decembra 31, 2011

Desivé splynutie: Očami vraha - Jill Hathaway

1. diel
Desivé splynutie: Očami vraha 
Anotácia: Stredoškoláčka Sisa žije len so svojím otcom a mladšou sestrou, jej matka pred rokmi zomrela na rakovinu. Sisa trpí ojedinelou poruchou - narkolepsiou - poruchou spánku. Občas upadne do bezvedomia a ocitne sa dočasne v tele niekoho iného a jeho očami potom vníma svet. Jedného dňa sa ocitne v koži vraha, ktorý zabil kamarátku jej sestry. Krátko potom zomrie ďalšie dievča zo skupiny roztlieskavačiek a Sisa sa obáva, že ďalšia na rade bude jej sestra. Rozhodne sa vraha vypátrať na vlastnú päsť... 


Očami vraha a nielen jeho, sa na svet pozerá mladá Silvia, trpiaca vrodenou chorobou, o ktorej vedia všetci v jej okolí, a navyše skrýva tajomstvo, ktoré sprevádza jej stavy bezvedomia.  Predstavte si, že by ste sa stali svedkami vraždy ale museli by ste držať jazyk pevne za zubami, pretože by si o vás ľudia mysleli, že ste sa načisto zbláznili. Presne v takejto situácii sa ocitla aj hrdinka tejto, podľa môjho názoru, young-adult detektívky, ktorá je naviac obohatená o prvky nadprirodzena. Už na prvý pohľad je to dobrá kombinácia...

Kniha je pomerne malá, z praktického hľadiska veľmi šikovná. Obsahovo to nie je žiadna bomba, čo sa deja týka, nečakajte nič strhujúce, skôr sa jedná o spríjemnenie večera s pohodovým "napínákom". Dej sa drží od začiatku až do konca v jednej monotónnej hladine bez stúpajúcej tendencie, ale v tomto prípade to na počudovanie nie je otravné ani nudné. Autorka skombinovala detektívny príbeh pre mladých dospelých s prvkami fantasy a vytvorila tak zaujímavú atmosféru, kde si na svoje príde rozmanitá skupina čitateľov.
Čo sa týka zápletky, aj keď sa autorka snažila navádzať na tzv. falošné stopy, pokiaľ sa jednalo o vraha, nebolo to až také prešpekulované majstrovské dielo, pretože sami uvidíte, že počas čítania sa z vás stane skvelý Colombo :-D.
Hlavná hrdinka, v slovenskom preklade Sisa (neviem, z akého dôvodu sa prekladateľ rozhodol zmeniť jej meno, pretože v origináli sa táto dievčina volá Vee a pri začiatku čítania to bol pre mňa iba zbytočný rušivý element) je veľmi sympatická, aj keď sa z nej autorka snažila urobiť typický príklad školského outsidera, v tomto prípade mi to vôbec neprekážalo. Bola svojská, vedela si obhájiť svoj názor, mala na všetko trefné odpovede a hlavne to nebola hlupučká naivka.
V knihe nechýbala ani romantická zápletka, čo sa pre mňa rátalo ako veľké plus, a miestami som tam postrehla dokonca aj humor.

Ak ste rozmýšľali nad kúpou, môžem vrelo odporučiť, kniha síce nie je bestsellerom ale určite milo prekvapí a stojí za prečítanie.
Ak by som to mala porovnať s nejakou knihou, ktorú som nedávno prečítala, dosť sa mi to žánrovo podobalo na Nenávisť od Gregga Olsena, a keďže sa mi Desivé splynutie páčilo omnoho viac, má odo mňa toto dielo zaslúžené4 hviezdičky

- Anndy -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...