marca 24, 2017

Pasažérka - Alexandra Brackenová

Začnem zľahka pár slovami k obálke. Tá je veľmi vydarená. Vie na prvý pohľad zaujať a vystihuje obsah knihy. Kniha sa nemá súdiť podľa obalu, ale je to prvá vec, ktorej si na knihe všimnete. Ak vás nezaujme, nesiahnete po nej a to je fakt. Pasažérka sa prehliadnutia istotne báť nemusí.
Ochraň svou moc. Ukryj se v čase.

Ztratila vše, co znala a milovala… Etta se proto vydává do neznámé země, kde se seznámí s Nicholasem, který uniká z dosahu mocného rodu v Koloniích. Navíc jí začnou pronásledovat agenti usilující o její život. Etta tak zjistí, že zdědila zvláštní schopnosti, o kterých nikdy neslyšela. Aby ochránila své tajemství i svůj život, bude muset cestovat nejen mnoho mil od domova, ale i do minulosti… Nepřátelské rody se ale nevzdávají a chtějí její moc!
Obsah knihy už taký pohľadný nie je. Dominantou knihy je cestovanie časom. Rada čítam knihy s touto témou, ale Pasažérka bola tvrdý oriešok.

Prelúskať sa prvou polovicou knihy ma stálo neobvykle veľa času a námahy. Nie a nie sa do knihy začítať. Príbeh je písaný z pohľadov dvoch hlavných postáv. Dievčiny Etty z prítomnosti a mladého muža Nicholasa z 18. storočia. Ani jeden spomenutý ma neočaril. Ich osudy mi boli maximálne ľahostajné. V podstate všetko, čo sa v knihe odohrávalo, ma obchádzalo míľovými krokmi. Ale to nebol ten najväčší problém, prečo mi trvalo skoro dva mesiace dostať sa cez prvých 200 strán. To boli obsiahle a veľmi časté opisy pocitov a myšlienok. A to najmä Nicholas. Ten nad všetkým veľmi premýšľal. Niekedy jedna myšlienka trvala aj tri strany. Opisy sú pre mňa peklo. Vo väčšine kníh to zachráni zaujímavý dej, ale tu sa ani ten nekonal. Etta sa zrazu ocitla na "pirátskej" lodi v 18. storočí a neprišlo jej to zvlášť divné. Samozrejme, o tom kto je a prečo dokáže cestovať časom, nič netušila. Veľa nezistí ani na lodi. Popravde, na to, že polovicu knihy sa plavila, bola táto časť knihy zbytočná.
„Je to... výsledek jistého vztahu některých lidí k časové ose. Trvá to už tisíce let. Nemáme na to stroj, pokud chceš vědět tohle. Funguje to daleko... přirozeněji. Děda to slovo sice nemá rád, ale je to něco jako kouzlo. Naši předkové ovládali jedinečnou schopnost využívat trhliny v tkanivu času a těmi proplout do jiné éry. Jsou to přirozené pukliny, jaké najdeš všude na světě. Vždycky existovaly a naše rodiny jimi vždycky uměly procházet. Vlastně je to jednoduché, ale snaž se to pochopit,“ zavrtěla se Sophia ve snaze najít pohodlnější pozici. „Průchod ze středověké Paříže vede třeba do Egypta za časů faraónů. Vejdeš do trhliny jako do každého jiného tunelu a můžeš procházet mezi vchody.“ 
Neviem vysvetliť čo sa stalo potom, ale akonáhle sa dostali na pevninu, čítanie už mi nerobilo problém. Objavili sa nové informácie a poslanie, ktoré Etta musela zvládnuť, aby zachránila svoju matku. K Ette a Nicholasovi som si nenašla cestu ani potom, ale aspoň dej už začal gradovať. Druhú polovicu som zvládla za pár hodín, čo je až neuveriteľní skok oproti tomu ako to išlo dovtedy. Cestovanie časom skokmi pomocou časových trhlín bolo zaujímavé, len mi tam niečo nesedelo. Asi mi na začiatku ušlo keď vysvetľovali ako to funguje. Mala som menší chaos v tom, čo sa môže a čo nemôže. Nijak zvlášť ma to netrápilo vzhľadom na to, že po ťažkom začiatku som knihu už veľmi neriešila, aj keď sa to neskôr zlepšilo.

Určite som čakala od knihy viac. Musím povedať, že som bola sklamaná. Časom prišlo zlepšenie, ale celkový dojem už bol nalomený. K postavám som si na začiatku nevybudovala žiaden vzťah a možno preto ma ich dobrodružstvo nestrhlo ako by malo. Zaujímalo ma iba ako sa dopátrajú k splneniu úlohy, ale čo bude s nimi mi bolo jedno. Ani mladá láska, ktorá začala medzi Ettou a Nicholasom prekvitať vo mne nezapálila iskričku záujmu voči ich osobám. Škoda.

Ohodnotiť knihu bolo ťažké. Prvá polovica na jednu hviezdičku, druhá už bola oveľa lepšia, ale absencia môjho záujmu voči príbehu a postavám bola veľkou prekážkou, aby som si knihu užila naplno. Nakoniec som sa rozhodla pre slabšie 3*. Chcela som dať dve, ale musím uznať, že som dvesto strán dokázala zhltnúť za pár hodín. A to by sa nedalo ak by ma to nebavilo. V závere som bola mierne sklamaná z toho, že príbeh nebol ukončený. I keď sa príbeh rozbehol celkom dobre, neviem či to stačilo na to, aby som sa pustila niekedy aj do pokračovania. Uvidíme.
Ak by ste mali záujem presvedčiť sa o "kvalitách" Pasažérky sami, môžete si ju kúpiť TU.

Ďakujem Albatros media za poskytnutie knihy.

2 komentáre:

  1. Z knihy máme podobné pocity. Postavy si ani mňa nezískali a rozhodne sa nebudem púšťať ani do pokračovania...Som rada, že konečne má niekto na knihu taký názor ako ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola som z toho nemilo prekvapená, lebo som sa stretla so samou pozitívnou kritikou. Nebola som si istá, či čítam to isté čo všetci tí nadšení ľudia, ale teraz keď viem, že nie som sama, sa už necítim ako blázon. :D

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...