augusta 07, 2012

Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad

Anotácia: Hadley má sedemnásť rokov. Chýbali jej len štyri minúty, aby stihla lietadlo do Londýna. Mala ísť na sobáš svojho otca so ženou, ktorú ešte nespoznala, no už ju nenávidí. Keď na letisku v New Yorku čaká na najbližšie lietadlo, stretne Oliviera, ktorý študuje v Spojených štátoch. Zapáči sa jej, až veľmi, no keď prídu v Londýne na colnicu, každý sa poberie svojou cestou. Cesty osudu sú však nevyspytateľné. 

V tejto knihe je dej veľmi jednoduchý, pretože opisuje udalosti 24 hodín života jedného teenagerského dievčaťa, Hadley. Samotná anotácia, by sa dala považovať za skoro celý obsah knihy. Je v nej povedaná väčšina príbehu a jediné, čo ostáva neodhalené je, či sa cesty dvoch hrdinov opäť spoja.
Začala som čítať knihu z veľkými obavami, že ma to nebude baviť, ale na moje prekvapenie som sa mýlila. Aj keď som tretinu knihy dopredu tušila čo sa bude diať a nasledovať, pretože som si to prečítala v anotácií a zbytok sa dal ľahko predvídať, sa mi to príjemne čítalo a dokonca ma to nenudilo. Veľkým plusom bolo, že autorka tento jednoduchý predvídateľný dej vedela oživiť postavami. Ich charaktery boli príjemné, zábavne a hlavne uveriteľné.

Hadley je obyčajné dievča a klasický prípad dieťaťa pochádzajúceho z rodiny, kde jeden z rodičov odišiel a začal nový život s inou rodinou. Samozrejme, vyčítala mu to a nenávidela ho za to. Bola to prirodzená obranná reakcia, ktorú by sme si zvolili určite väčšina z nás. Treba predsa na niekoho hodiť vinu. V takýchto situáciach ani dospelí veľa ráz nenarozmýšľajú racionálne a nie to ešte ublížený teenager.
To, že vás niekto (otec) opustí, je jedna vec, ale keď sa k tomu pridá fakt, že vás opustí kvôli niekomu inému, to už je BIG problém! Viete si asi predstaviť, s akou "radosťou" išla Hadley na otcovu svadbu s cudzou ženou a ešte musela kvôli tomu letieť cez celý oceán. Ako sa vraví, "Keď sa darí, tak sa darí." A ani v tomto prípade tomu nebolo inak. Hadley zmeškala svoj let a na ďalší si musela nejaký ten čas počkať, čo by nebol až taký problém. Veď, kto by už nechcel stráviť zo pár dlhých a nudných chvíľ na letisku? Problém nastane až v tedy, ak bude mať lietadlo meškanie, alebo sa nebude Hadley vedieť včas dostať z Londýnskeho letiska na svadbu.
Stalo sa jej to, v čo celú dobu dúfala. Neísť, alebo zmeškať tú svadbu. Keď nastala tá chvíľa, kedy by sa na to mohla celé vykašlať a nejak sa z toho vyhovoriť, akosi zrazu pozabudla na svoje prosby a poslušne počkala na najbližší let. Zrejme niekde v hĺbke duše tušila, že tak je to správne a pre otca to veľa znamená. Svedomie proste nepustí (ak ho samozrejme máte).
V tedy si ani neuvedomila ako dobre spravila. Vďaka zmeškaniu, sa zoznámi s jedným super chalanom, ktorý pôjde zhodou okolností tým istým lietadlom. A ako inak, bude pekný, očarujúci, milý a anglický gentleman. Znie to dobre však? Škoda len, že takéto veci sa dejú iba vo vymyslených príbehoch. Keby sa to má stať mne, tak určite ten chalan, na ktorého by som narazila, by ma buď okradol, alebo je to nejaký prepnutý zdrogovaný blázon, alebo čo je najpravdepodobnejšie, bol by to gay.
A viac vám už neprezradím, lebo to by ste to potom nemuseli čítať.

Podstatné je, že kniha sa dobre čítala. Bola napísaná tým ľahkým štýlom, kde nie je veľa nudných opisov a čitateľ nemusí príliš premýšľať nad tým, čo číta. Taká, krátka, príjemná oddychovka, na vyplnenie a spríjemnenie dňa, napríklad pri vode, alebo len tak doma, keď sa vám nič nechce. Teraz sa budem trochu opakovať, ale bolo príjemné čítať niečo, čo malo blízko k realite. Možno práve preto, som knihu zhltla behom pár hodín a možno to bude aj tým, že bola taká krátka, ale to som teraz nemala na mysli. Chcela som tým povedať, že som ten dej autorke uverila. 
Bála som sa, že to bude rozprávka o láske na prvý pohľad, (možno to bude aj tým názvom ;-) ) a žili šťastne až kým nepomreli. Sladká, až presladená "láááf story", z ktorej mi bude do plaču. A to nie preto, že by ma to dojímalo, ale preto, že by ma to rozčuľovalo a znechucovalo. Našťastie, sa moje obavy nenaplnili. Žiadne milujem ťa a položím za teba svoj život, aj keď sa poznáme len deň. Neobyčajne obyčajné zoznámenie dvoch mladých ľudí, čo si padli do oka. Okrem všetkej tej omáčky, lásky na prvý pohľad, sa tam vyskytlo aj pár, dá sa povedať, silných emotívnych miest, ale kapesníčky potrebovať nebudete. Samozrejme, to záleží od povahy človeka. Ak ste ten typ, čo sa rozplače aj pri reklame na detskú výživu, tak si ich určite pripravte.

Moje hodnotenie: Ak máte chvíľku času a nevie čo s tým, odporúčam. Nenáročné čítanie, ktoré vás pobaví a aj trochu dojme. Dávam síce len 3* , ale také lepšie tri. Naozaj to bolo príliš krátke a dosť jednoduché, ale vydarené.

- Munkiki -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...