septembra 08, 2017

Knižná zoznamka so Železnou sériou

Rozhodla som sa oživiť starú rubriku Knižná zoznamka. Za tú dobu, čo som ju prestala písať, sa mi v knižnici nazbieralo mnoho nových sérií ktoré stoja za pripomenutie.


Dnes sa budem venovať sérií The Iron Fey od Julie Kagawa. Séria je stará už 6 rokov, ale kvalitou je lepšia než mnohé nové. Jedná sa ako-inak o young adultku z ríše víl.
Prvýkrát som sa s knihou stretla v 2012 keď vyšiel v českom jazyku prvý diel Železný král. Ihneď som sa do knihy zamilovala. Príbeh je krásny, nebezpečný a vtipný. Skladá sa so zaručených ingrediencií. Dobrá hlavná hrdinka, úžasný a vtipný najlepší kamarát, tajomný záporák, zakázaná láska, magické prostredie, chytľavý príbeh a kvalitné postavy. Všetko v presných dávkach tak ako to mám rada.

1. diel - Železný král
3. diel - The Iron Queen
4. diel - The Iron Knight
# 4.5 - Iron's Prophecy

Meghan sa po únose svojho malého brata dozvedá o čarovnom svete Féria. Svete, kde vládnu víly a práve jeden z vladárov, Letný kráľ, je otcom mladej Meghan. Toto zistenie Meghan nič neuľahčuje, práve naopak. To, že je dcérou mocného Letného kráľa, ju spravilo terčom pre mnohých obyvateľov ríše. Kvôli bratovi sa však nevzdá a urobí všetko preto, aby ho našla a zachránila. Pri záchrane bude potrebovať pomoc Zimného princa dokonalého Asha. Je to nepriateľ, ktorý neváha kedykoľvek jej podrezať hrdlo. Proste miláčik. Na prvý pohľad to môže znieť ako klišé. Ale nebojte nič také nehrozí.

Viac vám nepoviem, treba si to prečítať. Uvidíte, že to stojí za to. Séria má iba jeden háčik. V Čechách sa prekladu dočkali len dve knihy zo štyroch. Vraj to nemalo predajnosť, ale nechápem ako je to možné, keď je veľa iných, oveľa horších sérií, ktoré majú vydaných aj šesť dielov. Myslím, že to bude chyba zlého marketingu a propagácie.
Keď sa ukázalo, že séria sa už nebude prekladať, nechala som knihy tak. O pár rokov neskôr, konkrétne toto leto som objavila, že obe pokračovania sú preložené v elektronickej forme a voľne dostupné. Rovnako tak môžete nájsť aj preložené novely k sérií. Neváhala som ani chvíľu a hneď som sa pustila do čítania. Ani po tých rokoch príbeh nestratil čaro. Obe knihy som zhltla behom chvíle.

Čo vám budem hovoriť. Slová nikdy nestačia, treba sa o tom presvedčiť, preto neváhajte, ak ste fanúšikom YA fantasy, toto je dobrá voľba ako si spríjemniť voľné chvíle. 😉

Ak by ešte trebalo presviedčať, tu je naša recenzia na druhý diel Železná dcera 

Ak nebudete vedieť nájsť zvyšné preložené diely v elektronickej forme, rada vám ich zašlem na mail.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...