novembra 16, 2012

Film Breaking Dawn - Part 2


Aj madžgy včera absolvovali povinnú jazdu z názvom Breaking Dawn a podelia sa s vami o svoje dojmi :D

Tento článok je možno zbytočný, opisovať aký bol film, keď včera bola premiéra a určite ste tam všetci boli. No, možno nie všetci, ale určite drvivá väčšina áno. Aj tak vôbec netuším, kde mám začať, lebo filmovú recenziu, alebo ako to mám volať, som nikdy nepísala. Skúsim to teda pekne od začiatku.

Keď sme sedeli s madžgou A. v aute na ceste do kina, mali sme obe zmiešané pocity. Bol to taký mix radosti, nedočkavosti, obáv a tiež smútku, že to všetko končí. Twilight  je tak trochu našou srdcovou záležitosťou, čo určite viete, nie raz sme to už spomínali, lebo práve film Twilight nás dostal do tohto fantasy sveta všetkých nadprirodzených stvorení a v neposlednom rade, do čitateľskej psychózy.
S každej strany sa na nás valili varovania aké to má byť super a veľkolepé finále, my, alebo aspoň ja, som k týmto správam bola skeptická, pretože keď sa na niečo príliš teším, bývam vo väčšine prípadov sklamaná. A pri Twilight filmoch to platí obzvlášť. Napríklad, taký New Moon. To bolo pre nás madžgy neskutočné sklamanie. Toľko sme sa na ten film tešili, že týždeň pred tým, ak nie viac, sme o ničom inom ani nerozprávali a v deň premiéry s nami nebolo k vydržaniu. Cesta z kina však už bola tichá a sklamaná. Vráťme sa ale k inej, druhej časti a to k Breaking Dawn.

Nemôžem povedať, že by to bolo zlé, ale nebolo to ani presne to, čo by si veľkolepé finále takého fenoménu, akým Twilight nepochybne je, zaslúžilo. Čo sa týka všetkých filmov tejto ságy, je podľa nás jednoznačne najlepší úplne prvý film Twilight. Jeho čaro spočívalo v jednoduchosti a uveriteľnosti príbehu. Tá naivnosť a fakt, že to bolo po dlhej dobe niečo nové, bolo osviežujúce a hlavne upíri tam vypadali ako, no bude to znieť divno, ale vypadali ako živí, takí skutoční, nie ako tí, v dieloch po tom.
Odkedy dostali na film väčšie rozpočty to išlo dolu vodou. Príliš veľa zbytočných efektov a všetko tam potom pôsobilo umelo. O tomto poslednom filme to platí obzvlášť. Tak, ako nám všetci sľubovali, že to bude neuveriteľné a mnoho efektov, pretože mali vyhradený najväčší rozpočet, to aj dodržali. Naozaj to bolo neuveriteľné!
Prečo urobili malú Renesmee takú počítačovú, doteraz nechápem. Keby ju nechajú normálne, takú aká je, bolo by to omnoho lepšie. Herečka, ktorá ju hrala, bola sama o sebe krásna a nepotrebovala tieto divné úpravy. V prípade toho bábätka, to platilo duplom.

Film ako celkom bol dobrý, aj keď si myslím, že to bolo celé zrýchlené a stále som mala pocit, že mi tam niečo chýba a než som dokázala spracovať čo sa tam vlastne deje, už sa dej opäť posunul niekam inam. Pre ľudí, ktorí knihu nečítali, to mohlo pôsobiť chaoticky a zrejme by nie všetko pochopili a dávalo im zmysel. Čo musím vo filme vyzdvihnúť je, dobrý, nenásilný humor, napätie a čo ma veľmi milo potešilo, prekvapivé scény. Myslela som, že nie je možné prekvapiť ľudí, čo čítali knihu nejakými dejovými zvratmi, ale dá sa.

Zábavných scén tam bolo niekoľko a naozaj boli vydarené, ako napríklad, keď sa Jacob začal vyzliekať pred Charleym. O zábavu sa vo veľkom podieľal aj Emmet, s jeho rýpavými poznámkami či Bella ako novorodený upír a mnoho iných. Okrem plánovaných zábavných scén, tam boli aj neplánované, komické scény, ktoré ľudí pobavili, aj keď to nebolo v pláne. Hneď na začiatku, ako sa Bella učila loviť, mi celý ten proces prišiel funny. Neuveriteľné neprirodzené a divné. Na tom lezení po skale som sa celkom pobavila :D Keď už sme na začiatku, páčilo sa mi ako Počas začiatočných tituliek kde v ostatných filmoch vždy hovorila Bella ako rozprávač, tu však nie. Hral tam skvelý mix piesní zo všetkých častí a premietali sa tam rôzne pekné obrázky zmiešané s Bellinou premenou.
Príjemným prekvapením bolo aj, že ma vo filme vôbec nerozčuľoval Jacob, práve naopak, jeho postava ma bavila alebo skôr som ho konečne akceptovala. Je to paradox, pretože Jacoba som nemala rada ani v knihách a hlavne v štvorke, kde mi liezol najviac na nervy a o filmoch nehovoriac.

