mája 24, 2018

TEMNÁ KRÁSA (Mary E. Pearson)

Anotácia: Lia sice přežila zajetí ve Vendě, ale teď se musí vypořádat s ještě větším problémem. Hrozí totiž, že dojde ke zničení jejího království. A pouze ona to může zastavit. znať
Lia se tak musí stát tou, kterou nikdy nechtěla být – První dcerou Morrighanu –, vypořádat se se zrádci, překonat nepředstavitelné překážky a konečně přijmout to, kým je. 
Protože osud všech království závisí jen a jen na ní.

Keď som sa pustila do prvého dielu Falošný bozk, nemala som žiadne očakávania. Po prečítaní som bola veľmi milo prekvapená. Po druhom diely Zrádné srdce, som sa do série zamilovala a po prečítaní tretieho a posledného dielu Temná krása, sa séria oficiálne stala jednou z mojich najobľúbenejším, ku ktorým sa ešte určite neraz vrátim.

Lia bezpochyby patrí medzi najlepšie knižné hrdinky s akými som sa stretla. Je rozumná, rozhodná aj vtipná. Nič, naozaj nič ma na nej nevyrušovalo a to je veľmi dôležitý fakt, aby ma kniha bavila. A nie len Lia, ale aj ostatné postavy sú veľmi dobre napísané.
Samotný príbeh knihy, čo to do kvality, nijako nezaostáva a každou knihou je to len lepšie. Na to, že kniha ma vyše 500 strán, ani jedna tam nie je navyše. Dej napreduje niekedy rýchlejšie, niekedy pomalšie, ale ani raz to nie je nuda. Proste sú tam situácie, ktoré si žiadajú čas. Z knihy je cítiť, že autorka mala príbeh vopred dobre pripravený. Všetko je poriadne poprepletané. Zrazu každý detail začne dávať zmysel. O prekvapenia nebola núdza. Musím sa priznať, že neraz mi srdce vynechalo úder, čo som sa spamätávala zo šoku. Samozrejme len v dobrom.
Od polovice knihy dej začínal naberať na intenzite. Napätie stúpalo, veľké odhalenia a boje priniesli aj obete. Neraz sa obľúbené postavy ocitnú na prahu smrti a pár z nich svoj boj prehrá. Je to smutné a kruté, ale to k dobrému príbehu jednoducho patrí.
Veľkou chuťovečkou bol aj svet v ktorom sa príbeh odohrával. Prepracovaný do najmenších detailov.  Tri kráľovstvá a všetky tak odlišné. Mentalita ľudí, spôsob života, tradície, povesti, náboženstvá. Autorka myslela na všetko. Paráda a môj veľký obdiv. 

Prvá kniha bola viac-menej zameraná na Liu a dvoch neznámych mužov. Kaden a Rafe. Princ a zabijak. Kto je kto, sme zistili až ku koncu knihy. Kniha a celá séria bola proste úžasná, ale čo ma potešilo asi najviac, že to ani raz nespadlo do milostného trojuholníku. Lia mala od začiatku jasno koho miluje a na tom sa nič nezmenilo, ani keď bolo jasné, že oni dvaja nikdy spolu nebudú. Ten druhý muž si toho bol vedomí a nijak na ňu netlačil. Ich vzťah sa vyvinul do silného priateľstva, čo bolo ešte lepšie ako keby mali byť milenci.

Chváliť by som mohla ešte dlho, ale je to zbytočné. Najlepšie spravíte, ak sa o tom presvedčíte a knihu si prečítate. Ak ste sa k sérií ešte nedostali, neváhajte a rýchlo to napravte. Séria Kroniky pozostalých patrí medzi tie lepšie, čo môžete v literatúre pre mladých nájsť.
Knihu si môžete kúpiť TU.
Veľká vďaka Albatros media za poskytnutie výtlačku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...