decembra 30, 2011

Nočný tieň - Andrea Cramer

3. diel
Krvavá ruža
Anotáica: Tretia, záverečná časť úspešnej série o bájnych vlkolakoch. Prvé dve časti vyšli s názvom Nočný tieň a Prekliatie vlkov. V záverečnom diele vojna medzi Ochrancami a Strážcami vrcholí. Dobro a zlo zvádzajú nikdy sa nekončiaci boj. Uprostred tohto diania sa ocitla Calla a od jej múdrosti závisí budúcnosť ich sveta...

Recenzia: Krvavá ruža je tretia a zároveň posledná časť trilógie Nočný tieň, čím uzatvára príbeh Cally Torovej a jej svet plný Strážcov, Stopárov a Ochrancov.  Ak by som to mala zhrnúť od samotného začiatku tejto série, tak musím povedať, že každá jedna kniha ma bavila čím ďalej, tým viac. V Nočnom tieni som sa  pomaly zoznamovala so všetkými faktami a zákonmi jednotlivých svoriek a často som sa musela veľmi sústrediť na množstvo informácií, aby som všetkému správne pochopila. Preto sa mi Prekliatie vlkov páčilo oveľa viac (keďže som už vedela, ktorá bije!), a čo sa týka trojky... pre mňa to bol naozaj pekný záver.  Než som sa pustila do Krvavej ruže, čítala som množstvo negatívnych názorov a začala som mať obavy, že sa dostaví sklamanie a tak som záveru nedávala veľké nádeje. Opak je ale pravdou, a z tohto dôvodu som sa rozhodla napísať recenziu, aby som o trošku vylepšila jej status :D 

Dej sa  začínal presne v mieste, kde bol v druhom dieli ukončený, vojna medzi Stopármi a Ochrancami sa rozbiehala v plnom prúde. Od prvej strany naberal na dynamickosti a toto napätie a akciu si udržal po celý čas až do konca. V knihe neboli hluché miesta, pretože sa neustále niečo dialo, či už sa jednalo o samotné boje alebo išlo o situácie, pri ktorých postavy v príbehu viedli svoje vlastné - vnútorné  bitky.  Zvlášť, čo sa týkalo Cally, ktorá sa ako alfa samica snažila v tejto vojne viesť svoju svorku tým správnym smerom a ochraňovať ju, čo nebolo vôbec  ľahké, keď mala po boku Shaya aj Rena  zároveň. Mnohým čitateľom prekážala práve jej nerozhodnosť, čo sa týchto dvoch týkalo, ale podľa mňa bola rozhodnutá už dávno, iba pokladala nadchádzajúcu hrozbu zo strany Ochrancov za dôležitejšiu ako jej ľúbostný život. Rovnako som bola potešená, že sa tu tentokrát Ren vyskytoval takmer neustále, mám taký pocit, že bol vo viac kapitolách ako Shay. Vedľajšie postavy dostali tiež veľký priestor na vyvíjanie svojich charakterov a vzájomných vzťahov, najviac sa mi páčil Connor, ktorý dodával knihe nádych humoru a odľahčoval tým samotné napätie v deji. Osviežením boli aj neustále zmeny prostredia, každá kapitola mala svoje čaro, napínavosť a nečakané zvraty, kde viac krát prišlo k stratám na životoch.
Podľa môjho názoru sa autorke tretí diel naozaj vydaril, celý príbeh bol pre mňa veľmi pútavý a vôbec nie som sklamaná nad jeho koncom, podľa mňa bol nádherný. A tiež ho urobila dosť prekvapivým, pretože keď už som si myslela, že je po všetkom, prišiel ďalší šok, čo spôsobilo dosť veľký zvrat. Určite by som nebola až taká nadšená, keby mám čítať ďalší happy-end v podobe „šťastní až naveky“!
A pre porovnanie, musím povedať, že ukončenie tejto série sa mi páčilo oveľa viac ako séria Vlci z Mercy Falls od Maggie Stiefvaterovej, kde ostal záver na môj vkus až priveľmi otvorený rovnako ako moje ústa, keď som hľadala po epilógu ďalšie strany!

Je mi jasné, že mnohí s mojím názorom nebudete súhlasiť, ale ja som po dočítaní jednoducho mala akúsi potrebu trošičku obhájiť túto knihu nejaký PEKNÝ PÍSANÝM SLOVOM... :D

Moje hodnotenie 5*

2. diel
Prekliatie vlkov
Anotácia: Keď sa Calla Torová preberie v dúpäti svojich zarytých nepriateľov Stopárov, nepochybuje, že jej dni sú spočítané. Jej vynútený svadobný obrad s alfa samcom Renom sa skončil katastrofálne. Calla Rena aj vlastnú svorku opustila a záhadného priateľa Shaya v strachu o jeho život premenila na vlka. V knižnici na Panstve jarabín, v dome Shayovho strýka, ich však obkľúčili a Calla sa ocitla v rukách nepriateľských Stopárov. V omámenej mysli si zachovala obraz Shaya, ako ho, vo vlčej podobe a bezvládneho, odnášajú Ochrancovia nevedno kam. Callina situácia sa zdá beznádejná, ale potom jej Stopári dajú lákavú ponuku – okrem odhalenia tajomstva súvisiaceho s dávnou minulosťou by Calla mohla nielen zachrániť svoju svorku a brata, ale aj muža, ktorému ušla spred oltára. Všetko však musí dobre zvážiť, pretože za ponukou sa skrýva množstvo nástrah spojených so smrteľným nebezpečenstvom. Naozaj stojí bývalý snúbenec Ren a priatelia zo svorky za také riziko? Je Shay naozaj ten, koho by si mala vyvoliť, bez ohľadu na to, čo sa udeje? Rozhodnutie nie je ľahké, ale Calla prvý raz v živote drží v rukách kľúč od vlastnej budúcnosti – a najmä od pravej lásky.

1. diel
Nočný tieň
Anotácia: Keď sedemnásťročná stredoškoláčka Calla nájde v horách ťažko zraneného chlapca, ešte netuší, ako dramaticky sa zmení jej doterajší život, odohrávajúci sa vo dvoch podobách – zvieracej a ľudskej. Mladého dobrodruha Shaya zachráni pred istou smrťou a poruší tak zákony vlastného spoločenstva. Shay je nielen výzvou pre jej srdce zadané nádejnému budúcemu vodcovi spriatelenej svorky vlkolakov, ale aj veľkou záhadou. Ako jediný človek sa z neznámych dôvodov teší privilegovanému postaveniu a ochrane oboch svoriek, čo sa majú v krátkom čase spojiť sobášom Cally a Rena. Iba najbližšia priateľka Bryn a brat Ansel aj vďaka vzájomne sa rozvíjajúcemu ľúbostnému vzťahu šípia, čo sa odohráva v Callinom vnútri a prečo sa jej postoj k prísnym zásadám Ochrancov a Strážcov začína meniť. Callina napínavá výprava do zakázanej jaskyne, kde sa skrýva jeden z kľúčov poznania jej vlastnej minulosti, a krvavý rituál ako súčasť nadchádzajúceho sobášneho obradu prinášajú rozuzlenie, čo odstráni všetky pochybnosti. Calla si musí vybrať... 

Rozhodne sa počúvnuť hlas svojho srdca a riskovať, že stratí všetko? Obetuje hoci aj život pre zakázanú lásku, alebo sa radšej podriadi predurčenému osudu? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...