decembra 28, 2011

Vlci z Mercy Falls - Maggie Stiefvater


Splynutie
3.diel
Anotácia:  Závěrečný díl romantické fantasy trilogie. V prvním dílu, který česky vyšel pod názvem Mrazení, oba hlavní hrdinové, Grace a Sam, našli jeden druhého, ve Váhání bojovali za to, aby mohli zůstat spolu. Ve Splynutí je situace ještě vyhrocenější, na vlky jsou pořádány štvanice a životy obou protagonistů se ocitají v ohrožení. Jak se smrt víc a víc blíží, je stále obtížnější neztratit lásku. 


Recenzia: Upozornenie! Text môže obsahovať menšie spoilery ale nie je to nič dôležité.
Keď som dočítala druhý diel, tešila som sa na ďalší. Bola som zvedavá, ako budú pokračovať osudy hlavných postáv . Hlavne teraz, keď sa to všetko tak zamotalo.
Po tom, ako sa v jednotke Sam vyliečil a ostal človekom, mali konečne s Grace pred sebou nádejnú dlhú budúcnosť. Osud im však neprial a role sa vymenili. Z Grace je teraz vlk a Sam má čo robiť aby sa z toľkej nespravodlivosti spamätal a zabudnúť na všetko, čo si spolu plánovali a aby toho nebolo málo, musí sa obhajovať, že z jej zmiznutím nič nemá.


Cole a Isabel. To sú moji obľúbenci. Na rozdiel od Váhania, tu bude Isabel tá odmeraná a Cole sa nám predvedie z tej lepšej stránky. Z tej ľudskej, čo pred nami vo Váhaní tak starostlivo skrýval. Ale nebojte, žiaden cukríček sa z neho nestane. Bude stále tým dobre známim egoistickým a arogantným Coleom, ako ho zbožňujeme. Samozrejme sa aj tento raz môžeme tešiť na dávku skvelých štiplavých hlášok tipu :
Ahoj ..., ležím na posteli a pozerám do stropu. Som skoro, ako ma pánboh stvoril. Myslím na...tvoju matku.Zavolaj mi
Našiel som tvoje cédečko. Keď som sa ti prehrabával vaute. 
Prečo si bol v mojom aute?
Pretože ty si tam nebol. 
A ako aj naposledy, keď si všetci myslia že Cole je úplný cvok a boli by najradšej keby ho nestretli zistia, že bez neho by nemali najmenšiu šancu.


Musím sa priznať, tu na rozdiel od Váhania, som nebola taká nervózna so Sama ani s Grace. Možno to bude tým, že Grace bola vlk a Sam tak mal možnosť stráviť viac času s Coleom. Určite mal aj tie svoje "Sam" chvíle, kedy sa ľutoval a mal depresie. Nebolo to ale v takom množstve. Našli sa už aj také chvíle, kedy sa zachoval ako správny chlap (vlk).


Grace ma ničím neprekvapila ale ani nesklamala. Jedno plus by som asi predsa len našla. Tým že z nej bol teraz vlk tak bolo z jej strany trochu viac akcie ako vo Váhaní kde len pomaly prežívala. A tým jej postava bola omnoho zaujímavejšia.


Často sa stretávame v amerických YA knihách, že hlavný hrdinovia sú stále sami doma. Prichádzajú a odchádzajú kedy sa im chce a nikoho to nezaujíma. Táto séria nebola výnimkou. Ale čo bolo nové, že taká Isabel tá skoro nikdy nebola v škole a nikto si z toho nič nerobil.


Ako by som to zhodnotila? To je otázka. Jednoznačne sa mi Splynutie páčilo viac, ako Váhanie. Obávam sa, že ani tak päť hviezdičiek nemôžem dať. Všetko bolo dobré, až na ten koniec. Svojím spôsobom to skončilo dobre, ale predsa len by sme si mi čitatelia, čo sme žili takú dlhú dobu s vlkmi z Mercy Falls, zaslúžili obsiahlejšie ukončenie. Prišlo mi to strašne useknuté, ako keby si nechávala autorka otvorené zadné vráta, keby náhodou mala potrebu sa k vlkom vrátiť.


Moje hodnotenie:
Munkiki


Váhanie
2.diel
Anotácia: Po knihe Triaška vychádza druhá časť trilógie Vlci z Mercy Falls. Grace, Sam a Cole sa neustále pohybujú medzi životom vlka a ľudskou existenciou. Keď sa im pred očami rúca svet, láska zostáva ich jedinou nádejou...

TÚŽBA
Grace so Samom našli jeden druhého. Lenže ak chcú zostať spolu, musia naďalej bojovať. Pre Sama to znamená zúčtovanie s minulosťou vlkolaka, kým Grace čelí čoraz neistejšej budúcnosti.

