decembra 30, 2011

Krásni a mŕtvi - Eden Maguire


Séria: Krási mŕtvi
Diel  : štvrtý (z celk. štyroch)

Ako to už býva, pri všetkých sériách, ak sa nám pomaly ale isto schyľujú ku koncu, človek očakáva veľkolepé finále v podobe nečakaných zvratov, uslzených srdcervúcich scén, veľkých návratov alebo nefalšovaných happyend-ov...
...Phoenix?? Bohužiaľ, o vyššie uvedené príklady ani zďaleka nezakopol!

Sériu ako takú som mala naozaj rada. Bola nenáročná a čítala sa veľmi ľahko. Oddychové fantasy s romantickou zápletkou s prvkami  detektívky a s hlavnou hrdinkou, pri ktorej si človek netrhal vlasy. Celé to išlo v jednej rovine až sa človek prepracoval k poslednému dielu, ktorý sa z tejto roviny nevyklonil. Aby ste ma správne pochopili, čo tým chcem vyjadriť ...
Ide o to, že Phonix ako posledný diel zo série,  ma sklamal z jedného jediného dôvodu, a to: nebol ničím odlišný od predchádzajúcich častí. Ba čo viac, zdal sa mi najmenej prepracovaný a najviac odfláknutý, akoby spisovateľka nevedela o čom má písať, iba jej pod zadkom horela uzávierka.

Vývoj udalostí bol veľmi predvídateľný, nič ma tam ako čitateľa neprekvapilo a preto som išla doslova slimačím tempom, pretože tomu chýbala iskra a zápal. Čo sa týka hlavných hrdinov, Darina ostala Darinou a z Phoenixa sa nám vykľul na môj vkus trošku sebec, nato, že je to z časti anjelsky tvor,  mi prišlo dosť čudné, že začal týmto smerom "vystrkovať rožky", a zrovna v poslednom diely.  Kniha sa väčšinu deja sústreďuje iba na ich vzťah (ak sa to dá vôbec nazvať vzťahom, keďže jeden z páru je už po smrti...) a ostatné veci tak išli viac do úzadia.  Napätie a elán z predchádzajúcich častí sa kamsi vytratili a nahradila ich menšia nuda. Autorka si vymyslela dejovú zápletku a jej spôsob rozuzlenia  a tento scenár použila v takmer rovnakom znení vo všetkých štyroch knihách. Ja to ako recept na kura na štyri spôsoby... sú to štyri rôzne menu, ale či už je s brusnicami alebo na víne, je to stále iba kura. 

Recenziu píšem neskoro po prečítaní, myslela som, že keď sa mi to prvotné sklamanie rozleží v hlave, budem mať na to objektívnejší názor, ale ani po mesiaci to zo mňa neopadlo.
Knihu by som ohodnotila na viac ako 2 *, pretože sa až tak nelíšila od ostatných častí, ale už len z dôvodu toho očakávania na poriadne zakončenie s veľkým "surprise",  ma sklamala a nemôžem dať inak.

Vydavateľstvu Fragment veľmi pekne ďakujeme za recenzný výtlačok. 


3.diel
Summer
Anotácia: Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.Prešlo šesť mesiacov od poslednej násilnej smrti tínedžera v meste Ellerton. Darina stále zúfalo miluje Phoenixa, ktorý sa zo záhrobia vrátil k nej. Nemôže sa však venovať iba láske. Od pána nemŕtvych dostala úlohu. Musí objasniť vraždu krásnej Summer Madisonovej, svojej najlepšej kamarátky, ktorá sa stala obeťou streľby v nákupnom centre. Darina sa vydáva po stope šialeného vraha hnaná boľavými spomienkami, ale aj nádejou, že Krásni mŕtvi vďaka nej konečne nájdu svoj pokoj.

Moje hodnotenie: Tretí diel z celkových štyroch...

Prvé dve knihy zo série boli veľmi zaujímavé a originálne. Pripadali mi ako také fantasy detektívky s prvkami tajomna a romantiky. Ani tretia kniha nepoľavila na svojej kvalite, ba čo viac, mám taký pocit, že sa dostala do vedenia. Krásni a Mŕtvi patria medzi tie šťastnejšie knižné série, ktorých dejová línia každým ďalším pokračovaním stúpa. Čitateľa tak udržuje v napätí a jediné po čom túži po jeho prečítaní, je držať nasledujúci diel konečne vo svojich rukách.

