januára 13, 2016

Recenzia: PRVÁ (Kiera Cass)

Anotácia: Selekcia sa blíži k záveru a v súťaži zostali len 4 dievčatá. America je pevne rozhodnutá získať Maxona pre seba, a hoci sa opätovne zblížili, Maxon stále netuší, kto je Aspen. Boje s rebelmi sa stupňujú, a keď vážne ohrozujú aj Americinu rodinu, rozhodne sa s nimi vyjednávať. Pri nebezpečnej misii ju postrelia do ramena a udalosti sa vymknú spod kontroly. Zúfalé boje prinesú rodinám nečakané odhalenia a zdrvujúce tragédie. Maxon napokon odhalí, kto bol Americinou tajnou láskou, a jej pozícia v selekcii je vážne ohrozená. Tým sa však prekvapenia nekončia...

Pozor, recenzia môže obsahovať spoilery.
Tak už sa mi to skončilo. :( Mám zmiešané pocity, lebo neviem, či sa mám tešiť, že záver série bol super, alebo smútiť, že už je koniec.

Moje spolunažívanie s Americou a Maxonom bolo chvíľkami naštrbené. Potom sme sa našťastie naladili na rovnakú vlnovú dĺžku a všetko bolo ako malo byť.
Kritická situácia nastala v druhom diely. V poslednom, treťom, som si knihu užila naplno.

Ako nejakým zázrakom America bola opäť pri zmysloch a správala sa úplne normálne ako v prvej časti. Konečne si bola vedomá koho a čo naozaj chce. Selekcia už pre ňu nebola len dočasné riešenie, ale seriózna záležitosť, ktorú by rada vyhrala. A tak to bolo aj s jej večnou láskou k Aspenovi a Maxonovi. KONEČNE, KONEČNE si uvedomila koho vlastne chce a toho druhého neriešila.
Opäť bola plná prekvapení a jej spontánnym správaním ma dostala.

Maxon už tradične si drží moju veľkú pozornosť. Od začiatku až do konca som mu fandila. Postava Maxona mi sadla po všetkých stránkach. Rozhodne viac ako Aspen. Ten bol tiež zaujímavý, ale často mi pripadal otravný. Našťastie, v tomto diely akoby ho niekto vymenil a on bol úplne v pohode. Keby je taký od začiatku, Maxon by to mal ťažké.

V súťaži už ostali len štyri dievčatá a víťazka mohla byť len jedna. Nemôžem povedať, že by som bola prekvapená, ktorá sa stala princeznou. Inak to ani nemohlo byť. Kto zvíťazil prekvapenie síce nebolo, zato sa mi ale páčilo, že to dievčatá nemali vôbec ľahké. Úloh tentokrát nemali veľa ale boli zaujímavejšie. Veľmi ma prekvapila jedna súťažiaca, ktorá úplne obrátila list. Z prvotriednej mrchy sa stala super kamoška.
Dievčatá zakopali vojnovú sekeru, ale o rebeloch sa to povedať nedá. Ich útoky naberali na sile. Najhoršie, že už neútočili len na palác, ale na nevinných ľudí. Kráľ nerobil to čo by mal, tak to zobrali do vlastných rúk America s Maxonom.

Záver knihy bol o niečo smutnejší ako som čakala, ale určite viac napínavejší. Namiesto pompéznych osláv a rozprávkovej svadby sa niesol v pochmúrnom duchu. Mal to za následok posledný brutálny útok rebelov, ktorý sa nezaobišiel bez strát. Z jednej mi bolo obzvlášť smutno. Ale vôbec mi to nevadí, ja mám takéto zvraty rada.

Kniha Prvá je síce posledná o Americe a Maxonovi, ale páčila sa mi najviac. Čítalo sa to samo, postavy sa správali normálne, dobrý príbeh, nemám čo by som vytkla. Vzhľadom na to pre akú cieľovú skupinu je kniha určená, patrí medzi tie vydarenejšie a mne neostáva nič iné, len moje vrele odporúčanie a 5*.
Verím, že väčšina už po sérií siahla a tí, čo stále váhajú, už stačilo. Rýchlo kúpiť alebo požičať knihu.
Ak neviete kde, najrýchlejšie to máte TU.
Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media.

Séria Selekcia pokračuje aj štvrtým dielom, ale už s novými príbehom a postavami. Jednou z nich bude mladá princeznička Eadlyn, ktorá je dcérou Maxona a víťazky minulej selekcie. Verím, že sa od vydavateľstva CooBoo dočkáme aj tohto kúsku. Ak hej, už teraz má miesto u mňa na poličke isté.



4 komentáre:

  1. Prečítala som len jednotku a potom som na túto sériu nejako zabudla. Tvojou recenziou si ma navnadila k jej prečítaniu. Vážne som zvedavá na koniec :D a normálneho Aspena :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite do toho choď. Aspena tu ani nespoznáš. ;)

      Odstrániť
  2. Dlho som váhala či začať čítať túto sériu, ale po tvojej recenzii som to vyskúšala... a neľutujem. Všetky tri knihy sa mi veľmi páčili a už sa teším na to ako si prečítam pokračovanie. Takže ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéééj, z toho sa hrozne teším. Ďakujem, že si mi dala vedieť. Už aby sme tu mali to pokračovanie čo? ;)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...