apríla 29, 2012

Hlášky z Chain Reaction (Simone Elkeles)

Samozrejme ako vždy upozorňujem, že v tomto článku sa vyskytujú aj spoilery. Preto čítať len na vlastné nebezpečie! :)


„Nerád vám zdeľujem tu novinu ľudia,“ volám na nich dole, keď sa nado mnou objaví špička hadej hlavy a potom sa plazí späť do svojho úkrytu. „Ale práve ma pohryzol had.“

„Ako vypadal?“ volá na mňa Jamie. „Bol pruhovaný?“
„Jediné čo som videl, bola špička jeho hlavy, nehodlám sa vracať hore a lepšie sa pozrieť.“

„Drž kurva hubu, Jack!“ zakričal som. „Hady nemajú zasrané nohy, tak ako ma malo napadnúť, že sa tu bude jeden schovávať v zatratenej medzere v skale, desať stop pod vrcholom?“

„Cítiš sa normálne?“
„Had mi práve prekusol kožu svojimi tesákmi, Brook, samozrejme že sa necítim normálne.“

„Tak sa nechovaj ako on. Za dva týždne sa budem ženiť. Dva týždne, Luis. Posledná vec, čo potrebujem je, aby jeden z mojich bratov spadol zo zasraného útesu a zabil sa.“
„Technicky to nebol útes,“ hovorím mu. „A pravdepodobnosť kusnutia hadom pri výstupe je...“
„Daj mi pokoj,“ odsekne. „Nepotrebujem štatistiky, Luis. Potrebujem svojho brata na svadbe.“

„Samozrejme,“ hovorí. „ Ale nemyslím si, že budeš šťastný, keď tvoja matka vojde do miestnosti a uvidí svojho pätnásťročného syna, uprostred jeho vlastného háremu. Vieš aká je ochranárska, Luis.

„Berieš život príliš vážne,“ hovorím, keď okolo neho prechádzam. „ Nie som už tvoj malý braček, Alex. Poznáš to dievča, Brook, čo mi priniesla koláčiky? Ani ona už nie je nevinná. A chceš vedieť ako to viem?“

„Prepáč brácho,“ hovorí Carlos. „Bol som od Kiary preč deväť mesiacov. Nebudem svoju hotelovú izbu zdieľať s nikým iným, okrem nej. Okrem toho, tvoja panenská nevesta bude chcieť naplniť manželstvo.“

„Blbec, rozprávaj anglicky,“ hovorí. „ Toto nie je Mexiko.“
„Prepáč, myslel som že si Mexičanka.“

Môže tvrdiť, že je čistokrvná Američanka, ale ja by som stavil ľavé vajce, že jej v jej odvážnych žilách koluje Mexická krv.

„Fuj, si jeden z tých týpkov, ktorý flirtujú a usmievajú sa len aby dievča dostali, potom tu chuderku kopnú do zadku, keď to najmenej čaká.“
„Ah, takže si o mne už počula?“ pýtam sa a žmurknem na ňu.

Poznám ako sa chlap chová, keď flirtuje s dievčaťom, pretože to robím v jednom kuse. Nemám pochýb o tom, že náš sused/ prenajímateľ/ policajt balí moju mamu. Ako toto budem do riti vysvetľovať jednému zo svojich bratov.?

„Dúfam, že nikdy nepôjdeš do Disney Worldu,“ hovorí mi Derek. „Pravdepodobne by si všetkým deťom nahovorila, že Mickey Mouse je len chlap v kostýme.“

„Si stále naštvaná, pretože sme tú noc nikdy nedotiahli? Nemusela si mi kradnúť oblečenie, aby si sa mohla pozrieť na moju výbavu, vieš.“

„To je v pohode,“ hovorím snobovi, ale myslela som si, dieťa? Ten blbec je v mojom veku, na viac sa volá Hunter a proste mi povie dieťa. Neuveriteľné.

Luis sa pozrie na našu učiteľku a hovorí, „Aby som bol úprimný paní P., úplne na to seriem.“

„Do riti, brácho. Je to hlboké. Alex, stavil by som sa, že si bol jediný magor v tejto rodine, ale mýlil som sa. Luis ťa porazí, s rukami za chrbtom.“

„Aby som bol úprimný, Elena,“ hovorí Carlos, keď ho pobozkala na tvár a nechala tam veľkú červenú značku rúžu. „Čo si prišla, nič ma nebolí. Si zábavnejšia než televízia a účinnejšia než Vicodin.“

Odpovedám Carlosovi, „Som Američanka viac než Mexičanka. Záleží na tom?“
„Iba ak popieraš svoje dedičstvo. Nechceme miešať kultúry, vieš?“

Ticho sa modlím, aby nespomenula, že som dala Luisovi kolenom do gulí na tanečnom parkete. Tento incident by som teraz radšej nevyťahovala. Carlos toto moje pošmyknutie nenechá na pokoji. Zdvihne mu to náladu. „Ach, áno! Nikki, nebola si tá, čo nakopala Luisa do....“

„Nechcem s tebou mať sex,“ vyhŕkne.
Jej slova zadusí moje libido ako vedro vody vyliaté na oheň plný testosterónu. Myslím, že aj môj penis sa krúti na protest. „Ako nikdy?“ pýtam sa.

