januára 22, 2016

RC: NESPÚTANÍ (Sophie Jordan)

Anotácia: Davy sa rozpadol svet, keď zistila, že je HTS pozitívna – že jej DNA obsahuje vraždiaci gén. Stratila svojho chlapca, rodinu a hlavne budúcnosť. Posledných pár mesiacov sa snažila presvedčiť, že ju jej gény nemôžu definovať, a sľúbila si, že sa nijako nezmení... Ale potom sa stalo to najhoršie. Zabila muža. 
Teraz je na úteku a musí sa rozhodnúť, aký bude viesť život – či sa nechá ovplyvniť spoločnosťou, ktorá ju považuje za nevítanú, alebo pôjde za svojím srdcom a bude bojovať za život na slobode. Davy už ale nikomu neverí, a keď spozná Cadena, vodcu hnutia odporu, nedokáže viac veriť ani sama sebe, ani svojim pocitom.

Ako som už neraz spomínala, prvá kniha série Nevítaní bola u mňa veľmi dobre privítaná. Druhý a posledný diel série ma v tom len utvrdil, a tiež sa mu dostalo vrelého privítania v mojej knižnici.

Sú to dve nadväzujúce knihy z jednej série a pritom úplne odlišné. V prvom diely autorka venovala pozornosť oboznámeniu so situáciou  HTS pozitívnych ľudí v spoločnosti. Ako to vplýva na nakazených, ako na nich reagujú "normálni" a ako sa s nimi rozhodli vysporiadať kompetentní na vyšších miestach. Avšak, Nespútaní mali úplne inú atmosféru a príchuť.

Už to nebolo o tom, že nakazení sa riadili ako im kázala vláda, ale zobrali svoj osud do vlastných rúk. Začali sa brániť. Útek, napadnutie, útok, podraz. Každú chvíľu niečo iné. Ešte poriadne neskončil jeden problém, už prišlo niečo iné. Rozhodne bolo čo čítať. Akčnosť a pritvrdenie príbehu nebolo to jediné čo sa zmenilo. Vymenili sa aj dobre známe postavy. Ak ste čakali pokračovanie romániku Seana a Davy, ktorý nám začal pekne rozkvitať koncom minulého dielu, tak vás nepoteším. Ich cesty sa nechtiac rozdelia hneď na začiatku. Namiesto toho spoznávame úplne nové postavy na čele s vodcom Cadenom.

Davy bola úplne iná. Pobyt vo výcvikovom tábore ju zlomil. Nemôžem povedať, že by som práve schvaľovala jej chovanie. Práve naopak. Väčšinu času ma nesmierne rozčuľovala, ale akosi som mala pocit, že to tak má byť. Jednoducho som tej zmene verila. Po tom, čo si prežila, to bolo prirodzené. 
Prostredie v ktorom sa ocitla jej tiež nedávalo veľa dôvodov na úsmev. Oceňovala som jej túžbu nájsť svojich priateľov. Predsa len, v tomto novom svete boli jediní, ktorých poznala a verila im. Jediný pevný bod čo mala. Potom ale prišiel moment, kedy príbeh stratil moju pozornosť. Moment, ktorý väčšinou v knihách zbožňujem, tu ma vôbec nechytil za srdce. Ten moment sa volá Caden.

Caden bol super. Presne tip chlapca/muža, ktorého tak všetky v knihám žerieme. Dokonca mi nevadilo, že by mohol nahradiť Seana, a to je čo povedať, lebo toho som zbožňovala. Lenže keď odhalil svoje city, ostala z neho úplná bábovka. Správal sa ako zaľúbená tínedžerka. To nie, ďakujem.
Našťastie, než sme sa k tomu momentu dopracovali, chvíľu to trvalo. Tak ako aj pri Seanovi si autorka dávala čas, kým zavŕta drápky do nejakej romantiky. Bolo to dobré, aspoň sa dej sústredil viac na problém, ktorý ovládal celý príbeh - vraždiaci gén.

Tu sa dostávam k ďalšiemu menšiemu zakopnutiu. Tak dlho boli utláčaní a naháňaní, že mi konečné riešenie problému prišlo veľmi rýchle a jednoduché. Takto som si záver nepredstavovala. Ale bolo to len menšie zakopnutie, lebo v tomto prípade to autorka zachránila tým, ako zvládla Sean-Davy-Caden situáciu. Žiadne milostné trojuholníky a drámy. V klude, jednoducho a pekne.

Nespútaní ma nesklamali, tak ako som aj čakala. Ale kvôli už spomínaným zádrheľom, ma prvý diel bavil o málinko viac. Bol to slabší diel, ale vôbec nie zlý. Séria naďalej patrí medzi tie vydarenejšie, ktoré som mala možnosť čítať. 
Prvý diel prečítať je všeobecná povinnosť a druhý diel je bonus k prvotnému zážitku ;)
Tak šup do obchodov kupovať knihy. Pre pohodlných je tu aj táto možnosť eshopu - TU.
Veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatros media za poskytnutie výtlačku.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...