septembra 05, 2017

MESTO NEBESKÉHO OHŇA (Cassandra Clare)

V epickom finále Nástroje smrteľníkov – najpopulárnejšej mestskej fantasy súčasnosti – sa musí Clary s ostatnými Tieňolovcami postaviť najväčšiemu zlu na svete: Clarinmu bratovi. 

Nočné mory sa stali skutočnosťou. Sebastianovi Morgensternovi sa podarilo rozdúchať nepokoje medzi Tieňolovcami. S Pekelnou čašou v rukách premieňa Tieňolovcov na temné stvorenia, ktoré sa musia postaviť proti vlastným rodinám i milovaným. Vystrašení Tieňolovci hľadajú útočisko v Idrise, no so všetkými bojovníkmi proti temnote za začarovanými hranicami ich domoviny, kto ochráni svet pred démonskou inváziou? Keď sa prezradí najhrozivejšie sprisahanie proti Tieňolovcom v dejinách, Clary, Jace, Isabelle, Simon a Alec musia zutekať pred hnevom Rady. Na ceste za zbraňou schopnou zničiť Sebastiana vkročia do démonských dimenzií, kam Tieňolovci nikdy nezavítali a z ktorých sa ešte žiaden smrteľník nevrátil živý... 

V šiestom a poslednom pokračovaní celosvetovo megaúspešnej ságy Nástroje smrteľníkov musia čitatelia obetovať životy obľúbených hrdinov, vzdať sa lásky, pre ktorú mnohí padli, a vyrovnať sa so zmenou sveta, ktorý už nikdy nebude taký ako predtým.


Mesto nebeského ohňa nie je žiadnou novinkou. Knihu som začala čítať už pred vyše dvoma rokmi keď vyšla. Neviem prečo som ju odložila, ale viem prečo som sa k nej vrátila až teraz.
 
1. Skončila sa druhá séria seriálu Shadowhunters, ktorý je natočený podľa kníh od Cassandry Clare. Ale to určite všetci viete. Nechcelo sa mi s príbehom ešte rozlúčiť. Spomenula som si, že mám doma neprečítaný posledný diel Nástrojov smrteľníkov a bolo hneď jasné, kto mi bude robiť spoločnosť najbližších pár dní.

2. dôvod bola moja zvedavosť, ktorých 6 hlavných postáv nechá autorka zomrieť. Možno si ešte pamätáte veľký rozruch okolo knihy keď mala vyjsť. Cassandra sľubovala epické finále a 6 mŕtvych nami obľúbených postáv. Nejakým zázrakom som sa dokázala vyhnúť spoilerom a až doteraz som nevedela ako sa celá séria skončí.

I keď to bolo už naozaj dávno, čo som čítala knihy, vďaka seriálu som sa dokázala dobre orientovať v príbehu. Samozrejme, že medzi knihou a seriálom je veľa odlišností, ktoré som poznala už počas pozerania, takže mi teraz nerobili problém. Jedno mi však v knihe oproti seriálu prekážalo. Zabudla som aké mladé sú hlavné
postavy. Musím priznať, že mi to trochu vadilo.

Nebudem okolo príbehu veľa špekulovať. Nástroje smrteľníkov bola jedna z lepších knižných sérií pre mládež ktorú som mala možnosť čítať. Prikláňam sa k názoru, že séria mala ostať ako trilógia. V najlepšom treba prestať. Ale ďalšie tri knihy neboli veľký prúser, takže to pre tentokrát autorke odpustím.
Príbeh bol ako vždy plný napätia, akčných momentov, úprimného priateľstva, lásky a humoru. Clary, Jace, Alec, Isabelle, Simon, Sebastian, Magnus,...Zohraní ako vždy.V tom Cassandra Clare ešte nikdy nesklamala. Novým osviežením príbehu boli pasáže písane z pohľadu mladučkej Emmy Carstairsovej. Bolo to ešte len dieťa, ale mala viac odhodlania a rozumu, než niektoré staršie postavy. Emma je hlavnou postavou novej Tieňoloveckej série The Dark Artifices. Prvý diel Polnočná dáma, je už nejaký čas v predaji na Slovensku aj Čechách. Môj výtlačok je už poctivo objednaný a na ceste ku mne. Emma sa mi zapáčila už z tých krátkych úryvkov a celá kniha v jej podaní bude istotne zážitok.

Čo vám budem hovoriť, knihu som si užila. Čítalo sa to ľahko, až na veľa gramatických chýb a preklepov v preklade. Prvé tri knihy som čítala v češtine a bolo to výborné. S ďalšími dvoma som sa popasovala v angličtine a túto poslednú som dala v slovenčine. Mrzí ma to, ale slovenčina bola najslabšia. Odhliadnuc od chýb, stratili čaro aj ironické hlášky Jacea, ktoré sú legendárne. Môžete sa o tom presvedčiť v knižných hláškach na našej stránke. Aj teraz som si ich značila, že vám ich vypíšem, ale neviem, či to bude mať taký efekt ako v minulých prípadoch.

Jediným veľkým sklamaním boli sľubované straty na životoch.
TEXT ĎALEJ BUDE SPOILER!

Sľubovali, že sa rozlúčime so šiestimi postavami. Je pravda, že zahynulo veľa postáv, ale k obľúbeným by som dala možno dve. Čakala som, že padne aspoň jeden z hlavnej šestky. Bola som pripravená na všetko. Škoda. Keby sa aspoň nerobí okolo toho taký rozruch, bolo by všetko fajn a prešla by som to mlčaním.
V každom prípade, na tieto dychberúce straty tu máme Hru o tróny. 😏



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...