decembra 29, 2011

Nádherné tvory - M.Stohl & K.Garcia

2. diel
Nádherná temnota
Anotácia: Záhadné sny Ethana Wata sa stále viac menia na vízie, ktoré sa mu priamo pred očami zjavujú už aj pri plnom vedomí. Lena sa mu stále viac vzďaľuje a on netuší, čo sa s ňou vlastne deje. Bezmocne sleduje, ako mu láska preteká pomedzi prsty a uniká nevedno kam. Nechápe, že sa ho Lena snaží len chrániť. Pred temnými zaklínačmi, no i sama pred sebou. Zelená v jej očiach sa postupne mení na zlatú farbu zaklínačov a nikto netuší, či v nej nakoniec nevyhrá jej mocná matka. Ethan preniká hlbšie a hlbšie do sveta zaklínačov, odhaľuje skryté pravdy a stáročia dobre skrývaný systém podzemných chodieb, ktorý sa nikde nezačína ani nekončí.Alebo azda áno? Nájde Ethan Veľkú bariéru na pokraji všetkých vecí? Podarí sa mu zachrániť Lenu pred ňou samou i pred jej vlastnou matkou?Zvíťazí v jej očiach zelená, alebo zlatá?


Nikdy nepochopím, ako môže človek vziať do rúk pero (klávesnicu) , vkladať svoje myšlienky a nápady na papier a vytvoriť tak jeden celok, ktorý dáva zmyslel od začiatku do konca.  Obdivujem týchto ľudí ale nezávidím im. Práve naopak, som rada, že stojím na opačnej strane tohto ich sveta a vychutnávam si ovocie ich úrody. Preto mi nešlo do hlavy, ako sa môžu dať dokopy až dve hlavy a vytvoriť tak spoločne jedno dielo. Ale presvedčila som sa, že sa do dá. Dvom dámam menom Kami a Margaret sa to podarilo. A to konkrétne pri prvom diely tejto trilógie s názvom Nádherné tvory. Takže keď som sa púšťala do dvojky, vedela som, do čoho idem. Nádherné tvory boli pre mňa takou príjemnou oddychovkou  medzi knihami, preto som sa do Temnoty až tak nehrnula. Ale jeden pekný deň som si urobila výlet do Panta Rhei a rozhodla som sa, že mám v peňaženke pár zbytočných(za týmto účelom presne odložených) 13  eur. 

 Musím sa priznať, že prečítanie tejto knihy mi trvalo pekných pár dní (konkrétne 8!!!), čo je u mňa dosť veľa.  Ale aby som nepredbiehala, pôjdem pekne po poriadku.
 Kniha má veľmi pomalý rozbeh. Prakticky na prvých 70-tich stranách sa dokopy nič neudeje (akoby povedala Amma - “začiatok knihy Nádherná temnota na štyry - N-U-D-A). Nútilo ma to dávať si veľké pauzy medzi čítaním, myšlienkami som bola často úplne niekde inde a to ma strašne spomaľovalo.  Mesto Gatlin, v ktorom sa dej odohráva, bol stále typický svojou tradičnou nudnosťou,  a takisto aj jeho obyvatelia. Vzťah Ethana a Leny sa nikam nevyvíjal, práve naopak, krôčik po krôčiku sa jeden druhému čoraz viac vzďaľovali.  Môžem len ďakovať autorkám a ich nápadu, urobiť z hlavného rozprávača práve Ethana, pretože  Lenu a jej čudné správanie som nemohla ani vystáť. To dievča malo naozaj hrozné pochodové myšlienky, z ktorého človeku stúpal adrenalín v tele. A Ethana som práve preto strašne ľutovala a súcitila s ním. Bol mi ako postava veľmi sympatický. Jeho priateľka sa mu začala vyhýbať a on nevedel prečo. Bol zmätený a jediné čo chcel bola Lena a ich vzťah, ktorý mali predtým. Možno to bolo tým, že ženská spisovateľka (v tomto prípade až dve) opisovali myšlienky a pocity šestnásťročného chlapca. Takže neuvažoval ako typický teenager nabitý testosterónom a dalo sa mi s ním viac stotožniť (kiežby bolo viac takto uvažujúcich chlapov...:-D ). 

Ale keď som prekonala dlhýýý začiatok, práve pre ktorý trvala moja knižná-tour 8 dní, kniha sa rozbehla rýchlym tempom. Veci sa začali dávať do pohybu a vytváral sa naozaj jedinečný dej s akčnými scénami, mrazivými tajomstvami a čo je hlavné, s prepracovanými vedľajšími postavami, ktoré vďaka bohu, dostali veľmi veľký priestor, čím kniha získala na kvalite. Po boku Ethana to bol jeho najlepší kamarát – starý dobrý Link, a nová postava menom Olivia, ktorú, musím sa priznať, som mala oveľa radšej ako Lenu. Ju zasa podporovala Ridley, naša neodolateľná siréna a takisto nová postava v knihe – záhadný John Breed, o ktorom nikto nevie, čo je vlastne zač. A keď sa nám táto “rodinka“ pekne rozrástla, príbeh začal krásne gradovať. Ja osobne som zbožňovala Linka. Jeho charakter, vystupovanie a v neposlednej rade jeho zvláštne primitívnu logiku, ktorá bola taká jednoduchá, až sa zdala úplne geniálna. Ethan pre neho predstavoval najlepšieho kamaráta, ktorý mu bol ako brat. Kvôli nemu sa bezhlavo púšťal do každej šialenej akcie, bez ohľadu na dôsledky, pretože v danej chvíli cítil, že je to tak správne. Jeho uvažovanie typu “buď – alebo“  ho robilo hlúpo rozkošným. Ethan mal vytýčený jasný cieľ a Link bol aj napriek veľkému riziku, ochotný pomôcť mu ho dosiahnuť.  

