decembra 29, 2011

Kronika Drakeových - Alexandra Harvey

2. diel
Krevní msta
Anotácia: Kronika Drakeových** Druhý díl dobrodružství mladých (a zamilovaných) upírů... Nejlepší odplatou je láska. Logan Drake má plné ruce práce s hrou na roztomilého prince u upírského královského dvora své matky Heleny a ochraňováním své sestry Solange před nebezpečným a mocichtivým Leanderem Montmartrem. Už vůbec nemá čas na další komplikace ze strany někoho naprosto nečekaného – od Isabeau St. Croix, dívky z tajuplného kmene Houndů, se zjizvenýma rukama a znepokojujícím pohledem. Bojovnice Isabeau ví, co chce: zabít muže, který ji proměnil v upírku a pak ji na 200 let pohřbil. Logan ji od jejího záměru rozptyluje – kouzelně, něžně, nádherně… jenže existují pouta tak pevná, že se nedají rozetnout, a existují vazby tak důležité, že se nedají ignorovat.

Recenzia: Toto nebude bežná recenzia, ale skôr moje osobné, stručné pocity na knihu.
Opísať pár slovami túto knihu, je zatiaľ najťažšie, čo som kedy mala napísať. Neviem kde a ako by som mala začať. Začnem teda od úplného začiatku, ako sa mi kniha dostala do rúk.

Musím sa priznať, že prvý diel sa mi páčil a tak som sa na pokračovanie tešila. V momente, keď som uvidela obálku druhého dielu, som ostala trochu šokovaná a nie zrovna v dobrom. Vravela som si však, neposudzuj knihu podľa obalu. Potom prišlo samotné čítanie. Druhý šok! Ani ten nebol v dobrom slova zmysle.
Kniha bola písaná tak, ako aj predošlý diel, z dvoch pohľadov, Logana a Isabeau.

Isabeau, mi ako knižná postava a jej charakter vôbec nesadli. Nebavili ma kapitoly písané z jej pohľadu, pretože som sa s ňou nevedela stotožniť. Ale samozrejme, to je len môj osobný problém, vy môžete mať iný názor. Zaujímavé boli akurát pasáže, kedy spomínala na minulosť ešte pred tým, ako sa stala upírkou. 

Logan, je jedna veľká hádanka. Miestami som ho zbožňovala a miestami mi pripadal ako niekto úplne iný. Akoby sa autorka nevedela rozhodnúť o jeho charaktere. V konečnom dôsledku, my bol oveľa sympatickejší než Isabeau a neskutočne sa mi k sebe nehodili. Naprosto dve odlišné osobnosti.

Čo sa týka zaujímavosti deja, tam to bolo trošku slabšie, ako v prvom diely. Bolo tu veľa mágie, čo mi k upírom trochu nesedí a veľa, si myslím, zbytočných súbojov. Chýbalo mi tam TO niečo, čo by ma chytilo a nútilo pretáčať strany. Naopak, bolo to predvídateľné a všetko strašne odrazu. Hlavne vzťah, medzi hlavnými hrdinami. Ani neviem ako a kedy a už boli spolu. Najsmutnejšie na tom bolo, že miesta, ktoré sa mi najviac páčili a dobre som sa pri nich bavila, boli úseky, kde vystupovali postavy z prvého dielu.

Hodnotenie: Túto knihu nebudem odporúčať, ale ak ste čítali prvý diel, tak si ju prečítajte. Keď vás nebude baviť, tak vás aspoň príjemne uspí, ako sa to pár krát stalo mne :-) Rozhodne už ju druhý krát čítať nebudem. Na GR som dala 3* pretože 2* mi prišli málo, v porovnaní z inými, ktorým som dala 2*. Takže, aby ste v tom nemali chaos, dávam 2,5*. 

1. diel
Anotácia: Solange Drakeová odjakživa věděla, že se má stát královnou upírů. Jako jediná upírka ženského pohlaví, která se kdy narodila a nebyla „stvořena“, je ohrožovaná ze všech stran: upířími ctiteli, kteří touží podílet se na pokračování jejího rodu, až po lovce, kteří se snaží zničit ji a celou její rodinu, hnáni vidinou tučné odměny. Když dojde k únosu, její starší bratr Nicholas a nejlepší smrtelnická kamarádka Lucy se snaží ji zachránit. Dokáže ale Lucy zachránit také sama sebe před Nicholasem, který je neodolatelný jako… zkrátka jako mladý upír? A co se stane, pokud se Solange zamiluje do lovce upírů, který ji chrání před smrtelně nebezpečnými intrikami královského dvora? Nechejte se rodinou Drakeových zavést do utajované komunity upírů, kde stále mají svoje místo velkolepé bitvy, svádění ve stylu goth, dramata nekončících životů i temný humor. Dobrodružství rodiny Drakeových pokračují v dalších dílech, kde mladistvá, láskou protknutá upíří akce graduje a rodina musí čelit dvě stě let staré zášti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...