Držím Paca, Keď ku mne prišla Mariana s partiou svojich kamarátiek. „Roztomilé dieťa.“ Hovorí.
Paco je totálny magnet na dievčatá. Baví sa s nimi a dokonca hovorí Mariane „chica“ ako hovorí Alex Brittany. Vlaste to znie skôr ako cha-cha a dievčatá to berú ako strašne smiešne. Páni, to dieťa naozaj vie ako flirtovať s kočkami. Môj synovec, je v tomto ohľade pokrokový, ale čo iného by som mohol očakávať od Fuentesa.

„Nie je to srandovné. Flirtoval si s ňou.“
„Ja nie. To Paco. Neviem, či môžeš obviňovať dieťa, ktorému nie sú ani dva roky.“

„Ako hlboko máme kopať?“ volá na nás.
„Ja neviem,“ Hovorí jej Alex. „Počítam, že nie moc hlboko, pretože Carlos bol dieťa, ktoré nenávidelo keď sa zapotilo.“

„Radi sa hádame,“ hovorí Carlos. „Je to jedna z dvoch vecí, ktoré nám idú najlepšie. Správne, mamacita?“

„Sú tvoji bratia súťaživí?“
„Povedzme, že mám podozrenie, že Carlos začal trénovať už pred mesiacom, zatiaľ čo bol v zámorí. Alex vždy vyhral, ale teraz keď budeme hrať vo dvojiciach, myslím že máme dobrú šancu celú tú vec vyhrať. Brittany je úplný amatér, keď príde na silu.“
„Čo môžeš vyhrať?“
„Právo sa vychvaľovať.“ Pokrčí ramenami. „To je trochu väčší problém mojej rodiny.“

„Nebudem hrať niečo, čo sa volá Nohavičkové hody,“ vykrikuje Brittany. „Viem, že si mi vysvetlil čo to znamená, ale znie to hrozne.“ Zakrýva Pacovi uši. „A naozaj nechcem, aby to hovoril Paco.“
Carlos pretočí oči. „ Brittany, presuň sem svoju bohatú prdel, prosím a prekusni to. Hráš. A keď bude môj synovec dosť starý, nebude to len hovoriť, ale bude to aj hrať. Je to Fuentesovská tradícia.“

Zdvihne ľavú ruku a ukáže mu prst bez prsteňa. „Stále slobodný!“ hovorí sarkastický, napodobňujúc ho. „Robíš si zo mňa srandu?“
„Čo?“ hovorí bezradne. „ Je to pravda. Čo by si chcela aby som urobil, klamal jej?“
„Nie, chcela som aby ste k sebe pritlačili telá a tlačili sa proti sebe tak, ako ste to robili.“
„Netlačil som sa na ňu. Bolo to len nevinné objatie na rozlúčku.“
„N-n-nevinné? Zlato, toto objatie bolo čokoľvek, len nie nevinné.“

„Chcel som to pre teba urobiť zvláštne, ale čo teraz do riti... možno bude dobre, keď to urobím teraz.“
Carlos sa zhlboka nadýchol. „Vezmi si ma, Kiara,“ vysype zo seba pred všetkými.
„Prečo?“ pýta sa, vyzýva ho.
„Pretože ťa milujem,“ hovorí, prichádza k nej a kľakne si na jedno koleno, zatiaľ čo berie jej ruku do svojej. „A chcem vedľa teba každú noc zaspávať a budiť sa každé ráno pohľadom na tvoju tvár, chcem aby si bola matka mojich detí, chcem s tebou opravovať auta a jesť tvoje mizerné tofu tacos, o ktorom si myslíš, že je Mexické. Chcem s tebou liezť po horách a nechať sa od teba vyzývať, chcem sa s tebou hádať, len preto, aby sme potom mali bláznivý, divoký, uzmierovací sex. Vezmi si ma, pretože bez teba by som bol šesť stop pod zemou...a pretože milujem tvoju rodinu, ako by bola moja vlastná... a pretože si môj najlepší priateľ a chcem s tebou zostarnúť.“ Začína slziť a je to šokujúce, pretože som ho nikdy nevidel plakať. „Vezmi si ma Kiara Westfordová, pretože keď ma postrelili, jediná vec, na ktorú som myslel bolo, že sa chcem vrátiť späť sem a urobiť z teba svoju ženu. Povedz áno, chica.“

„Ach, prosím ťa. Hovoríš také úbohosti. Nechcel som ju kvôli nejakej odvete proti tebe. Bolo tu pár vlámačiek v susedstve, potrebujeme dobrého strážcu.“
„Ona je slepá, Luis!“ kričím. „Nemôže nič vidieť. Ani si nemyslím, že môže štekať. Granny je jednou nohou v hrobe.

„Máte niečo okolo šestnásť rokov, než bude môj synovec Paco vo vašej triede.“
„Aké sú šance, že bude mať viac záujmu o moje vyučovanie, než o dievčatá?“ reaguje.
„Dosť malé,“ odpovedá Luis, keď mi dáva ruku okolo pasu. „Je to Fuentes, vo všetkých smeroch.“

Aj tentoraz sa ospravedlňujem, ak ste si tu nenašli svoju obľúbenú hlášku alebo výrok, ale naozaj sa to nedá všetko vypísať, pretože to by som sem mohla dať rovno celú knihu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...