júna 18, 2018

DIEVČA V MODROM PLÁŠTI (Monica Hesseová)

Anotácia: Píše sa rok 1943 a v nacistami okupovanom Amsterdame vládne prídelový systém. Mladučká Hanneke sa však vyzná. Na čiernom trhu sa pohybuje ako ryba vo vode a dokáže zaobstarať väčšinu vecí, ktoré ľudia potrebujú. Pri jednej z donášok ju jej pravidelná zákazníčka požiada o pomoc. Nechce zohnať mäso či kávu, chce, aby Hanneke našla židovské dievča, ktoré ukrývala. Vzala si len svoj modrý plášť a zmizla nevedno kam. Hanneke sprvu ani neuvažuje o tom, že by sa do nebezpečného pátrania pustila, ale keď položí prvú otázku a dostane na ňu odpoveď, chce zrazu vedieť viac. Postupne je vtiahnutá do pavučiny tajomstiev a ohromujúcich odhalení, ktoré ju zavedú až do centra študentského protifašistického odboja... Skvelo napísaná kniha, ktorá na pozadí skutočných udalostí rozpráva výnimočný príbeh o statočnosti obyčajných ľudí, o láske, smútku a živote v ťažkých časoch.

Príbehy z obdobia 2. svetovej vojny sú vždy plné emócií a majú svoje osobitné čaro. Ťažko mi je také knihy hodnotiť. Povedať na knihu plnú násilia a hrôzy ktoré sa reálne stali, že je dobrá, mi akosi nejde. Na druhej strane, nedá sa ani povedať, že je zlá. Áno, celé to obdobie a všetky zverstvá boli príšerné, ale v pozadí toho celého sa vždy dalo nájsť aj iskra nádeje, niečo pekné, čo dávalo ľuďom silu. A práve to je na týchto knihách to očarujúce.

Dievča v modrom plášti je jeden z tých prípadov. Obyčajné dievča poznačené vojnou, ako každý v tej dobe, sa svojím malým každodenným rebelstvom snaží aspoň trochu bojovať proti Nemcom a pomôcť ľuďom. Sú to len drobnosti, ale pre ľudí znamenajú veľa.
Raz však dostane úlohu - nájsť dievča, ktoré nikdy nevidela. Nemala v pláne sa do toho dať. Uvedomovala si aké je to nebezpečné. Ona žiadna hrdinka nie je a prirodzene mala strach. Páčilo sa mi, že z nej autorka nerobila dokonalé dievča. Zvažovala všetky riziká a chcela byť len opatrná. Keď už bolo jasné, že je v pátraní po neznámom dievčati až po uši, nebolo cesty späť. Svojim pátraním sa zaplietla do niečoho väčšieho, než len nájsť dievča v modrom plášti.

Kniha je napísaná veľmi pútavo a dej tak plynie rýchlo. Na prvý pohľad jednoduchý príbeh, ale skrýva sa v ňom oveľa...oveľa viac. Nič nie je ako to vypadá. Nemáte najmenšiu šancu odhaliť, ani predpokladať vývoj situácie. Je to niečo tak poprepletané, že na konci budete len krútiť hlavou. Ale v dobrom.
Výnimočný príbeh o statočnosti obyčajných ľudí, o láske, smútku a živote v ťažkých časoch.
Koniec knihy bol...bolo to niečo, čo som vôbec nečakala. Skončilo sa to šťastne? Áno aj nie. Skončilo sa to tragicky? Áno aj nie. Našlo sa dievča v modrom plášti? Áno aj nie. Viem, že som práve napísala niečo, čo nedáva zmysel, ale presne tak to aj bolo. Všetko začne dávať zmysel až na úplnom konci, ale to budete musieť zistiť sami. Bola by veľká škoda, keby vám to prezradím ja.
Kniha určite stojí za prečítanie. Je to smutný príbeh, ale taká bola vtedy doba. Aj keď už žije len hŕstka ľudí, čo pamätajú vojnové obdobie, treba to pripomínať všetkým generáciám. Nikdy nesmieme zabudnúť a hlavne dovoliť, aby sa to opakovalo.
Práve takéto príbehy sú vynikajúca forma ako to sprostredkovať a predať ďalej. Okrem toho, že príbeh zaujme, aj naučí.
Toto nie je žiadna moderná dystopia, toto je naša história!
Určite odporúčam prečítať. Kniha je určená pre mladšie publikum, ale myslím, že tento príbeh nemá obmedzenia a je vhodný pre všetky vekové kategórie. Pútavé a zaujímavé čítanie. Žiadna detektívka by sa za podobnú zápletku nemusela hanbiť. 

Albatros media ďakujem za skvelú knihu. Knihu kúpte TU.

1 komentár:

  1. Moje meno je Lilian N.Je to veľmi radostný deň môjho života, pretože mi pomohla Dr.saguru tým, že mi pomohla získať späť môjho bývalého manžela pomocou kúzla a mágie. Bol som ženatý 6 rokov a bolo to také hrozné, pretože môj manžel ma naozaj podvádzal a hľadal rozvod, ale keď som na internete narazil na e-mailovú adresu Dr.saguru na internete, ako pomohol toľkým ľuďom získať ich späť späť a pomôcť opraviť vzťah. a prinútiť ľudí, aby boli šťastní vo svojom vzťahu. Vysvetlil som mu svoju situáciu a potom som hľadal jeho pomoc, ale k môjmu najväčšiemu prekvapeniu mi povedal, že mi pomôže s mojím prípadom a teraz oslavujem, pretože môj manžel sa zmenil úplne navždy. Vždy chce byť pri mne a bez môjho prítomnosti nemôže robiť nič iné. Naozaj si užívam svoje manželstvo, aká veľká oslava. Budem naďalej svedčiť na internete, pretože Dr.saguru je naozajstný kúzelník. POTREBUJETE POTREBOVAŤ POTREBOVAŤ KONTAKTOVÝ LEKÁR SAGURU VIA EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com alebo WhatsApp +2349037545183 Je to jediná odpoveď na váš problém a spôsobí, že sa budete cítiť šťastní vo svojom vzťahu.
    1 LOVE SPELL
    2 VYHRAŤ SPÄŤ
    3 OVOCIE ŽENY
    4 PROPAGÁCIA SPELL
    5 OCHRANA KARIÉRY
    6 OBCHODNÉ OBCHODOVANIE
    7 KRAJINA DOBRÉHO PRÁCE
    8 Kúzla LOTÉRIE a KURTOVÝCH PRÍPADOV.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...