STRATA
Do ich životov vstupuje vlk menom Cole, ktorého minulosť je plná bolesti a nebezpečenstva. Mladík zápasí s vlastnými démonmi a v koži vlka sa cíti lepšie než v ľudskom tele.

VÁHANIE
Grace, Sam a Cole sa neustále pohybujú medzi dvoma extrémami – životom vlka a ľudskou existenciou. Ešte aj láska má dve tváre: je nádherná a trýznivá, oslobodzujúca aj zväzujúca, lákavá i znepokojivá. Keď sa však hrdinom pred očami rúca svet, láska zostáva ich jedinou nádejou.
Bude im stačiť?


Môj názor: Tak, táto kniha mi dala vážne zabrať. A ešte stále mám z nej zmiešané pocity. Zo začiatku, som silno rozmýšľala, či tu knihu neodložím a nezačnem čítať niečo iné a niekedy si ju dočítam. Neodložila som ju, len z dvoch dôvodov. Prvý -  nerada nechávam knihu nedočítanú a druhý - (ten hlavný dôvod) ISABEL a COLE.
Čo sa týka Sama a Grace...To sú pre mňa tie zmiešané pocity. Vždy, keď som čítala kapitolu z pohľadu Sama, alebo Grace, hľadala som dopredu, kedy už bude kapitola Cole, alebo Isabel. Samozrejme, ak máte radi ten typ, dobrých chlapcov, samá romantika a citlivosť, tak určite si prídete na svoje. To je celý Sam. Pre mňa nuda. Naopak od Sama, ktorý vás zahŕňa nepretržite svojimi pocitmi a seba ľútosťou, vás Grace unudí svojim podivným správaním. Je, tak trochu introvert, s nikým sa moc nebaví. Má len ten svoj svet, v ktorom  sú vlci a hlavne Sam. Skoro žiadne emócie, žiadna akcia. Jednoducho, sa ničím v skoro celej knihe neprejavila. Keby tam nie je, ani by som si to nevšimla. Smutné je, že celú dobu ma bavili postavy, ktoré tam boli spomíname menej. Isabel, vždy rázna žijúca v realite. Vždy povie čo si myslí, s nikým sa nepára a aj keď to niekedy vypadá že je zákerná, v podstate vždy ľudom nejako pomáha. Sama má v sebe kopu problémov a pocitov, ale nezaťažuje s tým okolie. Podobne je na tom aj Cole, až na ten rozdiel, že on myslí len na seba. A to nie len, že by to predstieral, on vážne taký je, arogantný a namyslený hajzlík, čo vidí len seba. Ale v každom z nás je predsa len niečo dobré, len to treba nájsť a ja verím, že aj k tomu dôjde. No a tak sa už pomaly blížim ku koncu knihy a hovorím si, konečne už to budem mať za sebou a zrazu, sa začalo niečo DIAŤ. Grace, konečne ukáže nejakú akciu a vzoprie sa rodičom. Samovi, vstúpi do svedomia Isabel a ten sa trochu spamätá. A na záver, sa nám o (ne)šťastný koniec postará ten, od ktorého by to nikto nečakal. Cole.
V konečnom dôsledku, musím povedať, že sa mi to celkom ľúbilo a určite idem čítať aj tretí diel. Knihe by som dala asi 4*z 5* . Viem, že je to prekvapujúce, vzhľadom na môj názor uvedený vyššie, ale tie hviezdičky sú hlavne pre Isabel a Cola.


Triaška
1.diel
Anotácia:  Jedného dňa napadnú malú Grace vlci. Jeden z nich, ten so žltými očami, ju však ubráni a odtiahne do bezpečia. O niekoľko rokov Grace nájde na verande svojho domu postreleného chlapca so žltými očami...

Chlad
Grace roky pozorovala vlčiu svorku v lese za domom svojich rodičov. Jeden zvláštny vlk so žltými očami – jej vlk – zas tajne sledoval Grace. Zdalo sa jej, že ho pozná, ale netušila odkiaľ.

Horúčava
Sam viedol dva životy. Ako vlk ticho sprevádzal dievča, do ktorého sa zamiloval. Na krátky čas v roku, v lete, sa z neho stával človek. Grace sa však neodvážil osloviť... až teraz.

Triaška

Grace a Sam si nikdy nepripúšťali, že by mohli niekoho milovať, ale láska si ich napokon celkom podmanila. Sam musí bojovať, aby zostal človekom, a Grace – aby zostal s ňou, aj keď to znamená prijať bolestnú minulosť, krehkú prítomnosť a budúcnosť bez nádeje.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...