mája 21, 2012

Hlášky z Clockwork Prince


POZOR: Hlášky obsahujú spoilery! Čítať len na vlastné nebezpečie ;)

Will, vypadal, ako keby bol pripravený všetkých šepkajúcich umlčať drsnou spravodlivosťou, ale Jem pevne držal zadnú stranu jeho parabataiského kabátu. Byť Jemom, napadlo Tessu, muselo byť rovnaké, ako byť majiteľom plnokrvného psa, ktorý rád hryzie vašich hostí. Museli ste ho mať neustále na vôdzke.

„Myslím – ehm Charlotta, Will prudí.“
„A slnko vychádza na východe,“ povedal Jem do ticha.

„No, čo? A keď už sme pri tom, Will, ty dávaš pri lekciách taký pozor, že by si nerozoznal záväzné kúzlo, od receptu na sufflé.“
Will sa oprel v kresle a zasnene povedal: „Áno, som ale bláznivý severo,  severo zápaďan, takže keď vietor fúka južne, rozpoznám jastraba od ručnej píli.“

„Reparácia,“ vykríkol zrazu Jem, ktorý práve vstával s pomocou svojej palice.
Will sa na neho nechápavo pozeral. „Ahá, tak toto je hra? Máme vykríknuť to, čo nám práve ide hlavou? Tak, v tom prípade ˝genufóbia˝. To znamená, bezdôvodný strach z kolien.“

Tessa sa ani nepohla. „Neviem, či sa mi to bude páčiť, pokiaľ to neskúsim, nie?“
„Nikdy som neplával nahý v Temži, ale rozhodne viem, že by sa mi to nepáčilo.“
„Ale myslím, že turistom áno,“ povedala Tessa a videla ako Jem sklonil hlavu, aby skryl svoj úsmev.

„A, čo by mi malo chýbať? Ovce a spievanie?“ opýtal sa Will. „A smiešny jazyk. Fe hoffwn i fod mor feddw, fyddi ddim yn cofio fy enw.“
„Čo to znamená?“
„To znamená, ˝ Prajem si byť tak opitý, aby som si nepamätal ani vlastné meno˝. Celkom užitočné.“

„Sľubujem, že ho môj šarm úplne vykoľají,“ povedal Will, zapadol hlbšie do sedadla a vyrovnal si klobúk. „Uplatním na neho svoje kúzlo takou silou, že až s ním budem hotový, bude ležať bezvládne na zemi a bude sa snažiť spomenúť si na vlastné meno.“
„Je mu osemdesiat deväť,“ zamumlal Jem. „Ten bude mať problém spomenúť si na vlastné meno aj bez tvojej pomoci.“

„Pravda. Nevypadá ako naša príbuzná, čo? Možno môžeme povedať, že je to šialené dievča, čo sa do mňa zamilovalo a prenasleduje ma kamkoľvek sa pohnem.“
„Viem meniť podobu, Will, to ale neznamená, že som tiež dobrá herečka,“ odsekla mu Tessa, čím donútila Jema vybuchnúť smiechom. Will sa na neho zamračil.

Keby na Willa niekto vystrelil šíp, viazaný prísahou by som urobil krok a stúpol si pred neho.“
„Áno, praktické,“ povedal Will.

„Čo to je?“ pokračoval a pichal do neidentifikovateľného objektu vidličkou, aby ho mohol zdvihnúť na úroveň ich očí. „Táto...táto...vec?“
„Petržlen?“ ozval sa váhavo Jem.
„Petržlen vypestovaný v záhrade Satanovej,“ povedal Will. Rozhliadol sa okolo. „Nepredpokladám, že by mali psa, ktorému by som to mohol hodiť.“
„Nevypadá to, že by tu mali nejaké domáce zviera,“ vypozoroval Jem, ktorý zbožňoval všetky zvieratá, i neslávne známeho Kostelníka.   
„Asi ich všetky otrávili petržlenom,“ ozval sa Will.

O tom, ako nemôžu nájsť žiadnu čarodejnícku značku, na Tessinom tele:
„Predpokladám, že hľadali všade.“
„Som si istá, že už sa o to Will pokúsil,“ povedala Jassamine znudene.

„Toto urobila Sophia?“ opýtal sa a nie prvý raz. Stál pri nohách Jessamininej postele. Ležala na nej. Vlasy mala rozprestreté na poduške a na čele mala veľký krvavý šrám. Každé zo zápästí mala pripútané k posteli. „Naša Sophia?“
Tessa sa pozrela na Sophiu, ktorá sedela na stoličke pri dverách.
„Áno,“ odpovedala mu Tessa, „a už to prestaň opakovať.“
„Myslím, že ťa milujem, Sophia,“ povedal Will. „Možno si ťa aj vezmem.“
Sophia zakňučala.
„Prestaň,“ zasyčala na neho Tessa. „Strašíš tu chuderku ešte viac,  než už je.“
„A z čoho je vystrašená? Z Jessamine? Zdá sa, že Sophia túto ich hádku, zvládla celkom s prehľadom.“ Will iba sťažka potlačoval úsmev. „Sophia, miláčik, nemáš sa čoho báť. Ani nevieš, koľkokrát som chcel ja, niečím Jessamine buchnúť po hlave. Nikto ti to nemôže vyčítať.“

„Camillin koberec,“ zaprotestoval Magnus.
„Je to krv,“ povedal Will. „Ver mi, bude nadšená.“

„Áno, to si,“ povedal Magnus a pobozkal ho. Nebol to ten najdramatickejší bozk, ale Will ho buchol svojou voľnou rukou, ako keby bola na Magnusovi nejaká včela a on ju chcel odohnať. Magnus len dúfal, že Camille predpokladala, že to bol akt vášne.

2 komentáre:

  1. Bože z hlášok od tejto autorky nikdy nemôžem :D Tá posledná je úúúplne úžastná.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moje obľúbené sú o tom Petržlene a Temži, tiež tá so Sophiou a Jessamine. Čo si to tu nahováram, všetky sú úžasné, ako aj knihy :D

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...