februára 22, 2012

Recenzia: ABANDON ( Meg Cabot )

Anotácia: I keď sa snaží vrátiť do života, vie, čo bolo pred nehodou. Pierce si nemôže pomôcť, ale cíti sa skôr súčasťou tohoto sveta než tamtoho. Doposiaľ nikdy nebola sama…pretože vždy ju niekto sledoval. Utiecť z ríše mŕtvych je nemožné, keď niekto odtiaľ vás chce späť.
Ale teraz sa presťahovala do nového mesta. Možno že na novej škole môže začať znova. Možno sa môže prestať báť.
Lenže nemôže. Pretože aj tu ju nájde. Pretože ju zúfalo chce späť. Vie, že to nie je žiadny anjel strážny a jeho temný svet nie je žiadne nebo, ale ona sa nemôže držať ďalej…zvlášť keď sa objaví, keď ho čaká, ale predovšetkým vždy, keď ho potrebuje najviac.
Ale keď dovolí, aby tentokrát padla, má možnosť nájsť seba samu na mieste, ktorého sa najviac bojí: V podsvetí.

Z tejto knihy som mala po celú dobu čítania, aj teraz keď som ju už dočítala, zmiešané pocity. Chcela som sa s vami o ne podeliť, ale nedokážem dať dohromady jednu súvislú recenziu, preto som sa rozhodla to napísať dvoma bodmi a to Klady a Zápory.

Klady: Najväčším kladom pre mňa bol určite príbeh. Ten ma nútil celú dobu čítať ďalej, aj keď som miestami mala chuť to vzdať. Dievča ktoré zomrie ocitne sa vo svete mŕtvych, ešte tam stretne aj sexy mocného chlapa a nečakane sa vráti medzi živých? No nečítajte to ďalej. Takýto príbeh som veru nečítala a preto som nevedela čo môžem očakávať. S každou ďalšou kapitulou sa objasňovali nové fakty a s nimi aj mnoho nezodpovedaných otázok, na ktoré som samozrejme chcela mať odpovede a preto som musela čítať ďalej. Aby nás autorka držala v napätí, rozhodla sa pre ňu dosť netradičný spôsob písania. Teda, aspoň ja som ešte nečítala takto napísanú knihu od Meg Cabot. Často skákala z prítomnosti do minulosti. Hlavnej hrdinke Pierce Oliviera sa od základov zmení život v momente keď sa v pätnástich rokoch utopí v bazéne a zomrie, kde sa v posmrtnom živote stretne s tajomným Johnom. Keď sa podarí zdravotníkom priviesť ju naspäť k životu, začnú sa okolo nej diať zvláštne veci. Preto sa jej matka rozhodne vziať ju na ostrov odkiaľ pochádza a začať tam s Pierce úplne od začiatku. Vďaka prerušovaniu časového sledu, som sa postupne dozvedela, čo predchádzalo nehode, keď sa Pierce utopila a aj podivné veci čo sa jej stali.

Zápory: Ako som už spomínala, ten časový sled mal aj svoje výhody aj nevýhody. Nevýhodou bolo, že zo začiatku som sa nevedela kvôli tomu zorientovať, čo je minulosť a čo prítomnosť. Postupne som si však zvykla.Tiež som mala miestami problém stotožniť sa z hlavnou hrdinkou. Nerozumela som jej ako premýšľa. Niekedy som mala chuť ju nakopať, pretože konala inak ako hovorila. Hlavne čo sa týkalo Johna ma vytáčala. Asi najväčší problém som mala s tým, že sa skoro v celej knihe nič nedialo a pritom dialo. Asi nerozumiete však? Takto. Ak máte radi knihy kde je nejaká akcia, tu to rozhodne nenájdete. Kniha je založená na báze otázok a odpovedí. Sama Pierca sa ešte len dozvedala o svete, do ktorého sa zaplietla v okamihu keď zomrela. V podstate, kniha bola z väčšej časti len teoretická, preto dúfam že v ďalšom diely sa už nejakej tej akcie dočkáme.
Ešte jedna vec sa mi nepáčila, ale to je len taká moja osobná vec a nemá to s knihou nič spoločné. Krv mi vrela v žilách, keď som sa dozvedela, že ten úžasný tajomný muž z podsvetia sa vola John. Vôbec mi to k nemu nepasuje. :-)

Celkový dojem: Napriek všetkým nedostatkom sa mi kniha páčila. Mám rada keď je niečo záhadné a tajomné a tu bolo. Všetko mi tam pripadalo také temné. Už len to prostredie kde sa to odohrávalo, ostrov Isla Huesos v preklade Ostrov Kostí a fakt, že Pierce zomrela a podsvetie a Sexy tajomný muž a cintorín ktorý tam bude hrať veľkú úlohu. No nečítajte to :-) Preto dávam knihe 4 hviezdičky.

Munkiki   :-)