Koniec filmu bol,...ach, koniec filmu. Ako to len napísať? ŠOK! Aj keď to nebol koniec podľa knihy, bolo to dobré a trochu to oživilo a zlepšilo celkový dojem filmu. Bolo to naozaj prekvapujúce.
O hereckých výkonoch sa nebudem veľa rozpisovať, lebo by to bolo zbytočné. Kristen bola ako vždy a zoberte si to už po svojom, o Robertovi musím povedať, že na mňa pôsobil trochu uvoľnenejšie a skúsenejšie, čo sa hereckých výkonov týka oproti ostatným filmom. Na obranu Kirsten musím povedať, že úlohy matky sa zhostila výborne a spolu s Robom a malou Mackenzie im to pristalo. Nie je divu, keď malá naozaj vypadala ako ich klon.

Celkové hodnotenie filmu bolo dobré. Nebolo to nič extra a držalo si to svoj štandard od tretieho dielu. Od úplne poslednej časti by som čakala asi viac, ale čo už. Každopádne, to nebolo totálne sklamanie. Keď tak nad tým rozmýšľam, neviem či nebolo zbytočné, rozdeľovať to na dva filmy tento posledný diel. Kľudne sa to mohlo spraviť ako jeden. Keď to chceli spraviť ako dva, mali si to asi lepšie rozvrhnúť. Prvá časť bola príliš natiahnutá, kde bolo toho zbytočne moc, ako napríklad, polhodinová svadba a druhá zasa zrýchlená, kde mi veľa vecí chýbalo.

To už bude z mojej strany všetko. Týmto článkom som chcela uzavrieť a zhodnotiť, jednú dlhú kapitolu s názvom Twilight. Bolo to fajn, ale konečne je koniec. Ďalší film by som už asi nezvládla. Všetkého veľa škodí a tohto už bolo naozaj príliš. Skončiť sa to malo omnoho skôr. Týmto zdržovaním a napínaním ľudí viac odradzovali a znechucovali než aby ich prilákali.

A čo vy? Boli ste na premiére? Ako sa vám to páčilo? Alebo sa tam ešte len chystáte?

P.S.: Aro je pán. Ani teraz nesklamal s jeho skvelými afektami :D

7 komentárov:

  1. Bože, ja som na konci skoro dostala infarkt! to bolo absolútne nečakané a myslela som, že umriem od nervov, napätia atď. určite sa mi zastavilo na pár sekúnd srdce..."vtedy", myslím, že vieš, aký moment opisujem 8D
    Mne sa to neskutočne páčilo, najlepšie, čo som doteraz videla.
    Počítačová Renesmee sa ani mne nepáčila, bolo to príliš vidieť, ale naopak výkony hercov boli úžasné! a tie humorné scénky...konečne menej depresie 8D
    Zbožňujem tento film!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, tá scéna na konci aj mne vyrazila dych. Páčilo sa mi, že to tak vymysleli. Naopak, ja som až tak nadšená z celého filmu nebola ako ty, ale nemôžem ani povedať, že by sa mi nepáčil. Pre mňa bol úplne najlepší prvý diel a ostatné sú už len do počtu.

      Odstrániť
  2. Mačka jednoznačne sa teším na Hostitela. Tvoje sklamanie mierne z twilightu chapem ja som bola sklanana už od 2 diela. Ešte že som čítala knihy ....gabika :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cicúšik ani mi o Hostiteľovi nehovor. Už sa neviem dočkať. A ten Twilight... veď vieme svoje že? ;)

      Odstrániť
  3. prosim Vas , ako sa volala ta piesen na konci filmu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Priznám sa, že už si finálnu pieseň moc nevybavujem, tak si nechcem vymýšľať, ale skús sa pozrieť na toto, http://www.youtube.com/watch?v=FEvoUSFBbLY to by mal byť taký zostrih celého soundtracku k filmu. Dúfam, že ti to pomôže :D

      Odstrániť
  4. Na tejto slovenskej stránke Twilightu to dobre prehľadne napísali všetko. Určite si nájdeš tú svoju :D http://www.twilight.sk/Text2-10114

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...