decembra 31, 2011

Svůdne zlo (Wendy Higgins)

Svůdne zlo
1. diel


Poznáte to, keď už dopredu knihu odsudzujete a ona vám napokon vyrazí dych? Ja veľmi dobre a milujem to.
Určite má každý vášnivý čitateľ svoje obľúbené témy, či druh literatúry ktorú číta, a tak isto aj tie, ktoré rád nemá. Ja napríklad nie som fanúšikom anjelskej tematiky. Zatiaľ ma žiadna kniha s touto témou nezaujala natoľko, aby som si ju obľúbila, či siahla po nej ešte raz. Preto bolo v tomto prípade moje odsudzovanie Svůdneho zla úplne prirodzené. Možno niekoho zarazí, prečo som sa do toho vlastne púšťala, keď nemám rada takéto knihy. Určite veľkým lákadlom boli dobré ohlasy od čitateľov a nakoniec ma presvedčilo nezvyčajne vysoké hodnotenie na GR.

TO SA DALO ČAKAŤ, ŽE...
Hlavná hrdinka Anna je hotový anjelik. A nemyslím to len v tom zmysle, že je potomkom anjela, ale v tom, ako sa správa. Má šestnásť rokov, nepije, nefajčí, nedroguje a stále je nepobozkaná, no proste je nevinnosť sama. To by bolo ešte v pohode, i keď divné, ale v poriadku. Keby takých bolo viac. Ale že za celý svoj život nikdy neklamala, to je jednoducho nereálne.
Ako dcéra anjela a démona má schopnosti vidieť pocity ľudí a taktiež má neobyčajne zosilnené všetky zmysli. Aj toto je v poriadku, pokiaľ sa z toho nestane klišé. Ako inak, ona vôbec netuší čím je, lebo bola adoptovaná a čo ma najviac rozčuľuje v týchto situáciach, uvedomuje si že je iná, ale vôbec jej to nepríde čudné a ani nepátra po tom, prečo to tak je.
Zlom nastane až v tedy, keď na jednom koncerte uvidí bubeníka, ktorý ako jediný nemá okolo seba farebnú auru pocitov a Anna sa rozhodne zistiť prečo tomu tak je. Z chlapca sa nakoniec vykľuje ten najväčší lámač dievčenských sŕdc, no proste bad boy a ešte aj s anglickým prízvukom. Aký to šok. A potom nebuďte skeptický voči takýmto príbehom. Klišé, nuda, klišé.

ALE! 
Teraz prichádza to známe ale. Kaidan (ten bad boy) ju zaujme natoľko, že začne pátrať po pravde a dokonca sa odhodlá na svoju prvú lož. Nebolo to nič moc, lebo vzápätí sa hneď priznala, ale sme na dobrej ceste.
Pomaly sa vyjasňujú veci o tom kto je, že je takých ako ona viac a medzi nich patrí aj Kaidan, začne to byť zaujímavejšie. Keď Kaiden Anne prezradí všetko o ich svete už to zaujíma aj mňa. Anjeli, démoni, nefilimovia tu nesmú chýbať, ale autorka si to pojala po svojom, za čo má u mňa veľký plus. Oživila to siedmimi smrteľnými  hriechmi a ďalšími siedmimi hriechmi, ktoré sú z tými smrteľnými prepojené. Každý z týchto hriechov má svojho démona (hovorí si knieža) a jeho deti (nefilimovia) musia po svete ten hriech rozširovať. Oni tomu hovoria pracovať. Čiže je dvanásť hlavných kniežat a pre nich musia ich deti "pracovať" a ak by to odmietli, prídu o život, lebo ich rodičia k ním nemajú žiaden citový vzťah.

