marca 27, 2012

Recenzia: KRVAVÝ KARNEVAL ( Melissa de la Cruz )


Anotácia:
Mladí, krásní, bohatí… nesmrtelní Pátrání po pachatelích tajemných vražd mladých upírů zavede Schuyler a jejího nejlepšího kamaráda Olivera až do Itálie, kde by měl žít její dědeček. V New Yorku mezitím vrcholí přípravy na Čtyřstovkový ples, velkou událost, kterou pořádá modrokrevná elita. Rozmazlená a prohnaná Mimi Forceová u toho nemůže chybět – a právě na maškarním bálu, který uspořádá jako zakončovací večírek po hlavním plesu, číhá za maskami skutečné nebezpečí, kruté odhalení, jež má moc měnit osudy. 


Krvavý karneval, je druhým pokračovaním knihy Modrá krev, z rovnomennej série. Modrú krev, som čítala už dávnejšie a veľa som si z nej nepamätala. Jediné, čo mi utkvelo v pamäti bolo, že ma to moc neoslovilo. Tým pádom, som čítanie druhého dielu dlho odkladala. Teraz som siahla po knihe len preto, lebo som doma nemala nič iné, čo by som si prečítala. Nemala som od knihy veľké očakávania a som strašne rada, že som sa mýlila.

Kniha ma zaujala od prvej strany a nevadilo ani to, že som si nepamätala predošlý diel, pretože začiatok knihy bol písaní tak, aby nám udalosti z predchádzajúceho dielu pripomenul. Okamžite som sa dostala do deju, ani postavy mi neboli cudzie.
Tým, že kniha nie je písaná z pohľadu len jednej osoby, ale štýlom aby sme mali prehľad o všetkých a dokázali nazrieť do myslí väčšiny postáv, ma široký prehlad o každom nútil pretáčať stránky a dozvedať sa viac. Veľkým plus bolo, že v knihe neboli hluché a nudné miesta.

Objavujú sa tu nové postavy, ktoré zamotajú dej, ale ani staré známe postavy nenudili.
Medzi Shuyler a jej najlepším červeno-krvným kamarátom Oliverom, sa začne vyvíjať nový, zvláštny vzťah, ktorý sa len ťažko dá nazvať, obyčajným kamarátstvom. Oliver, však nie je jediným chlapcom v Shuylerinom srdci. Nachádza sa tam aj krásny, modro-krvný upír, Jack.
S Jackom to je poriadne zamotané. Vzťah s Jackom (Abbadonom), by bol veľkým rizikom, pretože ten už má pradávne puto s Azrael, ktorá je momentálne jeho sestrou Mimi. Nevie sa však ubrániť náklonnosti k Shuyler
Mimi, ktorá je odjakživa zvyknutá na všetku pozornosť okolia a lásku Abbadona, si začína uvedomovať, že už tomu tak nie je. Všimla si vzájomnej náklonnosti Jacka a Schuyler, ktorú sa bude snažiť zničiť a aj jej popularita je ohrozená, zo strany kamarátky Bliss, ktorá sa stala slávnom, vďaka fotkám na bilboardoch a kope pracovných ponúk ako modelka.
Bliss, ktorá v minulom diely prišla o svojho kamaráta a priateľa Dylana, začala mávať skutočné nočné mory, kde ju prenasleduje démon a nakoniec ju vyslobodí tajomný chlapec, o ktorom je presvedčená, že je to Dylan. Často býva námesačná a prebúdza sa na podivných miestach a vôbec si nepamätá, ako k tomu došlo.

Určite nebudú chýbať ani záhady ohľadne strieborno-krvných a otázka, či sa naozaj vrátili. Preberie sa Shuylerina matka, ktorú budú vážne potrebovať? Poruší Jack puto s Mimi? Zistí Bliss, čo sa to s ňou deje? Je Dylan stále nažive? Nájde Shuyler svojho starého otca, alebo ostane úplne sama, na všetok ten chaos, čo sa okolo nej deje?

To, a ešte omnoho viac sa dozviete v knihe Krvavý karneval. Nebudem už prezrádzať. Treba si to prečítať a postupne sa dozvedať pravdu, ktorá pomaly, ale isto vychádza na povrch.

Moje hodnotenie:
Knihu by som ohodnotila 4 hviezdičkami, aj keď sa mi vážne páčila, plný počet nedávam. Určite to malo ešte nejaké rezervy, ktoré mi v 5* knihe chýbajú, ale ak takéto zlepšenie bude v každom diely, tak nabudúce to môže byť už plný počet.

Munkiki :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...