mája 08, 2012

Recenzia: Clockwork Prince (ID 2) - Cassandra Clare

Poznámka: Ani neviem, či by som vôbec mala recenzovať knihu od Cassandry Clare (tí, ktorí ste náš blog už navštívili, ste si iste všimli moju obľubu – alebo podľa mojej kolegyne chorobnú posadnutosť – k tejto autorke). Ale posnažím sa byť objektívna...:D A samozrejme, ak ste nečítali Clockwork Angel - neodporúčam čítať ďalej!

Clockwork Prince má na rozdiel od prvej knihy trošku pomalší rozbeh, ale keďže som mala medzi nimi ročný odstup, vôbec mi to neprekážalo, pretože som sa potrebovala dostať do deja. Ale netrvalo dlho a nahodila som rýchle tempo. Tentoraz sa Cassandra naozaj starostlivo pohrala s jednotlivými charaktermi postáv. Nie len hlavným hrdinom, ale aj vedľajším postavám dala veľký priestor a išla ešte viac do hĺbky, na rozdiel od predchádzajúcej knihy.
Čo sa týka hlavných hrdinov, Tessa mi bola rovnako sympatická ako som si ju pamätala. Vekovo som si ju predstavovala na viac ako šestnásť rokov, neviem, či to bolo kvôli jej rozvážnej povahe alebo to bolo tou konzervatívnou dobou. Medzi lovcami tieňov v Londýnskom Inštitúte našla svoj nový domov, ale aj napriek tomu sa tu neubránila útokom v podobe citových výlevov. Ľúbostný trojuholník (Tessa-Will-Jem) sa prehĺbil do väčších rozmerov a dej sa tým viac zamotával a začal byť zaujímavejší. Tessa  sa začala v Jemovej prítomnosti cítiť čoraz lepšie, mala pri ňom pocit bezpečia a istoty, čo sa o Willovi povedať nedá. Aj keď naň ho nemohla prestať myslieť, oveľa častejšie menil svoje nálady, a to ju privádzalo do šialenstva.
 Čo sa týka Jema, v prvej knihe mi, dá sa povedať, pekne liezol na nervy, tým jeho neustálym filozofovaním. Všetko až príliš moc rozpitvával a mňa to neskutočne nudilo! Preto som bola milo prekvapená, keď ho Cassandra od tohto zlozvyku viac menej oslobodila. Nebola to výrazná zmena, ale aspoň sa ho dalo konečne počúvať. Začal viac prejavovať svoje city a ukázal aj iné emócie ako láskavosť, skromnosť a dobrosrdečnosť. Dokonca sa raz aj naštval a urazil (Wow).
 Jeho úplným opakom bola Willova postava. Will ostal aj naďalej protivný a odporný na každého, kto mu prišiel do cesty. Jeho zmeny nálad vplývali na všetkých okolo a ja som ho za to zbožňovala, pretože tým  okorenil  celý príbeh (veď čo by sme si počali, keby chýbal nejaký ten BAD-guy...). Taktiež sa odhalila príčina jeho zvláštnej odmeranej povahy a človek mohol konečne pochopiť, prečo sa celý čas správal ako idiot. No, a že to bol oprávnený dôvod. :D

Celkovo ma príbeh oveľa viac zaujal a bavil ako predchádzajúca časť, a to aj napriek menšiemu výskytu sarkazmu, na ktorý som pri Cassandriných knihách zvyknutá.  Dej bol dynamický, mal svoje tempo, ktoré ma udržiavalo v napätí, a nechýbala ani akcia.
Na konci si musela Tessa vybrať medzi dvoma mužmi, ktorí ju milovali. Kvôli spoilerovaniu nebudem písať, či som s jej rozhodnutím spokojná alebo nie, len prezradím, že som pochopila jej voľbu, a že sa ten odmietnutý (chudák) chlapec zachoval naozaj statočne, čo sa mi veľmi páčilo, aj keď mi ho bolo ľúto.

Samozrejme si Casandra nemohla odpustiť koniec ako z dvesto dielnej telenovely,  kde človeka nechajú napínať do posledného okamžiku. Až na ten rozdiel, že pri telenovele si jeho nasledovnú časť môžete pozrieť už na druhý deň,  kdežto pri tejto knižnej sérii musíte čakať najmenej rok! Takže mi opäť začína ďalšie obdobie vytrhávania vlasov, ako pri každej knihe, ktorá končí vetou v priamej reči a ja zúfalo hľadám na internete, či som náhodou neprehliadla ešte nejakú kapitolu.
  Hodnotenie 5*
- Anndy -