I keď je Anna nefil ako Kaidan, predsa je na nej niečo zvláštne. Aby sa dozvedela úplnú pravdu, musí sa vydať za svojím otcom, ktorý sedí vo väzení kvôli drogám (čo je pochopiteľné, vzhľadom na to, že je to knieža návykových látok) na druhom konci krajiny a tiež navštíviť kláštor v ktorom sa narodila a porozprávať sa so Sestrou, ktorá jej pomáhala na svet. Tá má pre ňu dôležité informácie, ktoré nemôže zveriť nikomu inému okrem nej. Na cestu sa vydá spolu s Kaidanom a vtedy to začína dostávať šťavu.
Čím dlhšie bola Anna s Kaiom, tým sa jej dostával viac pod kožu a nebola jediná. Ako ona, tak aj ja som sa mu snažila odolávať, ale podľahla som skôr. Niet sa čomu čudovať, keď je to syn kniežaťa smilstva.
Chémiu medzi nimi bolo cítiť z každého slova a gesta, ale páčilo sa mi, že tomu hneď nepodľahli. Kaidan mal sem tam pokusy o zblíženie, ale len po tej fyzickej stránke a snažil sa nevypadnúť z role zlého chlapca. Po čase je každému jasné, že takým v skutočnosti nie je, ale uvedomuje si riziko a následky toho, ak vypadol z role a pokúsil sa o normálny život. Anne dal jasne najavo, že nikdy nemajú šancu a aj to dodržoval.
Na Anne, aj keď bola neviniatko, sa mi páčil jej spôsob komunikácie. Vždy povedala to, čo si myslí a čo má na jazyku, preto nebola núdza o vtipné momenty a tiež postoj, aký zaujala ku Kaidanovi. Keď ju nechal, tak to rešpektovala, aj keď pri tom trpela.
Ich vzťah bol veľmi zaujímavý, ale nebol ústrednou témou v príbehu, čo bolo ďalšie plus. Konečne to nebolo tak, že sa dvaja do seba zamilujú na prvý pohľad a hneď idú bojovať s celým svetom a jeden pre druhého umierať.Vyskytol sa tam tiež milostný trojuholník. Bol možno trochu zbytoční, keďže nešlo o nič vážne, ale aspoň to prinútilo Kaia reagovať a nechal vyjsť na povrch niektoré svoje pocity. Mám taký čudný pocit, že tento trojuholník sa ešte len predvedie v plnej sile v pokračovaní, ale dúfam, že sa mýlim.

Ako som vravela, príbeh nebol len o nich dvoch, preto stoja za zmienku aj iné postavy, ktoré sa tam objavili. Či už ide o Anniných ľudských priateľov Jaya a Veronicu, alebo o Kaidanových nefilských, každý z nich mal svoju charizmu, ktorou si ma získali a dobre oživovali dej. Mohli by dostať viac priestoru a bolo by to ešte lepšie.

Začala som čítať s predsudkami a prvé strany ma v mojom presvedčení len utvrdzovali, ale niekde počas Anninej cesty do Kalifornie, som sa do príbehu zamilovala, a áno, aj ja som podľahla tomu sexi bubeníkovi s anglickým prízvukom. Asi na tých muzikantoch naozaj niečo bude. Ani neviem ako a knihu som zhltla za deň a teraz zúfalo prahnem po pokračovaní. I keď koniec bol ako tak uzavretí, ja aj tak pociťujem absťák po tom ich šialenom vzťahu.

Knihu hodnotím veľmi dobre. Bolo to obrovské a hlavne míle prekvapenie pre mňa a som rada, že som sa rozhodla si ju prečítať.  Som zvedavá na pokračovanie a verím, že ma nesklame. Mám pocit, že Svůdne zlo bude patriť na zoznam mojich obľúbených sérií. Ako úvod série to bolo super, ale v pokračovaní by som ocenila viac akčných scén a trocha toho napätia, aby tá nevinnosť a správňacke chovanie nezačalo časom nudiť.

Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media. Knihu si môžete zakúpiť na ich stránkach TU.
Anotácia: Anna, šestnáctiletá středoškolačka z maloměsta v americké Georgii, má podobné starosti jako většina dívek jejího věku: příliš drobnou postavu, příliš starostlivou adoptivní matkou nebo to, že jako vzorná studentka a horlivá abstinentka není mezi spolužáky moc oblíbená. Má ale i starosti, se kterými se nikomu nesvěřuje. Například vnímá aury lidí, není nikdy nemocná, vidí a slyší na neobvykle velké vzdálenosti...
Teprve když se na rockovém koncertě v klubu seznámí s atraktivním mladým bubeníkem Kaidanem, začíná krůček za krůčkem objevovat pravdu o sobě a o svém původu, ale i o světě skrytém před zraky obyčejných smrtelníků. O existenci rasy nefilů – potomků lidí a padlých andělů, do níž Anna i Kaidan patří. Bytostí s nadpřirozenými schopnostmi, které mají pod hrozbou trestu smrti od svých démonických otců nařízeno šířit mezi lidmi sedm smrtelných hříchů. Jak vzorně vychovanou a úzkostlivě slušnou Annu promění sblížení s otcem? A dokáže láska ke Kaidanovi něco změnit na jeho nezvratné příslušnosti ke straně Zla?

2. DIEL

RC: SVŮDNÉ NEBEZPEČÍ (Wendy Higginsová)


Koncom roka 2013 som čítala prvý diel  Svůdné zlo a bola to jedna z naj YA kníh, ktoré som v tom roku čítala. Svůdné nebezpečí sa pred svojou predchodkyňou nemusí vôbec hanbiť. Aj tento rok si Wendy Higgins obhájila čestné miesto medzi mojimi naj YA knihami roku 2014.

Medzi čítaním jednotlivých dielov som mala ročnú pauzu a väčšinou mi to robí problémy sa hneď začítať, ale v tomto prípade som sa dostala do deja okamžite, akoby som to čítala vzápätí po sebe.

Na začiatku sa Anna správala ako poslušná nefilka a vymetala večierky jedna radosť. Aj jej zovňajšok prešiel premenou, aby zodpovedal novému životnému štýlu. V súkromí bola stále tým nevinným a poslušným dievčaťom. Jednoducho, všetko bolo tak, ako má byť.....počkať, nie všetko...kde do frasa je Kaidan?!
Aj ja, ako väčšina dievčat, som sa pri čítaní prvého dielu zamilovala do Kaidana a tu v druhej časti mi ho vzali :( Viem, že to bolo vrámci deja nevyhnutné, ale aj tak.

Hovorí sa mi to ťažko, ale aj bez Kaidana mala prvá polovica stále niečo do seba. Anna zistila ako sa postaviť kniežatám a naplno sa venovala svojmu plánu. Popri zháňaní spojencov nemala čas sopliť nad svojou láskou, ale určite na Kaidana nezabudla. Je vidno ako sa Anna od prvého dielu posunula. Dospela. Vedela aké sú jej priority a držala sa toho. Ostatné si nechávala na neskôr. Nestrácala hlavu ani keď bola nešťastná, smutná či zmätená.

Kopano, dvojičky a Blake nesklamali a dôstojne zastúpili Kaidanovú neprítomnosť. Najviac času na cestách trávila Anna s Kopanom. Že sa mu Anna páči je známe už z predchádzajúceho dielu a v tomto sa jeho city ešte prehlbovali. Na môj vkus je trochu nudný a moc upätý, ale aj tak som si ho obľúbila. Len sa mi veľmi nepáčilo, keď to skomplikoval medzi Annou a Kaidanom.
Výpravy za potencionálnymi spojencami boli zaujímavé, ale mohlo tam byť viac napätia. Keby tam autorka pridá trochu komplikácií, bolo by to určite zaujímavejšie. Na druhej strane, bez komplikácií išiel dej ako po masle, a presne tak isto sa to aj čítalo. Stránku som pretáčala jednu za druhou a knihu som odložila naozaj len vtedy, keď som musela, nie preto, že by som chcela.

