februára 28, 2015

RC: BEZE SNŮ (Josephine Angelini)

Anotácia: Středoškolačka Helen z ostrova Nantucket je polobohyní. Patří totiž k rase Následníků, k potomkům řeckých bohů, kteří mají mnohá nadpřirozená nadání, ale jejich životy poutají prastaré zákony a kletby. Jedním z největších prokletí jsou Furie, které nutí Následníky z různých rodů, aby se mezi sebou zabíjeli ve jménu dávné krevní msty. A Helen je zřejmě jediná, kdo si s Furiemi může poradit. Jen ona totiž dokáže sestupovat do podsvětí a hledat přízraky pomsty ve strašlivé říši pána mrtvých.
Neustálé cesty do pekla a naprostý spánkový deficit si ale brzy začnou vybírat svou daň. Helen je unavená, nemocná a ke všemu ještě zoufalá ze své zakázané lásky k dalšímu Následníkovi – Lucasovi. Když už se zdá, že za pátrání po Furiích dívka zaplatí tu nejvyšší daň, získává náhle v podsvětí pomocníka: tajemného a nádherného mladíka, potomka krásné Afrodity…
Helen jako poutník podsvětím ví, že láska je silnější než smrt. Ale je také silnější než prastaré kletby?
 


Táto séria vo mne vyvoláva veľa protichodných dojmov. Na jednej strane postavy, kvôli ktorým som knihu skoro vyhodila z okna a na druhej strane fascinujúci príbeh, ktorý mi to nedovolil.

Už pri prvom diely som nebola fanúšikom Helen ani Lucasa a ani pokračovanie to nezlepšilo. Krásna, úžasná a vyvolená Helen, z ktorej každý padá na zadok. PREČO? Strašne chce každému pomáhať, a pritom robí všetko úplne naopak a ešte aj zle. Nepočúva, čo jej kto hovorí a radí. Jáááj, tá ma veru vedela pri čítaní poriadne rozohniť. Aspoň pri Lucasovi sa autorka trocha polepšila. Už nebol úžasný a dokonalý ako v predchádzajúcom diely. Hodila na neho trochu špiny a záhadnosti a hneď bol chlapec trochu k svetu. Ešte ubrať z neustálej kontroly a hrdinského komplexu a nakoniec si ho aj obľúbim. Kto vie? :)
Našťastie, sú v knihe okrem týchto dvoch nepodarkov aj iné a naozaj podarené postavičky. Či už sú to členovia Délosovej rodiny, zvlášť Hektor, alebo smrteľní kamaráti, Matt a Claire. Najviac ma však autorka potešila novým členom tejto podarenej partičky polobohov.
Orion. Ten ma vždy vedel pobaviť a všetko s ním spojené bolo zaujímavé. Najprv som sa ho snažila odhadnúť - dá sa mu veriť alebo nedá sa mu veriť? O čo mu ide, atď. Proste tak, ako to má biť. S tým, ako sa nakoniec ukázal som spokojná a dúfam, že taký ostane aj naďalej. 

Čo ma na knihe najviac fascinuje je príbeh. Hlavná hrdinka môže byť akokoľvek naivná a protivná, ale grécka mytológia nikdy nesklame. Zbožňujem tieto príbehy a páči sa mi, ako sa s nimi vedia autori pohrať. Toľko možností, ktorými sa môže príbeh uberať, len si vybrať ten správny. Čítala som niekoľko kníh s touto témou a zakaždým boli iné.
Tu sa Josephine zamerala na Trojskú vojnu a od toho všetko odvíjala. Stvorila si nový druh polobohov a všetko s nimi spojené. Je príjemné čítať niečo, čo vie prekvapiť. Nikdy som nevedela čo čakať. Kvôli takýmto momentom som rada čítala fantasy, ale nakoniec sa mi to začínalo zlievať. Jeden príbeh ako druhý, nič nové. I keď by sa dalo povedať, že aj tu ide autorka podľa nepísanej šablóny YA kníh, aspoň prišla s niečim iným. 
Rody, ktoré sú prekliate večnou nenávisťou...koho by to napadlo? :) Pravdu-povediac, som sa v istom momente stratila, kto je kto a kto je s kým príbuzný. Ale podstatné je, že autorka v tom má jasno. Aspoň myslím. Hádať sa s ňou nebudem.

Začiatok knihy bol trochu pomalší. Helen a Lucas ma klasicky vytáčali. Neúspešné cesty do podsvetia ma už začali nudiť. Orion to zachraňoval, ale čo on sám zmôže chudáčik?
Ani neviem, kedy som prešla cez nezáživnú hranicu a už to dostalo šťavu. Jeden problém striedal druhý. Tam zápletka, tu akcia a kto je zas toto? Stránky sa len tak obracali. Môžem povedať, že Beze snů bolo určite lepšie ako prvý diel Proroctví. Koniec ma dostal. Pokračovanie bude určite stáť za to. 
Na plný počet to nevidím, lebo Helen, ale 4* dám rada.
Sériu odporúčam a ak knihy doma nemáte a chceli by ste, môžete si ich kúpiť TU. Ďakujem spoločnosti Albatros media za poskytnutie knihy.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...