decembra 31, 2011

Uväznený v čase (Julie Cross)

1. diel
Búrka
Anotácia: Prítomnosť, rok 2009. Jackson Meyer je normálny mladý chalan - študuje, má priateľku...
Má však schopnosť, o ktorej mnohí ľudia iba snívajú. Dokáže cestovať v čase do minulosti. Nedokáže meniť ani ovplyvňovať budúcnosť, môže len znovu prežiť to, čo sa už stalo.
Jedného dňa do Jacksonovho života vtrhnú dvaja neznámi muži a v zápase je jeho priateľka Holly smrteľne zranená. Jackson v zúfalstve skočí o dva roky späť do roku 2007. Nedokáže sa však vrátiť do súčasnosti. Je uväznený. Stojí tvárou v tvár "nepriateľom času", ktorí ho prenasledujú. Čo všetko je ochotný obetovať pre záchranu svojich blízkych a možno aj celého sveta? Aké tajomstvá obklopujú jeho život?

  
Už zo samotného názvu, či anotácie vyplýva, že kniha bude mať niečo s cestovaním v čase. A práve táto téma je jedna z mojich najobľúbenejších, preto som sa na knihu veľmi tešila.
Mám skúsenosť, že ak ide v knihe o cestovanie v čase, bude to dobrá, kvalitne spracovaná kniha, a o to viac to platí v prípade nejakej viacdielnej série. Vtedy je to záruka, že autorka to mala celé vopred dobre premyslené a podivné udalosti z prvého dielu, sa vysvetlia až v poslednom. Všetko so všetkým súvisí a nie je tu priestor na chyby. Preto, keď som sa púšťala do tejto knihy, mala som isté očakávania a som rada, že som sa nesklamala, i keď na začiatku to vypadalo všelijak.

Ako som už spomínala, začiatok bol trocha zvláštny, a to hneď z niekoľkých dôvodov.
1. Najprv som sa potešila, že to bude písané z chlapčenského pohľadu, lebo ich zmýšľanie ma neprivádza do šialenstva ako u niektorých hlavných hrdiniek, ale keď som začala čítať, bola som trocha zmätená. Jacksonové chovanie bolo mätúce. Správal sa ako chalan, premýšľal ako chalan, ale neverila som mu to. Stále som tam cítila niečo z autorky, ale je to pochopiteľné, keďže žena ťažko dokonale napodobní myslenie muža a platí to aj naopak.

2. Autorka zvolila veľmi zaujímavý a odlišný spôsob cestovania v čase, ale musím sa priznať, že najprv ma to strašne rozčuľovalo a veľmi ma rušil fakt, že keď Jackson skákal do minulosti, neovplyvnil tým budúcnosť. Bolo to strašne nelogické a ja som len tajne dúfala, že to bude mať celé nejaké vysvetlenie.
3. Začiatok bol na môj vkus malinko roztiahnutý. Kopilo sa tam veľa nových, zaujímavých, ale aj zbytočných informácií a skoro žiadne odpovede.

Potom sa to našťastie zmenilo a príbeh dostával na tempe. Začalo sa to všetko pekne zamotávať a konečne vyplávali na povrch potrebné kúsky skladačky, a tak som spolu s Jacksonom a Adamom nedočkavo spájala všetky kúsky dohromady. Ako dej napredoval, už som si prestala všímať, že to píše žena. Neviem, či sa tak zlepšila, alebo som si na to zvykla, ale už som Jacksonovi uverila všetko.
Nebola núdza o akčné, či napínavé scény, ale na svoje si prídu aj romantické a citlivé duše.
Jackson miluje svoje dievča Holly a urobí všetko preto, aby bola v bezpečí. Tiež je verný priateľ a na svojho kamaráta Adama nedá dopustiť a čo sa týka jeho lásky k sestre, tá rozbúcha aj to najtvrdšie srdce.
Záver knihy bol parádny. Otáčala som jednu stranu za druhou. Akcia ako sa patrí. Do poslednej chvíle som netušila, ktorí sú tí dobrí a ktorí zlí.

Mám rada, keď ma knihy dokážu prekvapiť a Búrka to dokázala. Veľa momentov tam bolo šokujúcich a naozaj som sa neodvažovala dopredu hádať, čo sa bude diať. Som rada, že ma cestovanie v čase opäť nesklamalo. Bolo vidno, že autorka dobre vedela čo robí a má to vopred premyslené. Niekedy to bolo možno trochu moc prekombinované, ale nič také, čo by sa nedalo vstrebať, len mi chvíľu trvalo, kým som sa zorientovala, kde je sever :)

Knihu hodnotím 4*. Pre tých pár nedostatkov to nie je plný počet, ale za prečítanie to rozhodne stojí. Mne sa kniha páčila a určite si prečítam aj druhý diel. Ak aj vás kniha zaujala, nebojte sa po nej siahnuť.

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete zakúpiť na ich stránke priamo TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...