Ak som nechcela zavrieť knihu na začiatku, v polovici už to bolo takmer nemožné. Kaidan bol späť! Vedela som, že to musí prísť, ale keď to prišlo, bolo to ešte lepšie ako som si myslela. Nie len, že mi (nám) ho autorka konečne vrátila do deja, pribalila nám aj dávku poriadných emócií. To, čo som postrádala v prvých výpravách, zhrnula do tej poslednej. Konečne som sa dočkala romantiky, na ktorú som tak dlho čakala, Blake sa postaral o skvelú zábavu a kniežatá predviedli čoho sú schopné.

Koniec knihy sa niesol v ponurej atmosfére a v napätí, ako dopadne boj mladých nefilov proti nemilosrdným kniežatám. Ja sa už neviem dočkať, kedy si prečítam pokračovanie. Našťastie to nebude dlho trvať, pretože Svůdné zúčtování, 3. diel, by mal vyjsť už tento týždeň.

Kniha bola skvelá. Nič iné som ani nečakala. Aj keď mám pocit, že to bolo len ticho pred búrkou a to najlepšie nás ešte len čaká v poslednej časti, môžem povedať, že bola výborne zvládnutá.
Ak ste fanúšikom YA fantasy príbehov a romantiky, určite siahnite po Svůdnej sérií ;) A ostatní, čo ste už knihy čítali, nezabudnite, už tento týždeň nový diel.

Ďakujem spoločnosti Albatros media za poskytnutie knihy. Vy čo ju ešte nemáte, povinne kúpiť TU ;)

Anotácia: Sedmnáctiletá Anna Whittová už překonala prvotní šok ze zjištění, že není obyčejnou smrtelnicí. Patří mezi potomky padlých andělů, nefily, a její osud předurčuje dávná věštba – právě ona má navždy zlomit moc démonů nad světem lidí. Otec Belial naštěstí stojí při ní, ale naoko musejí oba předstírat, že dál svádějí nevinné duše do temnot závislostí. Na otcovo přání začíná Anna s kamarádem Kopanem cestovat po světě, aby dali dohromady stejně smýšlející nefily. Jejich cesty jsou riskantní, ale na Annu číhá ještě další nebezpečí. Nedokáže zapomenout na Kaidana a její poslání ji nakonec nevyhnutelně zavede i za ním. Dokážou oba odsunout stranou touhu a soustředit se na boj proti zlu? A je jejich láska vítězstvím hlubokého citu nad démonickou přirozeností, nebo jen dalším úskalím, které jim do cesty postavil osud?

3. DIEL

RC: SVŮDNÉ ZÚČTOVÁNÍ (Wendy Higgins)

Svůdné zúčtování, je tretia a posledná kniha Svůdnej série.  Od prvej knihy som si príbeh obľúbila, druhou sa to vystupňovalo, ale posledná...

Normálne tieto presladené a naivné príbehy, kde tínedžeri zachraňujú celý svet veľmi neobľubujem, ale tento sa mi nejakým spôsobom dostal pod kožu.
Možno to bude tým, že i keď bola hlavná hrdinka naivná, nebola hlúpa a to urobí veľa. Sladučký opar, ktorý sa vznášal nad každou kapitolou som brala s rezervou a venovala sa príbehu. A ono to fungovalo.

V predchádzajúcom diely som mala absťák po Kaidanovi, tu ho naopak bolo všade veľa. Bolo aj nebolo, ako sa to vezme. Predstavte si, že si prajete vlčiaka. Krásne vznešené zviera, ktoré budí rešpekt a svojho pána nadovšetko miluje. Ale namiesto vlčiaka, dostanete zlatého retrívera. Tak isto krásne a verné zviera, ale totálne ochočené. Svoju dravosť ukáže len pri zabratí lepšieho vankúša na spanie. 
Už to nebol ten Kaidan, ktorého som si obľúbila. Je mi jasné, že tým ako sa zaľúbil do Anny sa musel zmeniť a nemohol ostať ako v prvom diely, ale spraviť z neho zamilovaného Rómea, veru nemusela. 
Konieckoncov, nebola to AŽ taká katastrofa. Svoj zvodný pôvod nepoprie. 


