grace unudí svojim podivným správaním. Je, tak trochu introvert, s nikým sa moc nebaví. Má len ten svoj svet, v ktorom  sú vlci a hlavne Sam. Skoro žiadne emócie, žiadna akcia. Jednoducho, sa ničím v skoro celej knihe neprejavila. Keby tam nie je, ani by som si to nevšimla. Smutné je, že celú dobu ma bavili postavy, ktoré tam boli spomíname menej. 
Isabel, vždy rázna žijúca v realite. Vždy povie, čo si myslí, s nikým sa nepára a aj keď to niekedy vypadá, že je zákerná, v podstate vždy ľuďom nejako pomáha. Sama má v sebe kopu problémov a pocitov, ale nezaťažuje s tým okolie. Podobne je na tom aj Cole, až na ten rozdiel, že on myslí len na seba. A to nie len, že by to predstieral, on vážne taký je, arogantný a namyslený hajzlík, čo vidí len seba. Ale v každom z nás je predsa len niečo dobré, len to treba nájsť a ja verím, že aj k tomu dôjde. No a tak sa už pomaly blížim ku koncu knihy a hovorím si, konečne už to budem mať za sebou a zrazu, sa začalo niečo DIAŤ. Grace, konečne ukáže nejakú akciu a vzoprie sa rodičom. Samovi, vstúpi do svedomia Isabel a ten sa trochu spamätá. A na záver, sa nám o (ne)šťastný koniec postará ten, od ktorého by to nikto nečakal. Cole.
V konečnom dôsledku, musím povedať, že sa mi to celkom ľúbilo a určite idem čítať aj tretí diel. Knihe by som dala asi 4*z 5* . Viem, že je to prekvapujúce, vzhľadom na môj názor uvedený vyššie, ale tie hviezdičky sú hlavne pre Isabel a Cola.

S pozdravom Munkiki :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...