Hlavná hrdinka, Darina, má pred sebou opäť neľahkú úlohu, a to, vyriešiť záhadnú vraždu jednej zo študentiek Ellertonskej strednej, Summer Madisonovej, ktorú neznámi páchateľ zastrelil v obchodnom centre.  Darina sa stále nedokáže zmieriť s udalosťami, ktoré ju pripravili o blízkych ľudí a hlavne o jej milovaného priateľa Phoenixa.
Napriek tomu mi v tejto tretej knihe pripadala viac dospelá a citovo vyspelejšia ako v predchádzajúcich dvoch dielach.  Jej činy boli uváženejšie a do nebezpečenstva sa nevrhala tak bezhlavo. Aj samotný príbeh bol iný, keďže na rozdiel od Jonasa a Arizony, bola Summer jej veľmi dobrá priateľka. Miestami to bolo pre ňu viac bolestivé a ja som s ňou súcítila. V tejto malej knižke sa ukrýva naozaj obrovské množstvo silných emócií, až sa začnete báť obrátiť nasledovnú stránku, čo si pre nás autorka zase pripravila. Veci sa dejú veľmi rýchlo a nie sú tu žiadne hluché miesta, ktoré by ma nebavili.

Takisto tu bol jeden moment (samozrejme, okrem iných), ktorý ma naozaj prekvapil, a pri ktorom som sa doslova zasekla s otvorenými ústami a slzami na krajíčku. Aj keď ide o záhadné a nevyriešené vraždy, a človek by mal čakať naozaj všeličo, týmto dejovým zvratom ma autorka dostala a zároveň opäť presvedčila o svojich kvalitách. Nebojí sa do príbehu vsunúť prvky, ktoré mnohých nemilo prekvapia ale dielu tak dodajú nový smer.

Kniha Summer je u mňa zatiaľ tá naj-emocionálnejšia zo všetkých troch príbehov. Ak máte za sebou Jonasa a Arizonu, určite vás Summer nesklame a chytí vás za srdce. Budete sa rovnako ako ja tešiť na štvrté a zároveň posledné pokračovanie s názvom Phoenix, ktoré ukončí púť krásnych mŕtvych.

Moje hodnotenie je 5* a taktiež by som sa chcela veľmi poďakovať vydavateľstvu FRAGMENTza poskytnutie recenzného výtlačku.

- Anndy -

2. diel
Arizona
Anotácia: Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.


Krásni mŕtvi zmizli. Ubehlo už niekoľko týždňov, čo ich Darina videla naposledy. No vie, že neodišli navždy. Vrátia sa, aby mohli objasniť záhadnú smrť ďalšieho z nich.

Je to už takmer rok, čo sa Arizona utopila v Hartmannovom jazere. Povráva sa, že to bola samovražda. No niečo na tom nesedí. Sebavedomá a suverénna Arizona by si predsa nikdy nesiahla na život.

Teraz musí Darina pomôcť Arizone objasniť jej záhadné úmrtie, ako pred časom pomohla Jonasovi. No treba konať rýchlo, pretože čas sa kráti...

1. diel
Jonas
Anotácia: "Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.

V priebehu jedného roka zomrú za zvláštnych okolností štyria krásni mladí ľudia, študenti ellertonskej strednej školy. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Tá posledná smrť zasiahne Darinu najviac. Bol to jej chlapec, jej veľká, najväčšia láska...

Je Darinino stretnutie s Krásnymi mŕtvymi skutočné? Čo znamenajú tie anjelské krídla, ktoré vidí, počuje a ktoré nakoniec sama dostáva?

Jonas zomrel ako prvý, zabil sa na motorke. Je tu však toľko nezodpovedaných otázok.... Rovnako ako ostatní sa vracia do sveta živých z limbu, čakárne, kam prichádzajú duše zomretých, aby na ne našiel odpoveď.

Darina je jediná, kto môže Krásnym mŕtvym pomôcť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...