Pri Aničke sa toho veľa nezmenilo. Ako hlavná hrdinka patrí určite medzi tie vydarenejšie. Keď si odmyslím povinnú výbavu väčšiny YA hrdiniek - prehnanú nevinnosť, dobrotu a obetavosť, ostatnú jej aj iné zaujímavé vlastnosti. Narozdiel od iných
Najradšej mám jej prostorekosť. Nikdy neviem čo z nej vypadne a keď to vypadne, tak sa dobre bavím. Čo na srdci, to na jazyku a niekedy z toho vzniknú celkom vtipné situácie. A to najdôležitejšie, nehrala sa sama na super hrdinku, ktorá chce všetko vyriešiť sama, a pritom narobí viac škody ako úžitku. Poslúchala rady otca a spolupracovala so svojimi kamarátmi.

Čo sa samotného príbehu týka, tu už išlo do tuhého. V tomto diely bolo asi najviac akcie a napätia z celej série. Je to logické, keďže je to posledný diel. Boli momenty, kedy som fakt netušila, ako by sa z tej šlamastiky mali dostať. Pekné momenty striedali zlé, takže požadovaný účinok sa dostavil. Emócie reagovali presne ako mali.
Z veľkého finále, nefili verzus kniežatá, som nadšená veľmi nebola. Úplne inak som si to predstavovala. Možno viac drsnosti. Na môj vkus to bolo až príliš uhladené. Ale oceňujem, že sa autorka nebála obetovať niektoré z postáv. Smutné, ale patrí to k tomu. 

A ten záver... Páni, netušila som, že by to mohlo byť ešte sladšie ako doteraz. Mohlo a vôbec mi to nevadilo! V tom momente som Kaidanovi odpustila jeho premenu z vlčiaka na retrívera. Pekná bodka za dobrým príbehom.


Prvé dva diely sa mi páčili asi o kúsok viac, ale keďže som si príbeh ako celok naozaj obľúbila, nemohla som inak a dávam znova 5*. Nie som si istá, či si to kniha zaslúži, ale je mi to fuk. Ja som bola spokojná a viem, že určite si príbeh získa aj ostatných. Ak ste Zvodnú sériu ešte nezačali čítať, je najvyšší čas to napraviť. Vás, čo ste už niektoré diely prečítali, určite nemusím nabádať, aby ste si prečítali aj posledný. To je automatika. 

Recenzia na prvé dva diely. 
Svůdné nebezpečí
Svůdné zlo

Knihu si môžete kúpiť TU. Spoločnosti Albatros media veľmi pekne ďakujem za poskytnutie výtlačku.

Anotácia: Poslední bitva dobra a zla se blíží! Podaří se Anně a jejím spojencům zvítězit nad knížaty démonů?

Pekelné zlo ovládá svět a jeho terčem se stala osmnáctiletá Anna Whittová, napůl anděl a napůl démon. Knížata démonů se obávají, že právě ona je tím „nefilem čistého srdce“ z dávného proroctví, který je jediný může vyhnat ze zemského povrchu. A hodlají udělat všechno, co je v jejich silách, aby se jí zbavila.

Anna ví, že teď je v sázce všechno. To, jak dopadne rozhodující bitva mezi dobrem a zlem, bude záviset hlavně na ní a jejích spojencích z řad nefilů, potomků padlých andělů. Doufá, že jí sílu dodá její láska ke Kaidanovi, synovi Knížete smilstva. Tahle láska ale zároveň pro ně oba představuje smrtelné nebezpečí. Nejen pro ni je ovšem Anna ochotná všechno riskovat…

V poslední Svůdné knize, při posledním zúčtování, se nefilští přátelé naposledy spojí, aby bojovali nejen za svou vlastní svobodu, ale i za svobodu celého světa.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...