januára 23, 2016

RC: RUDÁ KRÁLOVNA (Victoria Aveyard)

Anotácia: Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nikdy nic nemůže změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?

Konečne po dlhšej dobe kniha, ktorá ma cieľovku mladých dospelých a nespolieha sa na úspech mladej lásky.
Nie, žiadne srdcervúce výlevy. Láska na prvý pohľad, kedy po prvých stranách idú milenci za seba položiť život. Zabudnite na milostné trojuholníky, ktoré vedia vytočiť čitateľa do nepríčetnosti. Táto kniha prináša čistý ničím nerušený zážitok z dobre vymysleného a napísaného príbehu.

Romantické duše ale nemusia zúfať. Jemné náznaky tam budú a padnú aj nejaké tie bozky. Náklonnosť k určitým osobám bude zjavná, ale nie prvoradá. A to je možno ešte viac romantickejšie. Mňa osobne chytila viac za srdce úprimná láska k rodine, blízkym a rudým zo strany Mare. Nie prehnane, ale úprimne. A vôbec, Mare ma ako hlavná postava milo prekvapila. Počas čítania ma z jej strany nič nerušilo. Robila čo bolo treba a nehrala sa na hrdinku. Oslobodiť rudých od nadvlády strieborných by bez pomoci aj tak nezvládla.

Najviac zo všetkého ma na knihe bavilo, že bola pútavo napísaná, bez hluchých miest. Dej plynulo napredoval a napätie sa stále stupňovalo. Na každej strane číhalo niečo, čo pridalo príbehu nový odtieň. Je pravdou, že to najväčšie prekvapenie som tušila od začiatku, ale keď sa prevalilo, aj tak ma to dostalo. Nebolo to vôbec tak očividné, niekto to možno nepozná, takže bude mať na konci prekvapenie obrovské. Tiež tam boli moje obľúbené straty na životoch a to aj v prípade obľúbených postáv. Som možno divná, ale ja to zbožňujem. Vždy to pridá príbehu šťavu. Obdivujem odvahu autorky, keď vie obetovať dobré postavy.

Vo vychvaľovaní by som mohla pokračovať ešte dlho, ale to by som sa len opakovala. Ako sa vraví, menej je viac. Myslím, že stačí ak poviem, že kniha mi pasovala po všetkých stránkach. Výborne postavy, skvelo zvládnutý dej, pútavo napísané. Čo viac si čitateľ môže od knihy priať? Absencia ľúbostného romániku bola veľkým plusom, a tých pár predvídateľných momentov nič nepokazilo. Nakoniec ma to aj tak dostalo, takže svoj účel splnili. Ak by som dokázala napísať knihu ja, predstavujem si ju nejak takto.

Neskutočne sa už teším na pokračovanie. Dúfam, že autorka sa nenechá veľmi uniesť a bude pokračovať v tomto vyváženom tempe a nič nebude síliť. Už aby som mala knihu v rukách.
Po takejto recenzií nemá zmysel vám ju odporúčať, pretože je jasné, že to je povinnosť prečítať si ju. Je skvelá a určite nebudete sklamaní. Jediné, čo vám hrozí, že nebudete tak nadšení ako ja, ale sklamaní rozhodne nie.
Nech sa páči, objednávajte TU, alebo kdekoľvek inde.
Moje ďakujem patrí Albatros media za to, že mi tento poklad zabezpečili.



6 komentárov:

  1. Po knížce už dlouhou dobu koukám, ale pořád jsem se ještě nepřesvědčila, že to nebude něco na styl Selekce a podobných YA příběhů, které mám sice ráda, ale už jsem jich přečetla až až...
    Super recenze ;)
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. YA knihy majú vždy niečo spoločné. Ak ti tie príbehy už nestačia, treba sa zamerať na iný žáner. Mne už to tiež miestami lezie hore krkom, preto už nečítam všetky YA rad radom, ale vyberám si. Selekcia sa mi páčila, ale Rudá královná bola podľa mňa lepšia. Dialo sa tam toho viac a nebolo to len ako si získať princa. Tu bola hlavná hrdinka pevne nohami na zemi, zmierená so svojim životom. Na tvojom mieste by som dala knihe šancu. Je to síce YA, ale jedna z tých lepších. A ďakujem za pochvalu :)

      Odstrániť
  2. Krásna recenzia na ešte krásnejšiu knihu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne...Máš pravdu, kniha bola parádna. :)

      Odstrániť
  3. O tejto knihe som toho už tooľkoto počula. Všetci ju chvália, obdivujú a ja stále neviem, či po nej siahnuť. Každopádne pekná recenzia, možno predsa len nad knižkou pouvažujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Asi na tom niečo bude, keď ju všetci chvália. Treba sa presvedčiť, či hovoríme pravdu ;) Určite pouvažuj a potom daj vedieť ako si sa rozhodla.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...