októbra 18, 2013

RC: SERAFÍNA (Rachel Hartman)

Nečítala som veľa dračích sérií, vlastne len jednu, a musím povedať, že na Serafínu sa to zďaleka nechytalo. Z tejto knihy som bola unesená.

Príbeh je o Serafíne, dievčati s nebezpečným tajomstvom, ktoré jej bráni v normálnom živote. Žije v krajine, kde ľudia  a draci momentálne nažívajú spolu v miery, ale ich vzťahy priateľské rozhodne nie sú. Ľudia majú z drakov stále strach, a preto všetko s nimi spojené odsudzujú.  Serafína ma nanešťastie s nimi spoločné viac ako by jej bolo milé, a preto si musí dávať veľký pozor a nepútať na seba pozornosť.
Ako nadaná hudobníčka si našla uplatnenie na kráľovskom dvore, kde pomáha s výučbou samotnej princeznej. Jej plán byť nenápadnou, znemožní tragická udalosť, smrť člena kráľovskej rodiny. Všetci obviňujú drakov a Serafína sa svojimi neobvyklými znalosťami nechtiac zapletie do celého vyšetrovania.
Ako pomôcť, a povedať všetko čo vie tak, aby sa tým neprezradila ona samotná? Zatiaľ sa jej to darilo, aj keď mala mnoho ráz namále. Jediného koho nevedela oklamať, bol princ Lucian Kiggs. 

Serafína mi ako postava veľmi sadla. Tým, že mala blízko k drakom a poznala ich povahu, často sa správala ako oni a to mi vyhovovalo. Nebola žiadne usmrkané decko a hormóny s ňou nelomcovali ako u väčšiny dievčenských postáv. Draci nepoznajú city a Fína samozrejme drakom nebola, len svoje pocity vedela dobre ovládať a zachovávala si čistú hlavu.
Všimol si to aj princ Lucian, kapitán Kráľovninej gardy, ktorý sa podujal vyšetrovania vraždy svojho strýka. Všetky nové stopy a dôkazy im vždy skrížili cestu, a tak zakaždým Fíne hrozilo väčšie riziko prezradenia, pretože princ už začal mať pochybnosti o jej dôveryhodnosti.


Princ Lucian bol taký ten vševediaci, múdri a spravodlivý chlapík, a pritom dokázal svojou charizmou opantať ženskú dušičku. Nebol to klasický prípad lámača sŕdc, ani tak nebol opisovaný, ale ja som mu nedokázala odolať. Od začiatku si ma získal a čím ďalej, tým viac som si ho zamilovala.
Medzi mojich obľúbencov nepochybne patrí aj tajomný Fínin učiteľ Orma. A vôbec. V tomto príbehu boli všetky postavy výborne spracované. Nikto mi tam neliezol vyslovene na nervy a každá  postava tam mala svoj význam. Dobrí boli dobrí, zlí zasa zlí a hlavne, draci vypadali ako draci. Obrovský s pazúrmi a plameňmi šľahajúcimi z papule. Nebolo ich zbytočne veľa, a tak som si na každého mohla zvyknúť a dobre ho spoznať. Za to, bolo až príliš všetkých tých ich svätých, ktorých uctievali. Musím sa priznať, že v nich som mala trocha problém sa orientovať. Ale to k tomu patrí. Autorka vymyslela zaujímavý svet a čo by to bolo za svet, bez svojho náboženstva?
Vždy, keď čítam  takúto fantasy knihu, kde autor musel vymyslieť úplne všetko od A-Z, obdivujem tú neskutočnú fantáziu. Vôbec si neviem predstaviť, kde sa to v nich berie. Mať tiež taký dar a vedieť to aj takto dobre spracovať, to by bolo niečo. 

Všetko v knihe bolo vymyslené, a preto aj názvy a rôzne pomenovania museli byť nové. Napočudovanie, som s tým nemala žiaden problém. Netrvalo dlho, kým som sa naučila čo je čo, a mohla som si naplno užívať skvelý príbeh.  A že som si ho aj užívala.
 "Neobyčajne napísaný príbeh o vierohodných postavách a tých najzaujímavejších drakoch, s akými som sa za dlhý čas vo svete fantasy stretol. Pôsobivý debut; nemôžem sa dočkať, čo ďalšie Rachel Hartman napíše." 
(Christopher Paolini, autor bestselleru Eragon, New York Times)

Je zaujímavé ako ľahko sa mi píšu recenzie na knihy, ktoré idem s kritizovať, ale keď sa mi kniha naozaj páči, som úplne bezmocná, ako teraz. Vôbec netuším, ako zo seba dostať všetko to skvelé bez toho, aby som neprezradila až príliš a nepokazila vám tak skvelý zážitok z knihy.
Neviem už čo viac dodať. Kniha pre mňa spĺňala všetko. Dobré postavy, skvelý príbeh, zaujímavý dej a nebola predvídateľná. Samozrejme, veľa vecí sa dalo čakať, ale nakoniec som aj tak ostala šokovaná.

Už mi neostáva nič iné, len vám vrelo odporučiť Serafínu a ja zatiaľ budem netrpezlivo čakať na ďalší diel. Naozaj to stojí za to, tak šup SEM a rýchlo kupovať.


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fragment.

10 komentárov:

  1. A mám svoju už asi druhú veľmi nadšenú recenziu za sebou. Keďže som doteraz fičala na drakoch z Odkazu dračích jazdcov, chcem skúsiť aj týchto. Môže to byť fakt podarené, a okrem iného uvediem jeden povrchný dôvod - tá obálka je čarovná.
    Hodnotenie 5 hviezd nejde prehliadnuť. Preto sa určite ocitne v liste pre Ježiška aj táto kniha a ja nemám, čo by som dodávala. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kniha je výborná ...určite si ju treba prečítať. ;)

      Odstrániť
  2. Toto chcem aj jáááááá :( ale nemám teraz peniaze :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neboj, peniaze zas budú a potom treba kúpiť :)

      Odstrániť
  3. Nevím proč, ale knížku jsem si nechtěla přečíst nějak mě nelákala, ale to bylo předtím než jsem si přečetla tvoji recenzi :3 Teď se těším až si knížku přečtu :3 :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada. Taký bol plán. Na to ten blog máme ;) Máš sa na čo tešiť. ;)

      Odstrániť
  4. Mňa knihy o drakoch nelákajú, ale asi si túto aj prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Treba vyskúšať a uvidíš. Myslím, že táto by sa ti mohla páčiť ;)

      Odstrániť
  5. túto knihu strašne chcem, hlavne kvôli tomu námetu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak neváhaj a treba si ju niekde zohnať...Je super.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...