marca 29, 2012

Recenzia: VZAJATÍ SNOV 2 - ZATMENIE (Lisa McMann)

Anotácia: 
Janie má iba sedemnásť, ale skutočnosť pre ňu začína byť horšia než sny.Na Fieldridgeskej strednej škole sa deje čosi znepokojivé, ale nikto o tom nechce hovoriť nahlas a ani vyšetrovanie nikam nevedie. Čo je však ešte horšie, Janie začína odhaľovať pravdu o sebe a o svojich schopnostiach – a tá je pochmúrna. Kruto pochmúrna...


Moje pocity:
Zatmenie, je druhým pokračovaním nezvyčajnej a tajomne napínavej série, V zajatí snov. 
Predtým, než som sa pustila do čítania, som mala zmiešané pocity. Bude to lepšie ako prvý diel? S čím ma dokáže autorka prekvapiť?
Tieto a podobné otázky, sa mi vynárali v mysli. Prvý diel nebol zrovna môj šálok kávy. Nenašla som sa v netradičnom štýle písania autorky, ktorý bol podobný ako zápisky v denníku. Osobne si myslím, že všetky tie dátumy a časy, boli zbytočné. 


Celý ten štýl iba zatienil samotný dej knihy. Ten aj tak nebol ničím extra. V podstate, som sa tam len oboznámila s postavami a ich vzťahmi a samozrejme so schopnosťou Janie.
Preto ma teší, že môžem s kľudným svedomím povedať, že druhý diel bol určite omnoho omnoho lepší! Tým, že sme vedeli čo Janie dokáže, kto je a čo robí Cabel, sa autorka nemusela zdržovať vysvetľovaním a naplno sa venovala príbehu. Ten stál určite za to! Myslím, že každý si tam nájde niečo svoje. Bolo tam napätie, láska, humor a v neposlednom rade, kopa šokujúcich odhalení.


Aj tento krát bude Cabel a Janie spolupracovať s kapitánkou na obzvlášť ťažkom a nebezpečnom prípade. S najzložitejšou a s najnebezpečnejšou úlohou sa bude musieť porátať Janie. V okamihu, keď si myslí, že má všetko pod kontrolou, sa to začne pomaly rúcať.
Tento prípad nebude len nebezpečný pre Janie, ale bude to aj skúška odolnosti vzťahu medzi Janie a Cabelom.


Tajný a nebezpečný prípad, problémy v osobnom a milostnom živote Janie nebudú ešte z ďaleka všetko. Dozvie sa pravdu o svojom dare (prekliatí) . Nebudú to však len dobré správy. Dosť, že Janie celý život vidí cudzie sny bez toho aby to chcela, musí znášať aj kruté následky, ktoré tento nechcený dar so sebou nesie.


Janie bude postavená pred najťažším rozhodnutím vo svojom živote. Bude myslieť na seba a svoje dobro? Alebo sa obetuje a bude pomáhať druhým? Ako sa popasuje s ťažkým prípadom, ktorým bola poverená a vydrží to jej vzťah s Calebom? Všetky tieto otázky budú zodpovedané v knihe, ktorú určite doporučujem prečítať.


Moje hodnotenie:
Knihe dávam štyri hviezdičky. Príbeh vynikajúci, jediné mínus je ten štýl písania. Ale aj tak to stojí za prečítanie :)


Knihu vydalo vydavateľstvo FRAGMENT, ktorému ďakujem za poskytnutie recenzného výtlačku. Ešte jedna pochvala na záver. Slovenský preklad bol skvelý, čo ma veľmi potešilo. Pretože zlý preklad býva väčšinou kameň úrazu niektorých slovenských kníh.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...