Čo sa týka Leny, tá sa nám rozhodla niekde vypariť. So slovami, že musí niekam odísť skôr, ako ublíži ľuďom, na ktorých jej najviac záleží. Akoby už nebolo dosť, že sa z neznámych dôvodov správala voči Ethanovi odmerane. Takže sa v celom príbehu často nevyskytuje (ak nepočítam jeho blúdivé myšlienky, ktorými sa k nej stále vracal).
A keďže opustila Gatlin jediná osoba, ktorá ho v tomto zapadákove držala pri živote, rozhodol sa vyhľadať ju, a zistiť tak odpovede na nevyslovené otázky, ktoré mu nedali spávať.    
Počas cesty, pri ktorej mu robil spoločnosť Link a nová známa Olívia, museli prekonávať jednu prekážku za druhou. Okolnosti im pripravili množstvo prekvapivých momentov a nečakaných zvratov. Vytvárali sa nové priateľstvá a naopak, ničili sa tie pôvodné. Nastali situácie, pri ktorých to skoro vzdali a chceli sa vrátiť naspäť, ale víťazilo v nich odhodlanie a ľudská zvedavosť, ktorá ich posúvala stále dopredu. Nakoniec sa im podarilo dospieť až do cieľa, ale ani tam nemali žiadny oddych. Cesta bola také rozohriatie a až na konci ich čakalo to pravé – orechové...

Ak ste čítali jednotku, určite si pamätáte na jej koniec. Myslela som si, že to bude mať podobný štýl. Veľkolepý boj medzi zaklínačmi, strany svetla a temnoty, medzitým všetkým pár odvážnych smrteľníkov, nejaké to krvi-prelievanie, výbuchy mágie a podobne... Ale nič! Koniec bol naozaj odfláknutý. A to ma mrzelo ešte viac ako ten nudný začiatok. Ale čo sa týka všeobecného hľadiska, Nádherná temnota určite prekonala Nádherné tvory. Viac postáv, viac napätia a veľa, naozaj veľa tajomstiev bolo konečne odhalených. Preto som sa rozhodla, napriek začiatku a koncu, dať knihe 4 hviezdičky a určite si nenechám ujsť aj posledný diel. Naozaj som zvedavá ako to celé dopadne.  No a načo sa teším možno viac, je film, ktorý  bude natočený podľa tejto knižnej predlohy (prvého dielu), a ktorý je už v štádiu príprav. Svetlo sveta by mal uzrieť v roku 2013. 

1. diel
Nádherné tvory
Anotácia: Na Jacksonovej strednej škole v Gatline sa zastavil čas. Mestečko žije spomienkami na zlatý vek otrokárskeho Juhu. Všetko nasvedčuje, že druhý  ročník prinesie Ethanovi Watovi len ďalšie sklamania a nudu. Ani doma to nemá ružové. Nedávno mu zomrela mama, otec sa uzavrel pred svetom a z pracovne vychádza len na raňajky a zásadne v pyžame. Ethan je rozhodnutý zmiznúť z tohto Bohom zabudnutého kraja hneď, ako to bude čo len trocha možné.
No zrazu sa odvšadiaľ začne ozývať neznáma pieseň, sny takmer nerozoznateľné od skutočnosti sa vracajú čoraz častejšie a krásne čiernovlasé dievča z týchto snov sa jedného dňa objaví priamo pred bránou gatlinskej strednej školy.
Lena Duchannesová je neter miestneho vydedenca Macona Ravenwooda. Je iná ako ostatní, i keď zúfalo túži žiť ako obyčajné dievča. Snaží sa utajiť svoje schopnosti aj kliatbu, ktorá už celé generácie prenasleduje jej rodinu, no niečo také sa nedá navždy skryť ani v zarastených záhradách, kalných močiaroch a spustnutých cintorínoch hlbokého Juhu. Lenin príchod rozvíri stojaté vody Gatlinu. Čelí nielen rodinnej kliatbe, ale aj predsudkom starousadlíkov, ktorí sa bránia všetkému, čo sa vychyľuje zo zabehaných pravidiel. Ethan si postupne začína uvedomovať, aké silné puto ho k Lene viaže. Snaží sa ju chrániť pred útokmi spolužiakov, no uchrániť ju pred rodinnou kliatbou bude oveľa ťažšie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...