mája 02, 2012

Recenzia: Vojna bohov (Percy Jackson 5) - Rick Riordan

Anotácia:
Príbeh Percyho Jacksona vrcholí piatym, záverečným dielom série. Percy si vypočuje dávne temné proroctvo, ktoré mu všetci tak dlho tajili. Konečne sa ukáže, kto stojí na strane dobra a kto sa pridal k vládcovi temnôt, kto vojnu neprežije a kto z nej vyjde ako hrdina. Zápas o zachovanie civilizácie sa začína!

Sériu Percyho Jacksona som začala čítať od druhého dielu, keďže som jednotku videla vo filmovej podobe. Zo začiatku som si musela trochu zvyknúť na štýl písania, pretože je tu isté vekové zameranie pre mladších čitateľov, ale ani tento fakt ma neodradil a som teraz veľmi rada, pretože som si celú sériu naozaj zamilovala. Percy je jednoducho úžasný, nech už je v akomkoľvek veku a Rick Riordan má nesmierne chytľavý štýl písania, v ktorom si každý nájde to svoje.

Posledný diel, narozdiel od predchádzajúcich častí bol pre mňa ako čerešnička na torte. Pri čítaní som vnímala ten fakt, že od prvého dielu prebehli štyri roky, ktoré sa značne podpísali na priebeh udalostí, a čo je najdôležitejšie, na hlavných hrdinoch. Všetci boli starší, skúsenejší a vyspelejší, a najviac sa to prejavovalo na samotnom Percym, ktorý už KONEČNE nebol taký nechápavý, čo sa vzťahov týka...:-D

Vojna bohov je posledná kniha, ktorá ukončuje túto skvelú sériu. Naplní sa v nej proroctvo, o ktorom sa neustále hovorí v predchádzajúcich častiach, a preto očakávajte množstvo akcie, ktorá túto knihu sprevádza prakticky od prvej strany po poslednú. Taktiež sa odhalia tajomstvá a v deji nastanú nečakané zvraty. Kniha je napínavá a číta sa veľmi jednoducho a rýchlo.

Ricka Riordana som si naozaj obľúbila. Jeho diela sú veľmi nákazlivé na čítanie a má sklony k sarkazmu, ktorý ja osobne v knihách zbožňujem. Celá séria postupne napredovala a každá jedna kniha bola stále lepšia a lepšia. Jeho postavy rástli spolu s dejom a rovnako sa vytvárali aj ich charaktery, a preto to všetko bolo také uveriteľné. Nehovoriac o tom, že grécku mytológiu má tento človek v malíčku a podáva ju takou jednoduchou a humornou formou, že sa na tom človek skôr zabáva ako učí, a ešte k tomu aj získava nové poznatky z dejín (podľa mňa by neuškodilo, keby patril Percy medzi povinné čítanie na základných školách!). Pri knihách som sa naozaj skvelo bavila a neskutočne nasmiala. Trochu som sa obávala konca, ako pri akejkoľvek sérii, ktorej koniec je za dverami, ale po dočítaní posledných viet som si vydýchla. Ukončenie deja bolo pre mňa uspokojujúce, ako sa vraví: dobrí išli do neba a zlí do pekla... Všetko bolo vyslovené a rovnako tu ostal priestor pre zadné vrátka.

Určite nedám autorovi zbohom spolu s poslednou knihou série o Percym, ale budem pokračovať spin-off(kou) s názvom Bohovia Olympu. Naozaj som zvedavá, čo si pre nás autor tentokrát pripravil.

HODNOTENIE 5*

- Anndy -